En käsitä ihmisiä, jotka tekee itse häämeikin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olen puhunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

olen puhunut

Vieras
mutta laittaa satoja ja tuhansia euroja hiuslisäkkeisiin, kynsiin ja ripsiin. Täyttä turhuutta maksaa jotain 200e ripsistä, kun meikkaaja laittaa kyllä irtoripsitupsuja tarvittaessa/halutessa ja kun ne ei kuitenkaan kestä kuin muutaman viikon niin menee rahat haaskuun.

Ja ellei itse ole meikkaaja niin meikistä ei saa tehtyä taatusti ns. valokuvan kestävää millainen häämeikin pitäisi kuitenkin olla. On eri asia osata meikata itsensä nätisti muuten, häämeikkiin tarvitaan kuitenkin ammattilainen.

En siis ymmärrä missä se tuntuu, jos maksaa 50-80e häämeikistä, jos kerran voi maksaa tuosta kaikesta muustakin hapatuksesta kuten niistä ripsistä ja kynsistä ja hiuksista.

Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:
Jos sä et osaa tehdä itsellesi kunnon häämeikkiä, niin se ei tarkoita ettei muut osaisi.

Justsa niin!

Mä en olisi mistään hinnasta antanut kenenkään muun meikata itseäni häihin, eikä todellakaan ollut rahasta kiinni. Tosin olen itse käynyt meikkaajan koulutuksen, joten...

Alkuperäinen kirjoittaja olen puhunut:
mutta laittaa satoja ja tuhansia euroja hiuslisäkkeisiin, kynsiin ja ripsiin. Täyttä turhuutta maksaa jotain 200e ripsistä, kun meikkaaja laittaa kyllä irtoripsitupsuja tarvittaessa/halutessa ja kun ne ei kuitenkaan kestä kuin muutaman viikon niin menee rahat haaskuun.

Ja ellei itse ole meikkaaja niin meikistä ei saa tehtyä taatusti ns. valokuvan kestävää millainen häämeikin pitäisi kuitenkin olla. On eri asia osata meikata itsensä nätisti muuten, häämeikkiin tarvitaan kuitenkin ammattilainen.

En siis ymmärrä missä se tuntuu, jos maksaa 50-80e häämeikistä, jos kerran voi maksaa tuosta kaikesta muustakin hapatuksesta kuten niistä ripsistä ja kynsistä ja hiuksista.

Jos nyt noin kovasti vaivaa tämä asia voisit vaikka laittaa vetoomuksen liikkeelle että tähän asiaan saataisiin muutos!!! "ITSETEHTY HÄÄMEIKKI KIELLETTÄKÖÖN"

Tein itse itselleni häämeikin, joka näytti hyvältä kuvissakin. Enkä siis normaalisti meikkaa. Kampaajalle uhrasin 50 euroa ja hääpukuun meni 20 euroa (tein itse). Ja ihan katseet kestävä ilmestys olin, jos vaan tykkää katsella morsianta rv 34+ ;)

Mä ostin hyvät meikit häämeikkiä varten ja tein itse. Oma tyyli on niin minimalistinen, etten halunnut toisen tekemää "nukkenaamaa". Kokemusta siitäkin... x)

-- Marssin paikalliseen kemppariin, tartuin nuorta myyjää hihasta ja sain erittäin hyvää palvelua ohjeineen.

Mun serkku teki aikanaan itse häämeikkinsä kun ei pihinä ihmisenä halunut maksaa meikkauksesta. Jälki olikin sitten jotain aivan järkyttävää. Kyseinen ihminen kun ei osaa meikata edes arkimeikkausta. Naamassa näkyi ihan mieletön määrä pakkelia, joka oli aivan liian vaaleaa sävyä ja rajat meikatun ja meikkaamattoman ihon välillä loisti kuin Naantalin aurinko. (hiusraja, leuka/kaula, posket korvien kohdalla). Huh.

Mutta häät itse olivat kyllä kauniit ja onnistuneet muuten.

