en jaksa kun mun mies ei oo mies vaan hiiri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "margaret"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miehesi ei ole tarpeeksi miehinen - mutta syy ei ole niinkään miehessä itsessään vaan meidän kulttuurissa, jossa miesten odotetaan ja toivotaan integroituvan naisten näkemyksiin parisuhteen vuorovaikutuksesta. Toisaalta yleinen trendi on ajatella omaa mukavuuttaan: kiukuttelevalta naiselta on vaan helpompi livahtaa pakoon aivan kuten on helpompi valehdella kuin puhua totta, jos rehellisyydestä joutuu vaikeuksiin.

En ole lainkaan samaa mieltä, että naisen pitäisi olla aikuinen miehen tavalla (aikuinen aikuisen seurassa) vaan pidän tätä tuhoisana näkemyksenä naiselle itselleen.

[QUOTE="mies";28706833]Miehesi ei ole tarpeeksi miehinen - mutta syy ei ole niinkään miehessä itsessään vaan meidän kulttuurissa, jossa miesten odotetaan ja toivotaan integroituvan naisten näkemyksiin parisuhteen vuorovaikutuksesta. Toisaalta yleinen trendi on ajatella omaa mukavuuttaan: kiukuttelevalta naiselta on vaan helpompi livahtaa pakoon aivan kuten on helpompi valehdella kuin puhua totta, jos rehellisyydestä joutuu vaikeuksiin.

En ole lainkaan samaa mieltä, että naisen pitäisi olla aikuinen miehen tavalla (aikuinen aikuisen seurassa) vaan pidän tätä tuhoisana näkemyksenä naiselle itselleen.[/QUOTE]

Lapsivaimot ovat harmittavasti kiellettyjä Suomessa. Mutta ehkä löydät sellaisen ulkomailta. Jossa kaikki on toki paremmin muutenkin.

[QUOTE="vieras";28706868]Lapsivaimot ovat harmittavasti kiellettyjä Suomessa. [/QUOTE]

Mutta suomestahan niitä löytyy ihan omasta takaa, yli 20 vuotiaistakin näemmä :)

[QUOTE="juupajuu";28706879]Mutta suomestahan niitä löytyy ihan omasta takaa, yli 20 vuotiaistakin näemmä :)[/QUOTE]

No ehkä "mies" ja ap voisivat tutustua toisiinsa ja aloittaa suhteen. Ap voi itkeä ja kiukutella ja "mies" tuntea itsensä mieheksi.

Itse ymmärtäisin naisen ylenpalttisen herkistelyn ja vetistelyn tuhoisaksi omalle aikuisuudelleen. Kuinka heittäytyisi holhottavaksi ja valmiiksi kynnysmatoksi.

[QUOTE="vieras";28706907]No ehkä "mies" ja ap voisivat tutustua toisiinsa ja aloittaa suhteen. Ap voi itkeä ja kiukutella ja "mies" tuntea itsensä mieheksi.[/QUOTE]

[QUOTE="mies";28706959]Pidän erikoisena, että aikuisuudesta on tullut sama kuin ei-sentimentaalius. :) Jengi ei taida olla kovin lukenutta tai ajattelevaista täällä.[/QUOTE]

Onko sinulla muuten äitisi kanssa yhteinen yritys? Esim joku motelli vaikkapa?

[QUOTE="mies";28706959]Pidän erikoisena, että aikuisuudesta on tullut sama kuin ei-sentimentaalius. :) Jengi ei taida olla kovin lukenutta tai ajattelevaista täällä.[/QUOTE]

Asetit sitten itsesi kertaheitolla muiden yläpuolelle ja istuit valtaistuimellesi, tarkkailemaan tilannetta lintuperspektiivistä. Poikkeava mielipide kanssasihan luonnollisesti tarkoittaa, että olemme idiootteja. Ymmärrän.

[QUOTE="Vieras";28706916]Itse ymmärtäisin naisen ylenpalttisen herkistelyn ja vetistelyn tuhoisaksi omalle aikuisuudelleen. Kuinka heittäytyisi holhottavaksi ja valmiiksi kynnysmatoksi.[/QUOTE]

Tuo lähestyminen on muuten hyvä esimerkki siitä rahvaanomaisesta feminismistä, etiikasta, estetiikasta, filosofiasta ja psykologiasta, jossa näen monia heikkouksia. Harmi kun korkeakoulutettukaan, joka ihan hyvin voisi sanoa noin, ei ole välttämättä tarpeeksi koulutettu ymmärtämään, mitä karkeaa tuossa ajattelumallissa oikein on. Tulee aina mieleen kuinka nauroimme kirjallisuuden luennoitsijan kanssa tomerasti marssiville naisopiskelijoille.

Ilmiöstä laajemmin kannattaa lukea esim. kirjallisuuskriitikko ja teoreetikko Allan Bloomin kirja "The Closing of the American Mind" (1988). Bloom käsittelee juuri neoliberalismin (60-luvulta alkaen) yksioikoisuutta. En ole kaikesta samaa mieltä hänen kanssaan, mutta hän tekee muutamia aika teräviä huomioita.

