en jaksaisi enää tätä helvettiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taifuuni64
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taifuuni64

Vieras
Hei kaikki!Kerron tilanteestani olla tässä suhteessa 24 vuotta.Ongelma on se,että mieheni juo liikaa,aivan tolkuttomasti siis n. 3 kk raittiina ja sit 5 päivää juo.koti tuntuu tyhjältä,kun hän vaan makaa sängyssä,kun on jo niin huonossa kunnossa.lapset eivät asu enää kotona.olen 44,mieheni 51.Olen itsekkin silloin samaan aikaan juonut,mutta vaan kaljaa,ja joka toinen päivä.hän juo kirkasta viinaa.,jopa yölläkin.selvinpäin hän on oikein fiksu ym,mutta lueskelin täältä muitten elämästä,että pitäisiköhän jotain tehdä.rakastan häntä hirveesti.en tiedä mitä teen.olen itse juonut sen takia,kun ei jaksa sellaista katsella ja ravintolassa unohtuu vähän kurjuus.Olenko tyhmä vai mikälie,mutta auttakaa.

Hyvä puoli tuossa on että tuota tapahtuu "vain" kolmen kuukauden välein. Huono puoli on muun muuassa se että sinä lähdet mukaan tuohon ryyppäämiseen. Kai mies luulee että sinä hyväksyt sen kun itsekkin juot silloin kun mies juo? Et kertonut oletteko keskustelleet asiasta?

hakeudu ihmeessä jonnekin, missä saat jutella tilanteesta. A-klinikalle, esim. Muuallekin kuin tänne, sillä tuo kuullostaa aika hurjalta elämältä...

minulla ei ole alkoholiongelmaa,ja mieheni on joutunut monet kerrat katkolla käymään,kun ei ole pystynyt muuten lopettamaan.nytkin kävi vaan tupakalla ja takas sänkyyn,ihan vammasta touhua.

A-klinikalle voi mennä kysymään neuvoja ja tukea tilanteeseen myös alkoholiongelmaisen läheisenä, koska tilanne eli sen sohvallamakaajan sohvallamakaaminen kännissä vaikuttaa myös omaan elämääsi ja oloosi. Siis juttelemaan ihan niinkuin tännekin, paitsi asiastuntevamman tahon kanssa. Ja siellä on sitten tietoa kaiken valtakunnan jutturyhmistäkin, mitä on tarkoitettu juuri alkoholiongelmaisen kanssa eläville.

Yhteistyössä