V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ?:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Pelkuruus?
Mitä tarkoitat?
Alkuperäinen kirjoittaja vieeras:Täytyy olla ihan joku tietty ihmistyyppi, joka tuollaiseen manipulointiin suostuu.
Miksi ihminen jää vaikka kiusataan? Pohditaan miksi narsisti ei tajua tekevänsä väärin. Väliäkö sillä on? Sulkekaa korvanne, ei ole pakko kuunnella. Miksi suunnata kaikki huomio siihen narsistiin, vaikka itseään pitäisi auttaa ja varsinkin lapsia. Lasten henkiseen pahoinpitelyyn osallistuu kumpikin osapuoli.
Narsisti on tärkein, luetellaan vain törkeyksiä mitä on kestetty ja vatvotaan niitä.
Siinäkö se juju piileekin.
Kärsi, saat kirkkaamman kruunun?
Niinkö?
Alkuperäinen kirjoittaja sama:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja kokenut tuon:Alkuperäinen kirjoittaja ------------:ihan oikeasti minuakin kiinnostaa, että MIKSI on niin vaikea vaan pakata kassinsa ja häipyä? Siis ihan kirjaimellisesti, esim. miehen ollessa töissä pakata kamat ja lapset ja jättää lappu, että nyt riitti, jos sitä ei pysty päin naamaa sanomaan? Kaikki aina toitottaa, että ei se ole niin helppoa, enkä väitä, että olisikaan, kysyn vaan että MIKÄ siitä tekee niin vaikeaa?
Oletko sä ikinä joutunu tekeen sitä ite?? Puhu vasta kun tiedät mitä se on!
Tässähän on jo tullut esiin syitä.
En edes rauhassa voi syödä miehen seurassa. Kuulemma maiskutan ja mässytän tahalleni ärsyttääkseni, suussani on vikaa ja mun pitäisi tutkituttaa asia lääkärillä. Pelkään niistää nenää, pestä hampaita hänen seurassaan samasta syystä. Pelkään sitä helvetillistä sirkusta. Toivon, että hän ei olisi niin hankala, mitä olisi jos lähtisin. En tiedä pääsenkö helpommalla n äin, että yritän kelvata ja riittää.
En tiedä. Jos tietäisin, en varmaan tässä tilittäisi.
Niin AP, en tarkoittanut tällä (Oletko sä ikinä joutunu tekeen sitä ite?? Puhu vasta kun tiedät mitä se on!) lauseella sua vaan tuota joka ihmetteli miksi lähteminen vaikeaa. Minä olen tuollaisesta tilanteesta lähtenyt ja tiedän kuinka helvettiä se on. Mutta kannattaa!
Hei!
Vastasin edelliseen viestiin, en vaan osannut ottaa pois sinun tekstiäsi lainauksesta.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ??:Ehkä se "diagnoosi" pitää maallikon/uhrin tehdä jotta on jokin termi mitä käyttää esim tällaisessa keskustelussa. Ei siitä kannata ammattilaisen herneitä vetää!
Alkuperäinen kirjoittaja tea:Alkuperäinen kirjoittaja ekekek:Äsken tuumasi, että kuka tahansa muu hakkaisi minut. Henkinen väkivalta tässä tuntuukin pahimmalta. Olen tyhmä, apina, idiootti, piru, paholainen, hullu, mielisairas, pyrkyri ja vaikka mitä muuta.
Eroon en tunnu pääsevän. Mitään tehoa ei ole pariterapiasta, miehen mielestä olen ainoa joka terapiaa tarvitsee. Hän mulkoilee minua ja tekee lasten selän takana eleilyjä jotka antavat ymmärtää, että olen läski ja epämiellyttävä.
