En jaksa tätä enää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "alkup"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"alkup"

Vieras
Itken vaan täällä.. Vauva puoli vuotias, oon käytännössä ihan yksinhuoltaja, mies tee mitään, humputtelee vaan kavereiden kanssa joka helvetin vitun päivä, mie siivoon, tiskaan, teen ruokaa, hoidan vauvaa, teen koulujuttuja jne jne. Miehellä oo ees enää koulua tai mitään, mä en jaksa.. En ole kai tolle mitään, kaverit tärkeämpiä ku perhe.. Koskaan saanu öihin tai mihinkään apua..

Ollaan puhuttu, päättyy puheet aina siihen kuinka kusipää idiootti roikkuja kyttääjä akka olen.. En jaksa..

Tuntuu et toi haluaa elää jotain sinkkuelämää, oon siitä sanonu, että ollaan perhe eikä sillon voi mennä miten huvittaa.. Ei mee perille. Oon ihan hemmetin väsynyt, en jaksa tällästä. Ehkä jaksaisin jos oisin oikeesti yh, mutta kun pitäis olla tonkin tässä mukana niin se henkinen rasite on jotain ihan kamalaa. On mukamas niin hyvä isä, mua jaksaa haukkua paskaks äidiks vaikka ite huutaa kun riidellään ja vauva kuulee, yritän sanoa että ei saa huutaa kun vauva on tossa, alkaa vaan nimittely, haukkuminen, vitun kusipää, vitun huora, kyttääjä idiootti paska joka ei anna hänen mennä missään.. Perkele..

Ei se yks ilta per viikko paljoa lohduta jos olen aina muuten yksin.. Tän pitäis olla perhe.. Mut totuus on se että mä olen lapsen kanssa kahdestaan.. Ja muille esittää niin hyvää isäää. Ja miten tolle puhuu kun aina oon vaan paska kusipää.. En jaksais erotakaan, en jaksa muuttaa, en jaksa muuta kun pitää meistä huolta..

Tollainen mies ei tuu muuttumaan.. joten en jäis katsomaan hetkeäkään jos ei se kerran edes kuuntele.. ja helpompi se nyt on lähteä kuin silloin ku lapsi on 3v tai vanhempi.. hän jo tajua silloin liian paljon asioita.. nyt se menis kivuttomasti ohi koko ero,,,, ja tietenki isä voi olla lapsen elämässä mutta tuli vaan ajatus että haluaako hän sittenkään olla vauvan kanss jos höän nytkään ei tee mitään kotona.. tai saatika sitte auttaa vauvanhoidossa... tommonen äijä kiertoon vaan.. ja jos sillä on kaverit tärkeämpi niin usko mua kokemuksesta voin sanoa ettei se TODELLAKAAN muutu.. ikinä.,,... ite erosin 3 v sitte, mulla on tällä hetkellä 8v ja 6v lapset siitö miehestä.. ja en hetkeäkään oo katunut sitä... mun mies oli vaan vielä pahempi .. ja oltiin 9v yhessä ja katoin tota samaa kuin sinöki 5v.... sitte sain tarpeeksen....mutta teet sitte päätös kuin päätös niin Voimia ja tsemppiä sulle ja vauvanarkeen...

Mies, joka ei ollutkaan valmis isäksi. Oliko lapsi toivottu? Anteeksi vaan, mutta jos on nuori isä, niin ei ole tarpeeksi tunnesidettä lapseen (tai äitiin?), jos käyttäytyy noin. Oletko asiallisesti ja kiivastumatta koettanut ehdottaa eroa? Miltä se miehestä tuntuisi? Vastaus kertoisi paljon.

älä jää tossun alle. ota sitä omaa aikaa samaan tyyliin. sano lhteväsi kahville,, katsotko vauvaa. ja lähde. ja lopeta tosissaan se kämpän puunaaminen ja ruoanlaitto. tai jätä ainakin miehen vaatteet pesemättä jos et muuta uskalla.
se mies on ilmeisen keskenkasvuinen, mutta saattaahan tuo kasvaa yhdessä lapsen kanssa. jos tuntuu että parisuhteessa on jotain järkeä noin muuten niin kannattaahan tuo yrittää. todennäköisesti löytäisit vain toisen samanlaisen tilalle jos nyt lähdet. tuommosta huorittelua en kyllä ymmärrä, ehkä se nuorison keskuudessa on arkipäivää puhua noin.

[QUOTE="vieras";23895883]Alle komivuotiaiden lasten vanhempien ei tulisi erota[/QUOTE]

No voihan diipadaapa taas. Ehkä sopiis miettiä, että joillekin voi ero olla elämän parhaimpia ratkaasuja.

Miksi pitäisi ilta /viikko? Jos mies on isä, niin hoitaa puolet lapsestaan ja jos ei, niin tottakai ap:n kannattaa erota. ei kai tuollaista kakaraa kukaan katselisi.

Kyllä miehillä on ihan samat vastuut ja velvoitteet kuin naisillakin.

• Tykkää
Reactions: Suklaanougat
[QUOTE="vieras";23895883]Alle komivuotiaiden lasten vanhempien ei tulisi erota, mutta kyllä miehen pitäisi ottaa vastuuta. Hoida lapsi ja koulu, lopeta muu.[/QUOTE]

Alle kolmevuotiaiden lastenko pitäis kärsiä kun vanhemmat riitelee ja äidillä on paha olla? Sen ikäisellä se tunneside on erittäin vahva ja jos äidillä on paha olla, on lapsellakin paha olla.
Aina pitää ajatella ensisijaisesti lapsia!
Sen ikäinen kyllä muistaa! Minäkin muistan kun olin 2-5v ja isä oli aina kännissä ja äiti itki...

