En kai ole raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
:o Minulle laitettiin hormoonikierukka vajaa vuosi sitten. Menkat on tulleet sen jälkeen suhteellisen säännöllisesti mutta pitempikestoisena kuin ennen. Muita oireita ei ole ollut.

Nyt edellisten menkkojen aikaan vuoto oli todella niukkaa; kesti kyllä yhtäpitkään kuin tavallisesti mutta vuoto oli erittäin vähäistä ja lisäksi se oli "vaaleammanpunaista" mitä tavallisesti.
Lisäksi olen nyt joitain päiviä voinut pahoin, en säännöllisesti joka päivä mutta aina muutaman päivän välein iskee sellainen etova fiilis. Ruokaa ei tee mieli ja on oksettava olo. Oksentanut en ole kuitenkaan kertaakaan.
Olen myös ollut todella hermo kireällä; asiat jotka ei ennen ole paljon hetkauttaneet, saa hermon kireälle ja suoraan sanottuna on 24/7- vitutus päällä koko ajan. Itkettää, harmittaa ja masentaa.

Yhtäkkiä vaan välähti että ei hemmetti, ei kai tässä olla raskaana!!!? :o Voisikohan tuo olla vaan hormoonkierukan temppuiluja; jos tulee vaikka vähän jälkijunassa nuo oireilut? On ensimmäinen kerta kun minulla tuo kierukka on joten aiempaa kokemusta ei ole.

Mitä olette mieltä? Voisiko johtua kierukasta vai pitäisikö tässä lähteä raskaustestin ostoon?

Alkuperäinen kirjoittaja j:
Täällä mietitään ihan samoja juttuja. Oisin eilen ostanu testin, vaan kun ei paikallisessa kaupassa myydä.

Lisään vielä, että jo viime vuoden puolella testasin aiemmin, hirvee turvotus ja muutenkin ällö olo koko ajan..

Alkuperäinen kirjoittaja Allu-:
Noiden oireiden perusteella ei kukaan voi netin kautta tietää ootko raskaana. Itse samassa tilanteessa tekisin testin.

Toki kukaan ei voi netissä minulle raskausdiagnoosia antaa. :D Ihan vaan kyselen jos jollain olisi samanlaisia kokemuksia ja enemmän tietoa esimerkiksi tuon kierukan aiheuttamista oireista.

mul kans noi samat oireet.. tein testin helpotukseksi en ollut raskaana. jutustelin kaverein kans ja sanoivat että ne aiheuttaa pahaa oloa ja mieli alat vaihtelevat toisilla rajustikin. kuuluu siis asiaan niissähän on noita sivuvaikutuksia.. lisäksi painoni noussut noin kiloa... mietin pois ottoa.. se vielä että toisilla voi loppua kuukautiset vallan..

Oireet voivat johtua monesta asiasta.
Esim. psyykkiset tekijät, fyysiset sairaudet, lääkitykset.
Raskaus.

Tuskin kierukasta pelkästään.

Eli tee testi, jos negatiivinen, niin käy lääkärissä mikäli masennus ja oksetus jatkuu.

Yhteistyössä