En käsitä noita nimi kyselyitä siltä osin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Petronellan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Petronellan äiti

Vieras
, että aloittaja ei yleensä kommentoi nimiä tai kerro mikä ois mieleinen.
ei se toki kelleen kuulukkaan, mutta jos kysyy niin ois kiva tietää.
vielä kivempaa ois tietää, päädyttiinkö esim. jonkun viestin nimeen.
ei tarvitse sanoa nimeä, en sitä tarkoita.

sivuseikkana musta on ihmeellistä, ne aloitukset joissa on vaikka torstaina, että apua kastejuhla lauantaina eikä vauvalla vielä nimeä.
Kyllä niitä vaihtoehtoja on sen verran paljon, että luulis jonkun mieleisenkin löytyvän.
Mutta jos joku kysyy vaikka, että mitä mieltä olette matti nimestä se on ihan ok, mutta jokaisella on vapaus valita lapselleen nimeksi maija vaikka täällä 10 sivua sen nimen tyrmäisikin.
musta vaan voisi miettiä sitä miten asian ilmaisee, kuulostaa aivan eriltä jos sanoo se on hirveä nimi! tai lemmikin tai en antas sitä nimeä edes sisiliskolle kuin se, että sanoo vain ettei nimi ole minun makuuni.
Antakaa lapselle nimi rakkaudella ja kantakaa sitä ylpeänä.
ei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeä ;)

Mä en myös ymmärrä et jos on päättänyt antaa nimeksi vaikka sen Matin tai Maijan,niin miksi siitä pitää vielä mielipiteitä kysellä :whistle:
Silloin kun mä annoin lapselleni nimen,niin en mä nyt täältä enää mitään kysellyt :o
Muthan olis lynkatty samantein :laugh:

meidän pikkutytölle tulee luultavasti nimeks maija ;) oli vaan ihan pakko käydä kommentoimassa kun sitä kerta käytitte esimerkkinä!! musta se on nätti nimi vaikka välillä kyllä mietitytttääkin maija meikäläiset mehiläiset sun muut!

Minust on hyvä sääntö se, että huuda nimeä kolme kertaa parvekkeelta, niinkuin kutsuisit lasta pihalta sisälle,ja jos et tunne oloasi hölmöksi huutaessasi sitä nimeä, ja se tuntuu testin jälkeenkin hyvältä nimeltä, niin sen voi antaa.

Jos nimi kuulostaa oudolta tai hölmöltä kun sitä huutaa, niin eihän semmosta nimeä voi lapselleen antaa.

Itse en ole velä kokeillut, mutta varmasti ainakin jotain tämäntapaista teen sitten keväällä kun asia on ajankohtainen.

Kyselyistä, mulla on monia nimiä, joita en ikinä vois antaa itse omien kokemusten takia, mutta jotka on niminä okein hienoja ja kauniita. Näitä olis vaikea kommentoida jollekulle toiselle nimiksi. Kyllähän se itse pitää päättää, tietty ideoita voi hakea mistä tahansa.

Petronellan äiti, pakko kommentoida että sä oot antanut kauniin nimen lapsellesi, mun 15 vuotta nuoremmalla pikkusiskolla on sama nimi (nyt 10-vuotias neiti) :) keksittiin se päivää ennen kastejuhlaa nimikirjasta kun se kuulosti niin kauniilta ja erikoiselta, kutsumanimeksi tosin tuli Rosa.

Alkuperäinen kirjoittaja RockMummy:
Petronellan äiti, pakko kommentoida että sä oot antanut kauniin nimen lapsellesi, mun 15 vuotta nuoremmalla pikkusiskolla on sama nimi (nyt 10-vuotias neiti) :) keksittiin se päivää ennen kastejuhlaa nimikirjasta kun se kuulosti niin kauniilta ja erikoiselta, kutsumanimeksi tosin tuli Rosa.

Olen itsekkin nuoresta asti tykännyt petronella nimestä :)
Rosakin on todella nätti nimi :)

Alkuperäinen kirjoittaja raksaajamamma:
Minust on hyvä sääntö se, että huuda nimeä kolme kertaa parvekkeelta, niinkuin kutsuisit lasta pihalta sisälle,ja jos et tunne oloasi hölmöksi huutaessasi sitä nimeä, ja se tuntuu testin jälkeenkin hyvältä nimeltä, niin sen voi antaa.

Jos nimi kuulostaa oudolta tai hölmöltä kun sitä huutaa, niin eihän semmosta nimeä voi lapselleen antaa.

Hyvä keksintö! =)

Alkuperäinen kirjoittaja raksaajamamma:

Samalla testillä voi testata, miten monta lasta huutaa vastauksen. Esim. Aino ja Olivia ovat tosi suosittuja nimiä ja jos huutaa Olivia, niin voi saada 5 vastausta pihalta.... :laugh:

Yhteistyössä