[QUOTE="mies";28707048]Tuo lähestyminen on muuten hyvä esimerkki siitä rahvaanomaisesta feminismistä, etiikasta, estetiikasta, filosofiasta ja psykologiasta, jossa näen monia heikkouksia. Harmi kun korkeakoulutettukaan, joka ihan hyvin voisi sanoa noin, ei ole välttämättä tarpeeksi koulutettu ymmärtämään, mitä karkeaa tuossa ajattelumallissa oikein on. Tulee aina mieleen kuinka nauroimme kirjallisuuden luennoitsijan kanssa tomerasti marssiville naisopiskelijoille.

Ilmiöstä laajemmin kannattaa lukea esim. kirjallisuuskriitikko ja teoreetikko Allan Bloomin kirja "The Closing of the American Mind" (1988). Bloom käsittelee juuri neoliberalismin (60-luvulta alkaen) yksioikoisuutta. En ole kaikesta samaa mieltä hänen kanssaan, mutta hän tekee muutamia aika teräviä huomioita.[/QUOTE]

Miten se, että nainen ei halua heittäytyä hysteerisesti vollottavaksi lapseksi liittyy tomerasti marssiviin naisopiskelijoihin? Vai nauroitteko te tomerasti?Minne te muuten marssitte tämän luennoitsijan kanssa?

[QUOTE="mies";28706833]Miehesi ei ole tarpeeksi miehinen - mutta syy ei ole niinkään miehessä itsessään vaan meidän kulttuurissa, jossa miesten odotetaan ja toivotaan integroituvan naisten näkemyksiin parisuhteen vuorovaikutuksesta. Toisaalta yleinen trendi on ajatella omaa mukavuuttaan: kiukuttelevalta naiselta on vaan helpompi livahtaa pakoon aivan kuten on helpompi valehdella kuin puhua totta, jos rehellisyydestä joutuu vaikeuksiin.

En ole lainkaan samaa mieltä, että naisen pitäisi olla aikuinen miehen tavalla (aikuinen aikuisen seurassa) vaan pidän tätä tuhoisana näkemyksenä naiselle itselleen.[/QUOTE]

Sillä ei ole miehisyyden kanssa mitään tekemistä, jos ei vaan osaa käsitellä omia tai saati toisen tunteita. Tosimies ei tunnetusti vatkaa asioita eikä spekuloi. Tunteita on, mutta ilmaisutaito niiden suhteen voi olla jotain muuta. Hakusessa. Jos nainen itkee, niin nainen itkee ja mitä mies tekee: tarjoaa olkapään tai häipyy. Miten kohdata jotain sellaista, josta ei ymmärrä välttämättä mitään tai ei osaa sanoa mitään. Paree lähteä, kyllä se vetistely loppuu. Eikä se poistuminen välttämäte tarkoita ettei välitä.

[QUOTE="miäs";28707023]Asetit sitten itsesi kertaheitolla muiden yläpuolelle ja istuit valtaistuimellesi, tarkkailemaan tilannetta lintuperspektiivistä. Poikkeava mielipide kanssasihan luonnollisesti tarkoittaa, että olemme idiootteja. Ymmärrän.[/QUOTE]

No, nämä tämänkin keskustelun mielipiteet ovat minulle niin alkeellisia. Syy on toki aivan ymmärrettävä: harvahko suomalainen on lukenut minua enemmän laajasti ymmärrettynä yhteiskunnallista kirjallisuutta. Varmasti yli tuhannen niteen verran olen lukenut. Minun onkin jo vaikea tavoittaa hyvin vähän lukeneiden ja ajatustyötä tekevien näkemyksiä kun joskus korkeakoulutetun näkemyksetkin ovat minulle aika alkeellisia. Olen myös laiska enkä jaksa palstalla vaivautua selittämään liikaa (enkä ole muutenkaan sen tyyppinen).

En silti mitenkään inhoa yksinkertaisuutta tai muutakaan sellaista, enkä näitä ihmisiä ja itsekin nautin yksinekertaisuudesta joskus. Tosin myönnän tekeväni pilkkaa siitä joskus, koska inhoan pätemistä oikeassa olemisessa samoin kuin kaksinaismoralismia, mutten silloinkaan halua totaalisesti heidät pois tms. Minäkään kun en, yhäkään, tiedä juuri mitään, enkä voi sanoa olevani oikeassa. Siksi juuri minua kiusaa ihmiset, jotka kokevat tietävänsä, vaikka tiedon määrä näkyy olevan olennaisesti minua(kin) pienempi.

