En jaksa enää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "itkuiita"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30842971:
Ei minua pänni nyt yhtään mikään muu kuin se, ettet ymmärrä sitä, että ap haluaa lapselleen juhlat järjestää. Kaikki kun ei vain ajattele omia mielipiteitään ja kärsimyksiään, vaan ovat valmiita näkemään vähän vaivaa ja ajattelemaan myös sitä toisen mielipidettä. Näistä sinun kirjoituksistasi tulee se vaikutelma, että sinua ei pätkääkään kiinnosta muiden mielipiteet, vaan pelkästään se, että muut ovat tietoisia sinun mielipiteistäsi. Jos asia ei ole näin, lue kuitenkin omat kommenttisi ja mieti, mistä tämä vaikutelma syntyi.

Miten ap sinusta ajattelee muita, jos ajaa itsensä hermoromahduksen partaalle, antaa laittaa vielä ilmoituksen lehteen jossa ilmeisesti sanotaan että kuka tahansa on tervetullut, sitten voimat ei riitäkään ja apua ei ole oikein tarjolla.
Olisiko haukattu liian iso pala, vähemmälläkin voi näyttää että on lapsestaan ylpeä.
Mielipiteitä täällä kai on tarkoitus jakaakin, hyvä jos ne joku ymmärtää.
En kyllä ole varma oletko sä ymmärtänyt, kun olet ottanut mut silmätikuksi.

Miten ap sinusta ajattelee muita, jos ajaa itsensä hermoromahduksen partaalle, antaa laittaa vielä ilmoituksen lehteen jossa ilmeisesti sanotaan että kuka tahansa on tervetullut, sitten voimat ei riitäkään ja apua ei ole oikein tarjolla.
Olisiko haukattu liian iso pala, vähemmälläkin voi näyttää että on lapsestaan ylpeä.
Mielipiteitä täällä kai on tarkoitus jakaakin, hyvä jos ne joku ymmärtää.
En kyllä ole varma oletko sä ymmärtänyt, kun olet ottanut mut silmätikuksi.

Onko tullut mieleen, että ap ei ehkä tiennyt tätä jaksamattomuuttaan etukäteen? Voisiko olla, että ihminen tekee arviointivirheen? Ei tietenkään, koska ihmisethän ovat täydellisiä.

Sinun viisastelusi ei kyllä auta ap:ta yhtään. Vai mitä kuvittelit näiden viestiesi auttavan? Voisikohan ap kelata aikaa taaksepäin ja jättää vieraat kutsumatta ja ilmaista lapselleen mielipiteensä juhlien järjestämisestä, kuten sinä nyt ehdotat?

Miten olen ottanut sinut silmätikuksi? Olenko minä tehnyt aloituksen, jossa aloitusviestissä viittaan sinuun? :D

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30843165:
Onko tullut mieleen, että ap ei ehkä tiennyt tätä jaksamattomuuttaan etukäteen? Voisiko olla, että ihminen tekee arviointivirheen? Ei tietenkään, koska ihmisethän ovat täydellisiä.

Sinun viisastelusi ei kyllä auta ap:ta yhtään. Vai mitä kuvittelit näiden viestiesi auttavan? Voisikohan ap kelata aikaa taaksepäin ja jättää vieraat kutsumatta ja ilmaista lapselleen mielipiteensä juhlien järjestämisestä, kuten sinä nyt ehdotat?

Miten olen ottanut sinut silmätikuksi? Olenko minä tehnyt aloituksen, jossa aloitusviestissä viittaan sinuun? :D

:laugh:

Ei hyvänen aika sun kanssa.

Ehkei tiennyt, mutta ehkä tiesikin. Kai jokainen vähän voi aavistaa mitä se sitten vaatii jos 150 henkeä marssii ovesta sisään. Ainakin sain sen kuvan että ei romahdus ole tullut nyt yhtäkkiä, vaan jatkunut pitkään. Se on ilmeisesti joku status quo, jota yritetään yllä pitää vaikka voimat ei riitä.

Tuskin sun viesteistäkään aapeelle mitään apua on, sähän olet vaan mulle räksyttänyt minkä kerkiät. Mulla oli sellanen ajatus kun lähdin vastaamaan, että aapeen ois hyvä tietää, ettei tuo mitenkään pakollista ole, ja väehmpikin riittää. Monethan taitaa oikeasti kuvitella että valkolakin saajalle pitäisi järjestää juhlat, vaikka ei se niin ole. Riittäisi varmasti mansikkakakku perheen kesken ja sen jälkeen nuori voisi mennä bilettämään kavereidensa kanssa tuonne rannoille jne.