Olen henkisesti aika rikki. 4 vuotta sitten esikoisen synnyttyä tämä alkoi ja paheni kohta 3 vuotiaan syntymän jälkeen. En riitä vaikka tekisin mitä. Mun kanssa ei edes voi mennä elokuviin tai minua ei voi esitellä työpaikan porukassa kun olen kuulemma niin nolo tyyppi.
oletko loukannut miestäsi syvästi, esim. haluttomuudella?pettämisellä? nukkuuko miehesi kunnolla? onko hän masentunut ja sinä et ole tukenut häntä? mitä sinä teet?
ei kaikki ole niin yksselitteistä että mies on vaan paska(no saattaa tietysti olla niinkin) mutta ehkä sen käytöksen takana on jotakin? miksi sanoo hulluksi/mielisairaaksi, onko sulla joku dg? jotain oireita?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja sama:Aivan samaa paskaa saan kuulla minun vanhemmistani ja sisaruksistani.Osa heistä on todella menestyneitä elämässä ja niitä hän haukkuu kahta kauheammin.Isääni sanoo jeesukseksi kun hänen puoleensa moni kääntyy huolineen ja hän on mahtava ihminen kaikkien mielestä.Mieheni mielestä täysi paska!!Ajettiin mummolaan tässä lähiaikoina ja lapset takana sanoivat et kiva päästä mummolaan siel on aina kivaa.mä sanoin sit myös et niin todella on.Mies siihen halveksivasti sanoi et ei todellakaan ole.
Meilläkin tuntuu, että lomilla tai muutenkaan ei koskaan kelpaa tulla mun sukulaisten luo. Juhannukset, uudetvuodet jne vain hänen perheensä kanssa. Nytkin lähdetään kummipoikani synttäreille huomenna lasten kanssa. Hän ei sen "liimanhaistelijaporukan" luokse halua lähteä. Mies ei edes tunne/halua tuntea mun ystäväperheen isää ja äiti on ihan normaalisti työssä käyvä kaupan kassa. Alempaa sakkia kaikki muut paitsi hän itse ja sukunsa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Objektiivisesti asiaa katottuna tää on järjenvastaista.
Itse suosittelisin vastaavassa tilanteessa olevalle lähtemistä.
Sairastunut olen kai tässä itsekkin. Toivon ja odotan hetkittäin
vieläkin, että se upea tyyppi, paras ystäväni ja tukeni johon rakastuin, palaisi.
Hän osaa olla hyvä tyyppi ja valloittava, töissä harrastuksissa jne.
Minä en sovi kuvaan. En ole edustuskelpoinen, hajuton, väritön ja mauton. Miksi hän on kanssani, miksi minä hänen kanssaan. Kumpikaan ei enää edes pidä toisistaan.
Tämä on järjenvastaista!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tästä ketjusta taas näkee, että ihmiset eivät edes tiedä, mikä on narsisti. Narsisimille on täällä annettu kuva, että narsismi on lähes kaikkia MIEHIÄ vaivaava sairaus. Naiset eivät ole koskaan narsisteja ja sellainen mies, joka ei ole naiseensa tyytyväinen on automaattisesti narsisti. Narsisti sanasta onn tullut jonkinlainen lyömäase palstalla.
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:Pitänee olla tarpeeksi kypsä ja vihainen lähteäkseen. Mutta kun se päätöksen on tehnyt niin helpottaa, vaikka toinen yrittäisikin tehdä asiat vaikeiksi. Ainakin tietää siinä vaiheessa tehneensä oikean päätöksen.
Alkuperäinen kirjoittaja narsistin exä:No, mä olen kyllä ymmärtänyt että narsistisesta persoonallisuushäiriöstä ei monikaan parannut. Ja mä en nyt tiedä millaisia "narsisteja" tunnet, mutta jos ihmisellä on usko, että hän on täydellinen, kaikki vika tulee ulkopuolelta, ei tällaista ihmistä kovin helposti saa hakemaan apua. Koska hänessähän ei ole mitään vikaa.Juu meni mun exäkin lääkäriin ja valitti, että on masentunut, sai pitkän saikun ja oli tyytyväinen.Sai lääkkeetkin mutta niitä ei syö, koska ei hänessä mitää vikaa oo.
Narsistinen luonnehäiriöhän saa alkunsa useimmiten varhaislapsuudessa. Eli aika syvälle täytyy mennä. Miten luotettavia haastattelut ovat, jos narsisti valehtelee tai kertoo omia "totuuksiaan"?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja ??:Ehkä se "diagnoosi" pitää maallikon/uhrin tehdä jotta on jokin termi mitä käyttää esim tällaisessa keskustelussa. Ei siitä kannata ammattilaisen herneitä vetää!
