En jaksa leikkiä ja peuhata koko ajan! Miten muut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liinastiina-78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liinastiina-78

Vieras
Hei,

Mulla on pyörinyt tänään päässä "huono äiti"- ajatuksia. Vauvamme on nyt 10kk ja konttaa ja mennä painaltaa pitkin asuntoa. Hän viihtyy myös joitakin hetkiä itsekseen omien lelujensa keskellä, mutta tulee aina välillä "lahkeeseen roikkumaan" ja moikkailemaan äitiä. Tänäänkin esim. siivosin koko aamupäivän (n. 2,5h) ja vauva pyöri lattialla siinä sivussa. Välillä kävin lukasemassa hänelle kuvakirjan ja asettelin hetken palikoita, jotta typy pääsi leikin alkuun. Välillä vauva tuli "avukseni" kun lajittelin pyykkiä jne. Nyt kun laitoin päiväunille neiti oli tosi kiukkuinen ja itkuinen. Tuli sellainen olo, että pitäiskö vaan olla "läsnä" ja leikkiä vauvan kanssa koko ajan (ja antaa kämpän olla hävityksen kauhistus)? Mitä te muut Ellit teette vauvojenne kanssa? Voikohan pikkuiselle olla jotain haittaa (henkiselle kehitykselle) jos äiti puuhastelee kotihommia ja vauvan antaa touhuilla melko paljon itsekseen? Kokemuksia ja kommentteja kaipailen. Jotenkin mun pitää myöntää, että en edes jaksa leikkiä ja lukea koko aikaa...Kotihoitoa aina kehutaan ja korostetaan, mutta musta rupes tuntumaan yht´äkkiä että olisko vauvan virikkeellisempää olla jossain hoitopaikassa jossa täti jaksaisi lukea ja leikkiä ja olis seuraakin...Tällaisia ajatuksia tänään. Mites muut?

En minäkään aina jaksa leikkiä.Ruokaa on tehtävä ja siivottavakin kun en viihdy sotkuisessa kodissa.Ei siellä hoitopaikassa tädit koko aikaa lue tai leiki,Meillä poika 1v5kk leikkii paljon yksikseen ja äitiä käy moikkaamasssa keittiössä tai on mulle pikkuapuri

Heippa! Mä luulen, että pääasia lapselle on, että olet siinä läsnä ja tarvittaessa saatavilla. Noin meidänkin päivä sujuu, että teen kotihommia, mutta välillä leikitään ja lauletaan. Tai vaan makoillaan. :)

Ei kai se tarkoitus olekaan, että lasta leikitetään ja viihdytetään koko päivän? Vietän vauvan kanssa aikaa luonnollisesti leikkien ja laulaen osan päivästä, mutta vauva osaa ja joutuu viihtymään osan päivästä yksikseen lattialla. Ja hyvinhän tuo viihtyy kun on tottunut.

Yhteistyössä