Että tarkoitus oli hyvä, vaikket sitä uskokaan. Olen meinaan huomannut, että tällä palstalla on tosi konservatiivista porukkaa, ja sellaisten neuvot eivät ainakaan kenenkään ahdinkoa helpota.
Eli ei kannata vetää itseään jojoon näiden kissanristiäisten vuoksi, ne ei ole mikään pakko.

:laugh:

Ei hyvänen aika sun kanssa.

Ehkei tiennyt, mutta ehkä tiesikin. Kai jokainen vähän voi aavistaa mitä se sitten vaatii jos 150 henkeä marssii ovesta sisään. Ainakin sain sen kuvan että ei romahdus ole tullut nyt yhtäkkiä, vaan jatkunut pitkään. Se on ilmeisesti joku status quo, jota yritetään yllä pitää vaikka voimat ei riitä.

Tuskin sun viesteistäkään aapeelle mitään apua on, sähän olet vaan mulle räksyttänyt minkä kerkiät. Mulla oli sellanen ajatus kun lähdin vastaamaan, että aapeen ois hyvä tietää, ettei tuo mitenkään pakollista ole, ja väehmpikin riittää. Monethan taitaa oikeasti kuvitella että valkolakin saajalle pitäisi järjestää juhlat, vaikka ei se niin ole. Riittäisi varmasti mansikkakakku perheen kesken ja sen jälkeen nuori voisi mennä bilettämään kavereidensa kanssa tuonne rannoille jne.

Että tarkoitus oli hyvä, vaikket sitä uskokaan. Olen meinaan huomannut, että tällä palstalla on tosi konservatiivista porukkaa, ja sellaisten neuvot eivät ainakaan kenenkään ahdinkoa helpota.
Eli ei kannata vetää itseään jojoon näiden kissanristiäisten vuoksi, ne ei ole mikään pakko.

Minä olen kyllä pariinkin otteeseen sanonut, ettei ap:n tuossa tilanteessa tietenkään ole pakko mitään juhlia järjestää. Ensimmäisessä sinun viestissäsi, johon vastasin, ihmettelit marttyyriasennetta ja minä nyt tässä olen yrittänyt kertoa, miksi jotkut tuollaiseen tilanteeseen joutuvat ja miksi niitä juhlia joskus väännetään vaikkei niin huvittaisikaan. Sinä saat tehdä ihan miten haluat, mutta anna ap:n tehdä omat päätöksensä, äläkä hauku marttyyriksi.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30843188:
Minä olen kyllä pariinkin otteeseen sanonut, ettei ap:n tuossa tilanteessa tietenkään ole pakko mitään juhlia järjestää. Ensimmäisessä sinun viestissäsi, johon vastasin, ihmettelit marttyyriasennetta ja minä nyt tässä olen yrittänyt kertoa, miksi jotkut tuollaiseen tilanteeseen joutuvat ja miksi niitä juhlia joskus väännetään vaikkei niin huvittaisikaan. Sinä saat tehdä ihan miten haluat, mutta anna ap:n tehdä omat päätöksensä, äläkä hauku marttyyriksi.

Ap nyt kuitenkin ajautui kertomaan tänne huolistaan, niin ehkä halusi että joku hänelle sanois suoraan että ei ole pakko ajaa itseään piippuun. Luultavasti lähipiiri koostuu vain ihmisistä jotka tuohon "pakottavat", tai ainakin ap niin kuvittelee.
Kyllä mä sellasta marttyyriasennetta ihmettelen ihmisissä, eikö saisi.

Ap nyt kuitenkin ajautui kertomaan tänne huolistaan, niin ehkä halusi että joku hänelle sanois suoraan että ei ole pakko ajaa itseään piippuun. Luultavasti lähipiiri koostuu vain ihmisistä jotka tuohon "pakottavat", tai ainakin ap niin kuvittelee.
Kyllä mä sellasta marttyyriasennetta ihmettelen ihmisissä, eikö saisi.

Saa ihmetellä, mutta miksi siihen ihmettelyyn ei saisi vastata?

