En jaksa etsiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mutta aikaisemmin kysyin tuosta korkeasta kuumeesta ja pää kivusta. Tyttö tuli normaalimman oloiseksi vasta yli tunnin lääkkeen saannin jälkeen. Mutta koska voin taas lääkettä antaa kun sai noin 17.00 lääkkeen? Meni nukkumaan n.21.00. Ja silloin en lääkettä vielä antanut joten jos kuume yöllä nousee ni voinko kuume lääkettä antaa?

rinnakkain lääkkeitä saa antaa. (eli eri merkkisiä..en nyt merkkejä muista) soita ja kysy ensiavusta niin neuvovat kyllä ja saa varmasti luotettavaa tietoa!!
samaa lääkettä jos antaa niin 6h. on väli. meillä jos on ollu korkea kuume niin ei ole pelkkä panadol auttanut niin rinnalle on annettu pronaxen lääkettä jota saa antaa vaan aamuin ja illoin. niin sillä on kuume saatu aina alas..ja yleensäkkin kovat kivut..mut se taas on reseptilääke.. mut sit oliskohan ollu burana ja panadol että sai molempia antaa. EN MUISTA SITÄ VARMAKSI!!! SOITA LÄÄKÄRIIN JA KYSY!! :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras..:
rinnakkain lääkkeitä saa antaa. (eli eri merkkisiä..en nyt merkkejä muista) soita ja kysy ensiavusta niin neuvovat kyllä ja saa varmasti luotettavaa tietoa!!
samaa lääkettä jos antaa niin 6h. on väli. meillä jos on ollu korkea kuume niin ei ole pelkkä panadol auttanut niin rinnalle on annettu pronaxen lääkettä jota saa antaa vaan aamuin ja illoin. niin sillä on kuume saatu aina alas..ja yleensäkkin kovat kivut..mut se taas on reseptilääke.. mut sit oliskohan ollu burana ja panadol että sai molempia antaa. EN MUISTA SITÄ VARMAKSI!!! SOITA LÄÄKÄRIIN JA KYSY!! :)

alle 4v:lle ei saa antaa buranaa! meillä on korkeessa kuumeessa ollu myös pronaxen (12h välein) ja panadol (6h). mut nyt poika on jo immuuni pronaxenille joten aina kuume vie sairaalaan kun ei panadol yksin tehoo. sieltä aina saatu joku tabletti suun kautta. ilmeisesti sekin reseptilääke

Alkuperäinen kirjoittaja ai ei vai:
MIksi buranaa tehdään pienille jos ei saa antaa???

niin yli 4v lapsille saa antaa buranaa kyllä! (200mg pakkaus) niissä paketeissakin pitäs lukea Ei alle 4 vuotiaille

tosin buranan sivuilla näköjään sanotaan että pienemmillekkin saa antaa 1/2 tablettia korkeintaan 2 kertaa vuorokaudessa (200mg) mut kyllä mä silti kuuntelen mielummin lastenlääkäriä kun pakkausselostetta.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Mutta onhan buranaa suppona jo 60mg:sta.

juu niin näkyy.. olkoot vaan saa mun puolesta ollakkin sielä hyllyssä.. tässä jo itelleni totesin että miksiköhän mä ees avasin suuni kun ei meillä kukaan syö lääkkeitä ennen kun on oikeesti niiden tarpeessa. buranaa en syö itse eikä syö mun lapsikaan ennen kun 4v täyttää. jorvissa eivät ainakaan oo koskaan buranaa pojalle tyrkyttäny eikä lastenklinikallakaan vaikka 41 on ollu kuume saatu laskemaan ilman ibuprofeiiniakin.

Minua tää tilanne potuttaa tai toisaalta kun korvapolille on aika loppukuusta on jotain lähiaikoja et on ollut korvatulehdus kuten nyt epäilen että niin on. Syy siihen että kipuilee. pää kipua valittaa mutta niin aiemminkin ja korvatulehdus oli.

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Mutta onhan buranaa suppona jo 60mg:sta.

juu niin näkyy.. olkoot vaan saa mun puolesta ollakkin sielä hyllyssä.. tässä jo itelleni totesin että miksiköhän mä ees avasin suuni kun ei meillä kukaan syö lääkkeitä ennen kun on oikeesti niiden tarpeessa. buranaa en syö itse eikä syö mun lapsikaan ennen kun 4v täyttää. jorvissa eivät ainakaan oo koskaan buranaa pojalle tyrkyttäny eikä lastenklinikallakaan vaikka 41 on ollu kuume saatu laskemaan ilman ibuprofeiiniakin.

banadolia ne munkin tytölle sairaalassa antoivat ei ne koskaan tuota puranaa määrää yleensä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minua tää tilanne potuttaa tai toisaalta kun korvapolille on aika loppukuusta on jotain lähiaikoja et on ollut korvatulehdus kuten nyt epäilen että niin on. Syy siihen että kipuilee. pää kipua valittaa mutta niin aiemminkin ja korvatulehdus oli.

meillä kanssa korvatulehdus nosti kuumeen eikä lääkeillä laskenu koskaan ennen kuin sai antibiottikuurin. onneks on nykyään putket ja korvatulehdukset loppu siihen

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

meillä kanssa korvatulehdus nosti kuumeen eikä lääkeillä laskenu koskaan ennen kuin sai antibiottikuurin. onneks on nykyään putket ja korvatulehdukset loppu siihen

Esikoisella aikoinaan jo nuo putket oli ja auttoi oli kerran tulehdus putkien aikaan. Nyt ollaan vaan saatu lähete ja saatiin aika tonne korvapolille kuopuksen kanssa joka nyt on taas kipeä ja jokainen nuha ja yskä on aina tiennyt korvatulehdusta:S

http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/5/33695.shtml
ibusal 200mg(sama vaikuttaja kuin buranassa)

ja tuolla lukee selkeesti et todellakin voi antaa alle 4vuotiaalle..ja toi on ihan luotettava lähde.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/5/33695.shtml
ibusal 200mg(sama vaikuttaja kuin buranassa)

ja tuolla lukee selkeesti et todellakin voi antaa alle 4vuotiaalle..ja toi on ihan luotettava lähde.

näkyy riippuvan ihan lääkevalmistajasta ibuxinia ei saa antaa alle 4veelle ilman lääkärin määräystä (200mg) http://spc.nam.fi/humpil/i/187887.pdf sekin ibuprofeiinia

Yhteistyössä