en jaksa enää...

Elämänlähde

Aktiivinen jäsen
28.01.2007
4 689
0
36
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: tekis niin mieli lähtee reissuun, johku missä sais nukkua, ja olla ihan yksin rauhassa!!
oli taas ikävä matsi kuopuksen kaa ennen nukkumaan menoa!!! mun kaikki energia menee kuopukseen ja esikoinen kärsii kun en kerkee sen kaa olee... kukaan ei suostu ees vähän aikaa olee ton kuopuksen kaa, on niin vaikee.
mihkään "ihmisten ilmoille" en uskalla pikkasen kaa mennä, silloin kun esikko oli tos iässä niin kierrettiin kaikkialla ja tehtiin kaikkea kivaa, naurettiin ja oltiin hyvällä päällä. nyt kuopuksen kaa mä vaan meen ja selviin päivistä, en ees muista koska oisin nauranut lasten kaa...

perhekerhossa käydään, mutta jos sinne tulee liikaa porukkaa niin lähetään pois samoin puistoista. mä en jaksa sitä et kaikki tuijottaa, stressaan koko ajan et mitä ihmiset ajattelevat yms. tälläsii ongelmia ei ollut esikon kaa.

kukaan terapeuteista ei kerro et mitä mun pitäis kuopuksen kaa tehä silloin kun on "kohtaus" päällä, kaikki vaan sanoo et lääkärit neuvoo sitten osastojaksolla ja sit selvii paremmin asiat. mutta kun mä en ees tiiä, koska me sinne päästään :headwall:

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Alkuperäinen kirjoittaja aapelus:
Miten sitten ulkoilet hoitolastesi kanssa, jos et voi minnekään mennä? Eikö oma miehesi anna omaa aikaa / aikaa esikoisen kanssa?

siis ulkoillaan tossa pihalla ja lähipuistoissa, tutuissa paikoissa. jos tulee liikaa porukkaa tai täysin tuntemattomia puistoon niin sitten mennään omalle pihalle. ei haittaa jos on ne muutamat jotka jo meiät tietää ja sen mikä kuopuksella on.
eipä juuri ukko paljookaa vaikuta, työajat on niin epäsäännölliset, ettei mitään voi etukäteen suunnitella. :|

Alkuperäinen kirjoittaja mape:
minkä ikäinen ja millainen sun kuopus on?

täyttää parin vkon päästä 4v, eriasteisia kehitysviiveitä, agressiivinen ja raivokas. päälle päin ei huomaa mitään mutta sitten puheesta ja toiminnasta huomaa. kasvoiltaan on kuin enkeli, nappisilmät ja pulleat posket, kaunis poika.
sisältä on tulta ja tappuraa... niin rakas. :|

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
Miten sitten ulkoilet hoitolastesi kanssa, jos et voi minnekään mennä? Eikö oma miehesi anna omaa aikaa / aikaa esikoisen kanssa?

siis ulkoillaan tossa pihalla ja lähipuistoissa, tutuissa paikoissa. jos tulee liikaa porukkaa tai täysin tuntemattomia puistoon niin sitten mennään omalle pihalle. ei haittaa jos on ne muutamat jotka jo meiät tietää ja sen mikä kuopuksella on.
eipä juuri ukko paljookaa vaikuta, työajat on niin epäsäännölliset, ettei mitään voi etukäteen suunnitella. :|

Olisiko teillä mahdollisuus tukihenkilölle? Eli sellaiselle, joka esim. kerran tai kaksi viikossa ottaisi kuopuksenne ja lähtisi hänen kanssaan touhuamaan kodin ulkopuolelle tai miksei siellä kotiympyröissäkin? Tai tukiperheelle, joka ottaisi kuopuksenne vaikka kerran kuukaudessa pidennetylle viikonlopulle tai vaikka normaali viikonlopuksi? Saisitte viettää ja antaa aikaa myös esikoiselle.

täyttää parin vkon päästä 4v, eriasteisia kehitysviiveitä, agressiivinen ja raivokas. päälle päin ei huomaa mitään mutta sitten puheesta ja toiminnasta huomaa. kasvoiltaan on kuin enkeli, nappisilmät ja pulleat posket, kaunis poika.