Juuri näin. Tiedän että kotikutoiset diagnoosit voivat olla vaarallisia. Tiedän myös että saatan itse olla läheisriippuvainen jne.
Alkuperäinen kirjoittaja xx:Alkuperäinen kirjoittaja narsistin exä:No, mä olen kyllä ymmärtänyt että narsistisesta persoonallisuushäiriöstä ei monikaan parannut. Ja mä en nyt tiedä millaisia "narsisteja" tunnet, mutta jos ihmisellä on usko, että hän on täydellinen, kaikki vika tulee ulkopuolelta, ei tällaista ihmistä kovin helposti saa hakemaan apua. Koska hänessähän ei ole mitään vikaa.Juu meni mun exäkin lääkäriin ja valitti, että on masentunut, sai pitkän saikun ja oli tyytyväinen.Sai lääkkeetkin mutta niitä ei syö, koska ei hänessä mitää vikaa oo.
Narsistinen luonnehäiriöhän saa alkunsa useimmiten varhaislapsuudessa. Eli aika syvälle täytyy mennä. Miten luotettavia haastattelut ovat, jos narsisti valehtelee tai kertoo omia "totuuksiaan"?
Olet maallikko, muuta sanottavaa minulla ei ole.
Jos kerron että tunnen narsisteja, niin tarkoitan sillä niitä ihan ihka-aitoja narsisteja, enkä pelkkiä kusipäitä.
Kuule...huoh... tiedäthän millaisia ihmisiä tässäkin maassa tutkitaan ja ketkä heitä tutkii, menetelmät...
Alkuperäinen kirjoittaja ------------:ihan oikeasti minuakin kiinnostaa, että MIKSI on niin vaikea vaan pakata kassinsa ja häipyä? Siis ihan kirjaimellisesti, esim. miehen ollessa töissä pakata kamat ja lapset ja jättää lappu, että nyt riitti, jos sitä ei pysty päin naamaa sanomaan? Kaikki aina toitottaa, että ei se ole niin helppoa, enkä väitä, että olisikaan, kysyn vaan että MIKÄ siitä tekee niin vaikeaa?
Alkuperäinen kirjoittaja xx:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja ??:Ehkä se "diagnoosi" pitää maallikon/uhrin tehdä jotta on jokin termi mitä käyttää esim tällaisessa keskustelussa. Ei siitä kannata ammattilaisen herneitä vetää!
Juuri näin. Tiedän että kotikutoiset diagnoosit voivat olla vaarallisia. Tiedän myös että saatan itse olla läheisriippuvainen jne.
Mutta miehelles piti kuitenkin oirelistoja näytellä?
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:Pitänee olla tarpeeksi kypsä ja vihainen lähteäkseen. Mutta kun se päätöksen on tehnyt niin helpottaa, vaikka toinen yrittäisikin tehdä asiat vaikeiksi. Ainakin tietää siinä vaiheessa tehneensä oikean päätöksen.
Alkuperäinen kirjoittaja ..:Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:Pitänee olla tarpeeksi kypsä ja vihainen lähteäkseen. Mutta kun se päätöksen on tehnyt niin helpottaa, vaikka toinen yrittäisikin tehdä asiat vaikeiksi. Ainakin tietää siinä vaiheessa tehneensä oikean päätöksen.
Tämä on niin totta. Itse olen eropäätökseni tehnyt, ja pinnan alla järjestelen asioita pikkuhiljaa. Isolla kertarysäyksellä en pysty lähtemään, koska ero vaikuttaa omiin työ- ja talouskuvioihinikin.
Mutta kun päätöksen olen itselleni tehnyt, ei nuo toisen halveksivat haukut ja typerä, itsepintainen vääntäminen tunnu enää miltään. Saan voimaa ajtuksesta, että elämä ilman tuota inhottavaa ihmistä on päivä päivältä lähempänä!!