Perimmäinen ongelma tässä vaikuttaa nyt olevan se, että ap:n sukulaiset ovat pahimmasta päästä; arvostelevat ja vaativat parasta, mutta eivät auta yhtään...tai sitten ap:llä on itsellään semmoinen ylpeys, että pitää pystyä semmoiseen suoritukseen mihin resurssit eivät oikeasti riitä eikä pysty ottamaan apua vastaan. Ap:n tilanteessa minä soittaisin omille sukulaisille (siskoille, serkuille, tädeille) ja saisin sieltä varmasti 2-3 henkeä tulemaan meille päivää aikaisemmin tai ainakin edeliisenä iltana. He voisivat tehdä vaikka perinteisen viikkosiivouksen, silittää pöytäliinoja, järjestellä keittiön valmiiksi ja tehdä ruokavalmisteluja, jolloin minä voisin keskittyä piilottamaan tavaroita (jokin sen sorttinen ongelma ap:lla varmaan on, että kaikki on ihan oikeasti levällään) tai tekemään muuta mitä vieras ei pysty tekemään. Silloin kun meidän lapsella oli ristiäiset (ne pidettiin kirkon tiloissa), pyysin muutamaa läheistä sukulaista tekemään suolaisen piirakan antamallani reseptillä, niin saatiin suolainen tarjottava kätevästi hoidettua. Meidän jääkaappiin ei olisi mahtunut semmoinen määrä piirakkavuokia, enkä olisi niin paljon jaksanut leipoakaan vauvanhoidon ohessa (yhden piirakan tein vaan itse). Yleensä ihmiset auttavat mielellään :) Tarjoilunkin kannalta olisi hyvä jos apua olisi enemmänkin kuin se yksi ihminen keittiössä, jos vieraita on sata. Jääkaappitiloja pitää myös miettiä ja sitä, että jos vieraat tulevat vähän eri aikoina, kermakakku ei kestä pitkään kahvipöydässä.

Toivon sitä, että sinun sukulaisesi eivät ole niin ikäviä kuin annoit ymmärtää vaan he tulevat juhliin ilman arvostelumieltä.

Ap palaa astialle hitusen positiivisempana kuin eilen.
Tosiaan, miehen tapaturma tuli yllättäen ja pyytämättä (kuin ne kuuluisat Jäätteenmäen faksit muinoin) ja sekoitti pakkaa. Normioloissa oltais varmasti selvitty omalla porukalla juhlien laittamisesta, mutta tää pakka nyt vähän levis...

Anyway, eilisen jälkeen on monta juttua on selvinnyt. Työnantaja ei luvannut kesäkuun palkkaa (koska siinä maksetaan toukokuun lisät, jotka on vielä laskematta kun kk on kesken), mutta lomarahat laittoi maksuun saman tien. Lupasi jopa tulla auttamaan järjestelyissä :D siis joo, sukulaiset ei auta, mutta mun pomo lupasi auttaa.

Apua nyt järjestyi lähempääkin. Mun pari hyvää ystävää tulee huomenna loppusiivoukseen avuksi. Ja sitten se tärkein. Myös juhlakalu ja tyttöystävänsä pääsee mukaan. Pääsykokeisiin ei tarvii mennä. Sai tänään yliopistosta kirjeen, jossa ilmoitettiin, että saa suoran opiskelupaikan ilman pääsykokeita. Eli ehkä tämä tästä. Miehen tilanne huolestuttaa. Mutta sille ei nyt oikein mitään voi. Ja isä haluaa kuitenkin pojalle ne juhlat. Ihan niin kuin mäkin.

Sukulaisten keskuudessa puskaradio levittää viestiä pienistä juhlista, eli ehkä ihan sataa henkeä ei onneksi tarvitse kestitä. Kaikki järjestyy lopulta. Tavalla tai toisella.
ps. Onneksi pestiin ne ikkunat eilen. Tänään on ollu ihan järkyttävä ilma...

• Tykkää
Reactions: Bitch
[QUOTE="itkuiita";30843289]Ap palaa astialle hitusen positiivisempana kuin eilen.
Tosiaan, miehen tapaturma tuli yllättäen ja pyytämättä (kuin ne kuuluisat Jäätteenmäen faksit muinoin) ja sekoitti pakkaa. Normioloissa oltais varmasti selvitty omalla porukalla juhlien laittamisesta, mutta tää pakka nyt vähän levis...

Anyway, eilisen jälkeen on monta juttua on selvinnyt. Työnantaja ei luvannut kesäkuun palkkaa (koska siinä maksetaan toukokuun lisät, jotka on vielä laskematta kun kk on kesken), mutta lomarahat laittoi maksuun saman tien. Lupasi jopa tulla auttamaan järjestelyissä :D siis joo, sukulaiset ei auta, mutta mun pomo lupasi auttaa.

Apua nyt järjestyi lähempääkin. Mun pari hyvää ystävää tulee huomenna loppusiivoukseen avuksi. Ja sitten se tärkein. Myös juhlakalu ja tyttöystävänsä pääsee mukaan. Pääsykokeisiin ei tarvii mennä. Sai tänään yliopistosta kirjeen, jossa ilmoitettiin, että saa suoran opiskelupaikan ilman pääsykokeita. Eli ehkä tämä tästä. Miehen tilanne huolestuttaa. Mutta sille ei nyt oikein mitään voi. Ja isä haluaa kuitenkin pojalle ne juhlat. Ihan niin kuin mäkin.