[QUOTE="vieras";28707080]Miten se, että nainen ei halua heittäytyä hysteerisesti vollottavaksi lapseksi liittyy tomerasti marssiviin naisopiskelijoihin? Vai nauroitteko te tomerasti?Minne te muuten marssitte tämän luennoitsijan kanssa?[/QUOTE]

No, vähintään retorinen strategiasi oli yksilöllisyyttä korostavan "assertorinen". :)

[QUOTE="Toinen mies";28707163]Sillä ei ole miehisyyden kanssa mitään tekemistä, jos ei vaan osaa käsitellä omia tai saati toisen tunteita. Tosimies ei tunnetusti vatkaa asioita eikä spekuloi. Tunteita on, mutta ilmaisutaito niiden suhteen voi olla jotain muuta. Hakusessa. Jos nainen itkee, niin nainen itkee ja mitä mies tekee: tarjoaa olkapään tai häipyy. Miten kohdata jotain sellaista, josta ei ymmärrä välttämättä mitään tai ei osaa sanoa mitään. Paree lähteä, kyllä se vetistely loppuu. Eikä se poistuminen välttämäte tarkoita ettei välitä.[/QUOTE]

Kyllä pitäisin sellaista miestä miehisempänä, joka osaa käsitellä ja kohdata, myös ilmaista, noita tunteita. Kuten teräs on rautaa kovempaa ja kahdella kädellä on helpompi taistella kuin yhdellä.

Samalla tavalla nainen, joka hallitsee sekä miehenä että naisena olon hyvin, on vahvempi ihmisenä. Itse vain näen vahvuuden suomalaisnaisen tapauksessa ongelmana enemmän kuin siunauksena.

[QUOTE="vieras";28707202]Kiva. Mutta vastaisitko niihin kysymyksiin?[/QUOTE]

Se veisi kovasti aikaa ja joutuisin selittää paljon päätellen kysymyksestäsi ja retoriikastasi.

[QUOTE="mies";28707209]Kyllä pitäisin sellaista miestä miehisempänä, joka osaa käsitellä ja kohdata, myös ilmaista, noita tunteita. Kuten teräs on rautaa kovempaa ja kahdella kädellä on helpompi taistella kuin yhdellä.

Samalla tavalla nainen, joka hallitsee sekä miehenä että naisena olon hyvin, on vahvempi ihmisenä. Itse vain näen vahvuuden suomalaisnaisen tapauksessa ongelmana enemmän kuin siunauksena.[/QUOTE]

Kyllä se on miehekkäämpää vain tyytyä urahtamaan ja kiroomaan, kun itkeä pillittämään, jos vaikka vasaralla nakkaa sormeensa.

Ja yhdelläkin kädellä pärjää hyvin, kun osuu ekalla.

[QUOTE="mies";28707258]Se veisi kovasti aikaa ja joutuisin selittää paljon päätellen kysymyksestäsi ja retoriikastasi.[/QUOTE]

Ja sinua väsyttää nyt? Vastaa edes siihen, oliko se marssi vai nauru tomeraa?

[QUOTE="Toinen mies";28707259]Kyllä se on miehekkäämpää vain tyytyä urahtamaan ja kiroomaan, kun itkeä pillittämään, jos vaikka vasaralla nakkaa sormeensa.

Ja yhdelläkin kädellä pärjää hyvin, kun osuu ekalla.[/QUOTE]

Toki :)

Mutta yhdistän kyllä mieheyteen juuri traditionaalisessa mielessä enemmän naisen lohduttamisen ja tukemisen, ts. pystyssä pysymisen naisen myrksyissä, kuin katoamisen tai pakoon luikkimisen. Nainen on tavallaan miehen kunniaan liittyvä henkilö jos mennään oikein klassisen kaavan mukaan - mutta EI miehen veroinen tai samanlainen hänen kanssaan.

Ei ihme että tämä nimimerkki "mies" itkee täällä kun ei löydä "tasoistaan" naisystävää. Oikeesti, aika harvassa on sellaiset, jotka oikeesti jaksaa jatkuvasti keskustella retoriikasta tai aristoteelisesta logiikasta.

Löysää vähän kravattiasi niin on sunkin helpompi hengittää :)

[QUOTE="vieras";28707269]Ja sinua väsyttää nyt? Vastaa edes siihen, oliko se marssi vai nauru tomeraa?[/QUOTE]

Minun pitäisi lukea muutamaa kirjaa ja käydä kuntosalilla
superman-3943.gif

No, hyvä on... Tomeraa oli marssi noista kahdesta. Ja nauru oli ehkä vähän ilkikurista.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä..;28707359:
Ei ihme että tämä nimimerkki "mies" itkee täällä kun ei löydä "tasoistaan" naisystävää. Oikeesti, aika harvassa on sellaiset, jotka oikeesti jaksaa jatkuvasti keskustella retoriikasta tai aristoteelisesta logiikasta.

Löysää vähän kravattiasi niin on sunkin helpompi hengittää :)

Höh, milloinkas minä nyt itkin, siis merkityksessä valittelin? :) Enemmistön naisista torjun kuin tulen torjutuksi ja olen suhteellisen laiska seuranhakijanakin. Kyllähän nainen kiva on toisaalta :p

Pystyn kyllä relaamaankin - tosin ihminen voi relata niin monella lailla.

Yhteistyössä