Lähde menemään nyt, niin tilanne ei ehdi kroonistua aivan täysin. Ei tuo ole enää pelkkää humputtelun halua tai vastuunpakoilua, vaan suoraa henkistä väkivaltaa. Keneltäkään ei tarvitse loputtomiin sietää haukkumista tai mitätöintiä. Jatkuva tuonsävyinen puhe ei kerro rakkaudesta, välittämisestä tai minkäänlaisesta halusta saada perhettä toimimaan. Todella harvoin jos koskaan kehotan ketään eroamaan, mutta nyt teen niin. Asiat voivat olla toisinkin, joten rohkeasti eteenpäin elämässä. Voimia muutokseen.

[QUOTE="a.p";23895913]Tuntuu et toi haluaa elää jotain sinkkuelämää, oon siitä sanonu, että ollaan perhe eikä sillon voi mennä miten huvittaa.. Ei mee perille. Oon ihan hemmetin väsynyt, en jaksa tällästä. Ehkä jaksaisin jos oisin oikeesti yh, mutta kun pitäis olla tonkin tässä mukana niin se henkinen rasite on jotain ihan kamalaa. On mukamas niin hyvä isä, mua jaksaa haukkua paskaks äidiks vaikka ite huutaa kun riidellään ja vauva kuulee, yritän sanoa että ei saa huutaa kun vauva on tossa, alkaa vaan nimittely, haukkuminen, vitun kusipää, vitun huora, kyttääjä idiootti paska joka ei anna hänen mennä missään.. Perkele..[/QUOTE]

sanoppas miehelle että joillain on oikea mies puolisona,niinkuin minulla. hän ei oo mennyt yhtään kertaa kavereitten kanssa yksikseen(vaikka välillä tietty käykin yksin jossain) ja meidän vauva on kohta 3 vuotias :D

suututtaa sun puolestasi.

Käy sääliksi näitä nuoria äitejä- tai itseasiassa ylipäätään kaikkia naisia joilla on tuollaisia keskenkasvuisia puolisoita. Yksinkin pärjää, ja vaikka lähteminen on työlästä ja raskastakin, jossain vaiheessa tajuaa, kuinka paljon on lähtö helpottanut elämää!!!! VOIMIA!!!

[QUOTE="vieras";23895883]Alle komivuotiaiden lasten vanhempien ei tulisi erota, mutta kyllä miehen pitäisi ottaa vastuuta. Hoida lapsi ja koulu, lopeta muu.[/QUOTE]

Mä kyllä rohkenen olla eri mieltä. Mitä pienempi lapsi on, sitä vähemmän hänelle tulee traumoja vanhempien erosta. Kun lapsi on jo sen verran suuri, että ymmärtää että toinen on lähtenyt pois, seuraukset ovat varmasti merkittävämmät.

kerron tähän että meillä oli tollasta,mutta ei siis mitn huoritteluja,haukkumisia yms... Mies vain meni liikaa,mutta välitti selkeesti myös meistä.Pelkäsi et kaveri hylkää,muilla ei ollut lapsia. Hän oli sen suhteen lapsellinen ja lisäksi kiinnosti juhliminen ja juominen. Kärsin tuolloin aivan liikaa,olin lopussa ja sen tajusin vasta jälkeen päin. En tiedä mitä tapahtui,mutta kun lapsi alkoi kasvaa ja kaivata isää,niin mies ei enää halunnutkaan kohdella perhettään niin vaan antoikin enemmin aikansa meille.
En ymmärrä miksi jaksoin katsoa ja odottaa,mutta jaksoin. Kaikki on nyt hyvin ja vietellään aikaa perheenä,lisäksi toinen lapsi tulossa. Mies hoitaa oman osansa ja kaikilla on hyvä olla tässä perheessä.Kirjoitin useita kertoja suruissani tälle palstalle ja lähinnä sunnuntaisin raskaan vkonlopun jälkeen,olin lähdössä suhteesta ja joskus lähdinkin,nyt olen onnellinen hänen kanssaan.

Miehen piti kasvaa aikuiseksi tällä matkalla.

Kovin tutulta kuulostaa, paitsi ettei mies humputtele, vaan on aina töissä.
Meillä ei ole tilanne juurikaan noista ajoista muuttunut, muutoin kuin sain opinnot töiden ohella saatettu loppuun ja lapsi on kasvanut jo monta vuotta ikää. Kun puhe ei auta ja parisuhteessa/perheenä halutaan pysyä, niin on alettava sanoista tekoihin. Isäsuhdetta on saatava tiivistettyä eli käytönnössä isän on osallistuttava lapsen hoitoon ja jos ei hoitoon, niin seurustelee sitten säännöllisesti lapsen kanssa.

Ja äiti. Niin äiti tinkii jostain, vaikka sitten kodin siisteydestä tai vaihtaa eineruokaan, jotta työtä ei olisi niin paljon. Opinnoista ei luovuta! Äidille hieman omaa rauhaa ja aikaa, jos ei joka päivä, niin ainaskin pari kertaa viikossa, jotta pääsee edes sille puolen tunnin kävelylenkille. Jos ei isä lasta tuolloin katso, niin mummo, kummi, ystävä, 4H-kerhon koulutettu lastenhoitaja jne.

Ja miehelle tiedoksi, että se ken haukkuu, niin on ite. Nimittelyä ei tarvitse kenenkään kuunnella.