en jaksa, neuvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aava

Vieras
Olen väsähtynyt elämääni. Hermot menevät lapsen kanssa koko ajan tai sitten en jaksa puuhailla hänen kanssaan mitään. Koti on kaaoksessa. Tarjoilen lapselle eineksiä, ruokaa jaksan tehdä harvoin.
Jotain jaksan. Hoidan osa-aika työni kohtalaisesti. Nyt kesällä tosin jään työttömäksi. Lapsen jaksan pukea siististi, samoin itseni.
Mitä minun pitäisi tehdä? Pitäisikö mitään? Meneeköhän tämä ohi ja jaksan taas? Onko tämä edes vaarallista, voiko joskus elää hiukan rimaa hipoen vai kärsiikö lapsi? Neuvoja?

Kuulostaa masennukselta. Itsellä oli samanlaista.. Lääkärille menin ku tuntu liian ylivoimaselta pelkkä arki. Diagnoosina masennus.. Mun mielestä sun kannattaa hakea apua.

Alkuperäinen kirjoittaja aava:
Olen väsähtynyt elämääni. Hermot menevät lapsen kanssa koko ajan tai sitten en jaksa puuhailla hänen kanssaan mitään. Koti on kaaoksessa. Tarjoilen lapselle eineksiä, ruokaa jaksan tehdä harvoin.
Jotain jaksan. Hoidan osa-aika työni kohtalaisesti. Nyt kesällä tosin jään työttömäksi. Lapsen jaksan pukea siististi, samoin itseni.
Mitä minun pitäisi tehdä? Pitäisikö mitään? Meneeköhän tämä ohi ja jaksan taas? Onko tämä edes vaarallista, voiko joskus elää hiukan rimaa hipoen vai kärsiikö lapsi? Neuvoja?

Minusta ei ole vaarallista, ei meidän perheessä ainakaan. odota vaan rauhassa kesää ja "lomaa", puuhaa riittää vaikka työtön olisitkin.

Tiedostan itsekin omat ongelmani, mutta tuumasta toimeen ryhtyminen on ylivoimaisen vaikeaa. Olen joskus muinoin ollut vaikeasti masentunut, toivottavasti ei koskaan enää sitä tule uudelleen!

Tee jotain virkistävää, ihanaa lapsesi kanssa, syö paljon marjoja ja hedelmiä, niistä saa virtaa. Tee jotain mukavaa, hoida itseäsi ja lasta! Ja jos tarvitset apua, hanki sitä jostain, esim. lastenhoitoapua. Esim. sossusta voi saada varmasti tukea, ettet menetä hermoja lasten kanssa.

Siis mulla on ainakin niin, että mitä enemmän teen, sitä enemmän virtaa! Jos en aloita aamuani mun 10 kilsan lenkillä niin en saa mitään koko päivänä aikaiseksi... Mitä enemmän mä teen sitä enemmän mä jaksan. Jos aamulla päästän itteni "hetkeks" istumaan esim koneelle niin siinä se sit menee koko päivä :(

niin, piristäisihän se, kun tekisi jotain... mutta kun ei jaksa. Aamulla, jos ei tarvitse nousta jään sänkyyn ja makaan puoleen päivään tai kauemminkin. Lapsi saa leikkiä yksin tai katsoa televisiota. Jossain vaiheessa on pakko nousta ruokkimaan lapsi. Usein päästään ihan ulos kodistakin jossain vaiheessa päivää.
ihan kiva lukea että on muitakin.

No jos tuo tilanne on ohimenevä vaihe, niin olet varmaan vain loman tarpeessa. Mutta jos sitä on jatkunut pidempään, niin ota yhteyttä ammattiauttajaan. Jos kyseessä on masennus tai muu vastaava, on se paljon helpompi hoitaa, mitä aikaisemmin aloitetaan.

On myös monia fyysisiä sairauksia, jotka aiheuttavat väsymystä, joten lääkärireissu olisi paikallaan.

Täällä on yksi äiti. Tosin en jää koskaan makaamaan, meillä se on mies joka makaa. Mulla se menee niin että pakotan itseni tekemään asioita, vien lapset ulos jne. vaikken jaksaiskaan, muuten en kestäisi syyllisyydentuntoja...Se taas johtaa siihen että olen yliväsynyt päivästä toiseen, enkä osaa edes nukkua :(

ajattelen sitä, että kuinka kauan sitä jaksaa jaksamatta. asiat kasaantuvat eikä niiden hoitaminen ole niin helppoa kuin se olisi ollut silloin, kun ne olisi alun alkaen pitänyt hoitaa.
jos minulla olisi jokin fyysinen sairaus kai olisi muitakin oireita kuin väsymys.

Yhteistyössä