en jaksa tätä enää....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt äiti

Vieras
puolivuotias ei meinaa millään alkaa päiväunille..puolitoista tuntia on taisteltu ja vaikka toinen on ihan väsy ei suostu nukahtamaan, kauhea huuto vaikka mitä yrtän. ei huoli rintaa,eikä tuttiakaan..rimpuilee vaan sylissä ja kun lasken alas huuto kovenee. panadoliakin annoin, jos hampaat vaivaavat, mutta ei vaikutusta. Tarkotuksena olisi siis saada vauva kerrankin itsestään nukahtamaan kun neuvolassa suosittelivat unikoulua. Tassuttelusta ei mitään apua, kuinka kauan voi noin pientä huudattaa? mä oon ihan poikki...

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt äiti:
puolivuotias ei meinaa millään alkaa päiväunille..puolitoista tuntia on taisteltu ja vaikka toinen on ihan väsy ei suostu nukahtamaan, kauhea huuto vaikka mitä yrtän. ei huoli rintaa,eikä tuttiakaan..rimpuilee vaan sylissä ja kun lasken alas huuto kovenee. panadoliakin annoin, jos hampaat vaivaavat, mutta ei vaikutusta. Tarkotuksena olisi siis saada vauva kerrankin itsestään nukahtamaan kun neuvolassa suosittelivat unikoulua. Tassuttelusta ei mitään apua, kuinka kauan voi noin pientä huudattaa? mä oon ihan poikki...

minä tässä hoitelin tyttären samanikäistä ja meinasin olla pulassa, vaan puinpas ulkovaatteet päälle vauvalle ja ovenraossa (ulkoovi auki) seisoskeltiin hetki johan nukahti, ei sattunu olemaan vaunuja mukana. Näin meillä kävi voisitko soveltaa?

alotiks liian aikaisin ettei vil tarpeeks nukuta? onko nälkä/ märkä vaippa. ota hetkeks rauhoittuman syliin ja kun on rauhassa niin laita takasin. voi olla että vauva ión kerenny mennä hysteeriseksi ku ei ole tottunut uuteen tyyliin ja pelottaa ni ei saa unta. pidennä pikkuhilkaa itkuaikaa, esim minuutilla parilla. vauva on aika pieni vielä. mut nyt rauhoittumaan syliin!

Meiän pieni nukahtaa kun pukee ulkovaatteet päälle ja laittaa vaunuihin. Yleensä on unessa jo siinä vaiheessa kun lasken hänet vaunuihin. Sitten ei tarvi kuin tyyrätä vaunut parvekkeelle tai etupihalle. Siellä hän nukkuu 4h putkeen. Jos taas yritän saada hänet nukahtamaan sisälle, niin pitkän huudon jälkeen nukkuu ehkä 1-2h. Siispä meillä nukutaan päiksyt aina ulkona, jos vaan sää sallii =)

olen itse kuumeessa, joten en millään viitsisi lähteä ulos tarpomaan. Mies on töissä, eikä ole ketään joka lähtisi viemään tyttöä ulos :( meillä ei ole edes parveketta johon laittaa nukkumaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
vihdoin ja viimein nukahti..laitoin ulkovaatteet päälle ja vaunujen koppaan..eipä varmaan kauan nuku tuossa,kuumahan sille tulee, mutta ainakin hetken rauha

Onko mitään huonetta missä voisi laittaa ikkunan auki ja ovet kiinni muihin huoneisiin (ettei koko kämppä kylmene), voisi nukkua vauva vähän pidempään. Koita kestää, puolivuotiaana on hankala vaihe nukkumisten kanssa...

Mä oon kans huijannut lapseni nukkumaan ulkovaatteissa vaunuihin sisällä. Tai en pukenut kokonaan, vaan laitoin bodyn, aluhousut, sukat, tumput, kypärälakin ja villalakin. Kapaloin hänet lakanaan. Kun nukahti (samantien kun pääsi vaunuihin) niin otin villalakin pois ja avasin lakanaa pikkuisen. Tämä kaikki siksi että ulkona oli pakkasta -25

Yhteistyössä