Tiedätkö yhtään missä se osasto mahdollisesti on, minne sitten joskus olette menossa? Ajattelin vaan että sinnehän vois mahdollisesti soitella ja kiirehtiä asiaa jos teillä on sinne lähete jo vetämässä. Itse joskus olen kiirehtinyt oman lapsen asioita soittamalla mm. poliklinikalle ja on siitä apua ollut,

Olisiko teillä mahdollisuus tukihenkilölle? Eli sellaiselle, joka esim. kerran tai kaksi viikossa ottaisi kuopuksenne ja lähtisi hänen kanssaan touhuamaan kodin ulkopuolelle tai miksei siellä kotiympyröissäkin? Tai tukiperheelle, joka ottaisi kuopuksenne vaikka kerran kuukaudessa pidennetylle viikonlopulle tai vaikka normaali viikonlopuksi? Saisitte viettää ja antaa aikaa myös esikoiselle.

ei oikein onnistu kun kuopus ei luota vieraisiin ihmisiin, on mussa kiinni tosi paljon. sillä kestää tutustua pitkän aikaa ja tarvii tosi vahvan luottamuksen. ja sit pitäis aina olla sama hlö, maailma järkkyy jos hlö vaihtuis. onneks nyto n ruvennut jo innostuu omasta päiväkerhosta jossa käy 1kran vkossa. :|

Tiedätkö yhtään missä se osasto mahdollisesti on, minne sitten joskus olette menossa? Ajattelin vaan että sinnehän vois mahdollisesti soitella ja kiirehtiä asiaa jos teillä on sinne lähete jo vetämässä. Itse joskus olen kiirehtinyt oman lapsen asioita soittamalla mm. poliklinikalle ja on siitä apua ollut,

tiedän mutta ei oo apua, kun tääl noi jonot on pitkät!! on vain kärsivällisesti odotettava :|

ikävä jos alat olla loppu, voimia kovasti toivottelen ja jaksamista.

kiitos kiitos! ja pahinta asiassa on noi sukulaiset, jotka poitsuu näkee pari krtaa vuodessa. jäkä jäkä asioista joista eivät mitään itse tiedä ja heti syyttävät et miksen piä kovempaa kuria yms. :headwall:

Voi että, ei kyllä kuulosta hyvältä. Olisko sulla mahdollista ottaa lapsenvahtia vaikka mll:lta silloin tällöin ja saisit vähän omaa aikaa tai aikaa esikoisen kanssa. Jos se edes vähän helpottais. Tai jos neuvolassa juttelis asiasta, jos heillä olis jotain auttavaa kättä tarjolla.

ikävä jos alat olla loppu, voimia kovasti toivottelen ja jaksamista.

kiitos kiitos! ja pahinta asiassa on noi sukulaiset, jotka poitsuu näkee pari krtaa vuodessa. jäkä jäkä asioista joista eivät mitään itse tiedä ja heti syyttävät et miksen piä kovempaa kuria yms. :headwall:

Haistata niille pitkät :kieh:

Tilanteenne kuulostaa todella raskaalta, kunpa vain löytyisi joku keino joka teidän tilannetta helpottaisi :hug: :hug: :hug:

Voi kurja :( Se on niin helppo sanoa, et toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos tollasten jäkättäjien ja syyttelijöiden kanssa - käytännössä kuiteskin hirmu ikävää jos on rankkaa muutenkin. pääasia on kuitenkin se, että sinä tiedät miten asia on ja luotat itsees.

Oisko teil mitään mahdollisuutta saada perhetyöntekijää? Tiedän, et tää homma toimii tosi erilailla eri paikoissa ja siinä missä lastenhoito esim. jossain kuuluu toimenkuvaan ni jossain taas ei... Mutta meil ainakin täällä kuuluu ja saa nimenomaan aina sen saman ihmisen, eli sillon poikakin vois vähitellen oppia luottamaan.

En mä kyl oikeen ymmärrä tollasta terapiaa, josta ei saa mitään ehdotuksia tai neuvoja :/

Saisiks sä kuopuksen nukkumaan ennen esikoista niin voisit sitten olla hetken kahdestaan esikoisen kanssa?

:hug: Voimia!

No ap syyttelit ystävääsi kun lapsesi halusi häntä lyödä ja ystävä ei siitä pitänyt. Ei kuulemma ymmärrä teitä ym.
uskon, että pitäisi peiliin katsoa sinun. ja tajuta, että muut ihmiset ovat täällä maailmassa yhtä arvokkaita kuin sinun lapset. Heillä ei ole mitään oikeutta kohdella huonosti toisia ihmisiä.kuri puuttuu kuopukseltasi.

Yhteistyössä