Minä osasin tehdä itselleni taatusti paremman meikin kuin yksikään kosmetologi. Entisenä kilpatanssijana tiedän, miten saadaan meikki kestämään koko päivän hikisten urheilusuoritusten ajan. Tiedän myös, millainen meikki minulle sopii ja osaan tehdä sen itse.

Siskoni valitsi kampaaja-kosmetologin tekmään häämeikin. Meikki ei sopinut hänelle lainkaan. Koemeikin jälkeen annettii parannusohjeita, mutta ei auttanut. Sisko olisi itse
osannut tehdä paljon upeamman meikin.

Ymmärrän kyllä ammattailaiseen turvautumisen, jos itse ei osaa meikata. Aika moni kuitenkin osaa.

Olen ammattilainen ja jos menen josku naimisiin niin en aio kuitenkaan itse tehdä, en halua näyttää samanlaiselta kun yleensä kuin muissakin juhlissa mihin teen itse meikin. Jotain erilaista ja juhlavaa, mutta kuitenkin omaa tyyliä, eli vähän eri käsialalla. Valitsen osaajan joka kestää kritiikkiä. Siis jos joskus menen naimisiin.

Mutta ihan sama miulle kuka tekee itse meikin ja kuka ei, saahan sitä silti olla erimieltäkin siitä onko meikki hieno ;) Pääasia tietysti että morsiamen mielestä on. On niin erilaisia makuja. Toinen tykkään nukkenaamasta ja toinen luonnolisesta jne..

tein itse meikin ja sain kehuja!! En normaalistikaan tee "naamioita" ja
hääpäivänä halusin olla naturel. Yhtään ei kuvista huomaa että naama kiiltäisi tms.
Oli onnistunut meikki ja säästin rahaakin

jotka tekee häistä hurjan kalliin shown...kaveri otti velkaakin 3000 egeä ja vuoden päästä tuli avioero..hee hee hee...maistraatti kelpaa mulle varsin hyvin ...ja meikit sun muut voi halutessaan tehdä itse...

En ole ammatiltani meikkaaja, mutta varsin kauniin,kestävän ja varsinkin oikeansävyisen häämeikin pystyin silti tekemään. Kyllä monenlaisia asioita/taitoja pystyy ja oppii tekemään ilman alan koulutustakin.

Millaisilla meikkaajilla olette käyneet, jos luulette, että se tarkoittaa naamion tekemistä? :D

Ja itse olen myös alalla ja kyllä se on niin, että valokuvameikin teko on eri asia kuin minkä tahansa meikin teko.

Mutta ihan sama... Itselläni on ammattilaisen tekemä meikki ollut häissäni, mutta ei naamiota vaan ihan itseni näköinen meikki. Luonnollinen, raikas ja kestävä, virheet oikein ja hyvin peitetty enkä edes huulipunaa joutunut koko päivänä lisäämään.

Kävin kahdessa koemeikissä ja tulokset oli hirvittäviä räpellyksiä...!! :O Jotain käsittämätöntä.. rajaukset päin prrsettä ja meikkivoideväri liian vaaleaa.. tein ite ja kyllä tuli hyvä ja kesti klo11-05.

Jos joskus satun naimisiin menemään niin toivon, että kampaajameikkaaja kaverini tekee mulle meikin ilmaiseksi. Jos kaverini ei jostain syystä tätä tee niin meikkaan itse. En ajatellut tuhlata häihin tuhansia euroja.

Oon pari kertaa muita tilaisuuksia varten käynyt meikattavana ja aina tulos on ollut meikäläisen makuun liian haalea, ilmeisesti olis pitänyt pyytää goottirajauksia, että olis saanut ne normaalit...

Yksi kauneimmista koskaan näkemistäni morsiamista oli tehnyt itse meikkinsä. Hällä ei tosin ollut mitään irtoripsiä tai hiuslisäkkeitä, normaali kampaajalla tehty hääkampaus. Ja meikki oli juuri kantajansa näköinen eikä nuhraantunut päivän mittaan.

Itse kävin aikoinaan meikissä ja olin siihen tyytyväinen.

Yhteistyössä