Sukulaisten keskuudessa puskaradio levittää viestiä pienistä juhlista, eli ehkä ihan sataa henkeä ei onneksi tarvitse kestitä. Kaikki järjestyy lopulta. Tavalla tai toisella.
ps. Onneksi pestiin ne ikkunat eilen. Tänään on ollu ihan järkyttävä ilma...[/QUOTE]

Hienoa, että sait apuja. Jaksamisia vain järjestelyihin ja muihinkin asioihin.

Hienoa, että asiat näyttävät valoisammilta nyt! Asioilla on onneksi aina, jollain tapaa, tapana järjestyä.

Se on sellainen juttu vaikkei nyt niin kiinnostaisi järkkäillä juhlia niin lapsi ne tulee muistamaan ikänsä. Jos nyt voimat ovat vähissä olleet ja toisen vanhemman terveys sekä talous rempallaan niin sitä suuremmalla lämmöllä niiden juhlien valmistelua arvostetaan. Kaiken ei tarvitse olla tiptop mutta kunhan on parhaansa tehnyt minkä voi. Onneksi apujoukkoja on ilmestynyt ja rahatilannekin helpompi mitä aiemmassa viestissä.

Tiedän näitä neiti Lemonin kaltaisia äitejä, eivät todellakaan järjestele juhlia tms. Surullista. Itsekin rampa introvertti jne mutta lähimmäistä ja omaa lastaan kyllä haluaa auttaa parhaansa mukaan. Tietysti jos perinteet eivät hetkauta lastakaan niin eihän siinä ongelmia ole mutta usein nuoret haluavat olla muiden kaltaisia näissä jutuissa ja se suotakoon heille. Ylppärit ovat vahvaperinteine juhla ja tietysti tapoja on monia. Silti sitä toivoisi jokaisen vanhemman ajattelevan omaa lastaan ja tekevän siitä päivästä sellaisen kuin lapsi toivoo. (minun tätini järjesti juhlani nuoruudessa sillä ns.äitini oli näitä "minähän en muita passaile enkä tee yhtään mitään mikä ei minua itseäni hauskuuta/kiinnosta" ihmisiä. Olisi voinut jättää lisääntymättä..)

[QUOTE="itkuiita";30843289]Ap palaa astialle hitusen positiivisempana kuin eilen.

ps. Onneksi pestiin ne ikkunat eilen. Tänään on ollu ihan järkyttävä ilma...[/QUOTE]

Minä olisin jättänyt ikkunat pesemättä.

[QUOTE="hmh";30843529]Onnea ylioppilastutkinnon johdosta, ja onnittelut myös jatko-opiskelupaikasta, eivät ole itsestäänselvyyksiä kumpikaan![/QUOTE]

No ei todellakaan! Mä oon itsekin lukion käynyt (varsin keskinkertaisesti suoriutuen, mutta kuitenkin) ja tiedän, ettei se oo mikään läpihuuto juttu ihan kuitenkaan. Ja yliopistoon on useampi tuhat hakijaa. Ei se iso prosentti ole, joka saa suoran opiskelupaikan. Ja pääsykokeissa käyneistäkin suurin osa jää ulkopuolelle. Tästä sai vaan extraenergiaa juhlajärjestelyihin. Poika on todellakin juhlansa ansainnut! Me ollaan niiiiin ylpeitä hänestä! :heart:

[QUOTE="Itkuiita";30843564]No ei todellakaan! Mä oon itsekin lukion käynyt (varsin keskinkertaisesti suoriutuen, mutta kuitenkin) ja tiedän, ettei se oo mikään läpihuuto juttu ihan kuitenkaan. Ja yliopistoon on useampi tuhat hakijaa. Ei se iso prosentti ole, joka saa suoran opiskelupaikan. Ja pääsykokeissa käyneistäkin suurin osa jää ulkopuolelle. Tästä sai vaan extraenergiaa juhlajärjestelyihin. Poika on todellakin juhlansa ansainnut! Me ollaan niiiiin ylpeitä hänestä! :heart:[/QUOTE]

:D

Tästä taas huomataan mikä on olennaista. Ja että on päiviä ja on päiviä. Ja on tunteita ja ne tulee ja ne menee.

Syystäkin ole ylpeä äiti! Paranemisia puolisollesi. Juhlat juhlitaan niin kuin ne juhlitaan, tärkeintä on perhe ja rakkaat ja rakkaus. Se onko pihan nurkassa nurmikko liian pitkä tai juolavehnät rehottaa ruusupenkissä on aivan samantekevää, ja jos joku vieras saa astmakohtauksen peilinpäällisen pölykerroksesta niin eiköhän siitäkin selvitä.

Yhteistyössä