En jaksa mitään!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono äiti

Vieras
:'( Tiskit kasaantuu, haisee. Likapyykit kasaantuu, haisee. Puhtaat pyykit kasaantuu, onneksi ei haise kuitenkaan.
Kaikki lelut on ympäri taloa. Kaiken seassa paljon roskaa, pölyä, likaakin.
En saa mitään tehtyä!!! :'( :ashamed: :'(
Kaikki se energia mitä on, menee uhmaikäisen kanssa taistellessa, lapsia komentaessa, neuvoessa, ohjatessa.
Nippanappa saan porukan syötettyä, muuhun ei aika, eikä aina voimatkaan riitä!
En koe olevani masentunut, halu on tehdä kaikenlaista, mutta en ehdi ja sitten jos ehdin, en jaksa yksinkertaisesti muuta kuin lysähtää sohvalle huokaisemaan... :ashamed:
Suotta sanot, että miksi sitten istut koneella? En istu yleensä oikeastaan milloinkaan, joskus käyn tässä hermoja leppuuttamassa pienen hetken jos mahdollista... :ashamed:
Ulkopuolista apua en voi saada ja mieskin on väsynyt.

nyt sanot ukolle et vaatteet niskaan ja uhmiksen kanssa ulos.Päräytät pyykkikoneen pyörimään ja lelut vaikka pyykkikoriin tai pahvilaatikkoon ja oottamaan aikaa et lapsen kanssa laitat omille paikoilleen,imuroit ja pyyhit pölyt ja SITTEN käyt ostamassa kahvipullat tai herkkuja jotain ja KUKKIA keittiön pöydälle!!

Pikku hiljaa laittelet kämppää kuntoon vaikka huone kerrallaan,viet ylimääräisiä koriste-esineitä pölyä keräämästä varastoon ja leluja myös.Pidät yllä yleistä järjestystä ja ostat jotain hyvän tuoksuista pesuainetta ja imurin pussiin ripsauta vanilja sokeria tulee hyvä tuoksu taloon.
Leikin varjolla opetat lasta pitämään ja viemään lelunsa paikoilleen-lahjot vaikka purkalla ja kyllä se uhma helpottaa usko pois,kohta on laantumisvaihe.
Ajattele hyvä että lapsella on tahtoa,vaikka vaikeaa se välillä onkin

:D terv. uhmiksen äiti

:hug: . Tiedän tunteesi. Minulla alkoi olla jo kunnon stressin poikanen, en saanut enää nukuttua, kun ajattelin, ettei tässä kuitenkaan saa kovin kauaa rauhassa nukkua, kun vauva herää.
Tehtiin miehen kanssa työn jako. Ensin sain nukkua kaikki univelat, ihanaa. Sitten annoin miehen nukkua. Heti tuli eri olo. Sitten ei muuta kuin kaikki työt vaan pikkuhiljaa tekemään.
Mua ärsyttää kans ainainen sotku ja lika. Sitten kun itse ei jaksa mitään, niin tuntee itsensä huonoksi. No, minulla väsymykseen selvyys tuli myös huonosta hemoglobiinista, joka oli 107! Huonompi, kuin raskaus aikana! Nyt olen rauta kuurilla, ja huomaan jo olossa paranemista.
Auttaako mies kotitöissä? Meilläkään ei ole lapsen vahteja, mutta onneksi voimme vuorotella.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 12:46 anne kirjoitti:
nyt sanot ukolle et vaatteet niskaan ja uhmiksen kanssa ulos.Päräytät pyykkikoneen pyörimään ja lelut vaikka pyykkikoriin tai pahvilaatikkoon ja oottamaan aikaa et lapsen kanssa laitat omille paikoilleen,imuroit ja pyyhit pölyt ja SITTEN käyt ostamassa kahvipullat tai herkkuja jotain ja KUKKIA keittiön pöydälle!!

Pikku hiljaa laittelet kämppää kuntoon vaikka huone kerrallaan,viet ylimääräisiä koriste-esineitä pölyä keräämästä varastoon ja leluja myös.Pidät yllä yleistä järjestystä ja ostat jotain hyvän tuoksuista pesuainetta ja imurin pussiin ripsauta vanilja sokeria tulee hyvä tuoksu taloon.
Leikin varjolla opetat lasta pitämään ja viemään lelunsa paikoilleen-lahjot vaikka purkalla ja kyllä se uhma helpottaa usko pois,kohta on laantumisvaihe.
Ajattele hyvä että lapsella on tahtoa,vaikka vaikeaa se välillä onkin

:D terv. uhmiksen äiti

Harvoin saa lukea näin annettua neuvoa.
JA TÄTÄ NEUVOA SUOSITTELEN TOTEUTTAMAAN.
Uhmiksen äidille :flower: ja hyvää päivän jatkoa =)

Se on ihan normaalia, että välillä ei jaksa mitään!

Vinkki mitä itse käytän arjen keskellä. Välillä voi mennä päivä, että en pese pyykkiä ja teen vain ne pakolliset eli heitän tiskejä koneeseen jne. Toisaalta, jonain iltana innostun laittamaan tiskit kuntoon siksi, että on ihanaa aamulla tulla siistiin keittiöön..!

Jos kaikki kotityöt tuntuu ylivoimaiselta, tee asteittain. Katso vaikka kellosta aikaa ja istu rauhassa puoli tuntia sohvalla, päätä sen jälkeen käydä laittamassa pyykit koneeseen - eihän se kestä montaa minuuttia, että koneen täyttää. Itse käytän tuota kelloajatusta paljon ja mietin usein, että kun homman tekee nyt se on alta pois.

Tsemppiä!

:ashamed: kiitos kehuista.

tiedän itse mitä on kuin kaikki kaatuu päälle ja koti on kuin kaatopaikka,uhmaikänen kiukuttelee ja vielä teini-ikänen siinä mukana ettei tiedä kumpi on kumpi,mies reissutöissä, töissä pitäisi jaksaa...

anyway olen huomannut tuon ylläpito kikan aika helpoksi saa nopsaan paikat kuntoon jos ylläri vieraitakin tulossa ati viikonlopuksi,mattoja vähemmäsi ja nopsaan saa luututtua mattojen välit+sähgyn aluset ja imuri pussissa vaniljasokrua tai joulun aikaan kanelia tms. antaa kivan tuoksun.
Jos on paljon lapsia niin pyykkikorit jokaiselle omat ja siitä pyykit jokainen laittaa itse kaappiin-muutaman kerran ne jää,mutta ainakin teinille kaatuu maailma jos ei ole sitä tiettyä paitaa just tänä päivänä päälle kun seon pölysenä pyöriny kämpän lattialla siitä ne oppii jos ei muuten niin kantapään kautta sama kskee myös miehiä... ;)

Vähitellen vähitellen hyvä tulee ei roomaakaan rakennettu päivässä....

Yhteistyössä