En kestä tätä olotilaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
valvoin melkein koko yön. Olen kiukkuinen koko ajan. Päässä ajatukset sanoo et parempi että kuolisin, en vaan tiedä miten sen tekisin. En jaksa mitään ja se ahdistaa.
Ei ole kauaa kun olin virtaa täynnä ja iloa. Jaksoin ja tein. Vaikka ei sekään ole mukavaa loppupelissä joko tuhlaan kaikki rahat tai flittailen kaikille. Sovin menoja joista en kuitenkaan ehkä pidä kiinni.
Miksi minun mielen pitää ailahdella, miksi en voi olla kuin muutkin... Miksi minun pitää olla aina se vaikea ihminen.

Olen samanlainen tunnevalvoja, jonka pitää kantaa harteillaan elämän tuskaa viikkotolkulla. Kuitenkin olen oppinut, ettei tunteitaan kannata estää. Jos on vaikeaa, niin on vaikeaa. Eka virhe tehdään aina siinä, että ryhdytään vertaamaan millainen pitäisi olla ja sen jälkeen taivastellaan omaa omituisuuttaan muihin nähden. Siis haloo, maailmassa on kaamea määrä yötään valvosia ihmisiä, joita elämisen tuska raastaa pikkuvarpaita myöten. Ja minkäs telee? Parempihan se on jotakin tuntea kuin posottaa tasapaksusti eteenpäin haaleanlitkuisten ihmissuhteiden seassa.

Ehdotan, että kirjoita muutakin kuin mitä kirjoitit tänne. Ala posottamaan asioitasi urakalla auki tai maalaa, tee animaatioita, pura tunteitasi ja tajuat kyseessä olevan luova prosessi. Ja mitä tulee suhteessasi muihin ihmisiin, niin tässä vakava varoitus: samanlaisia kakkapäitä tulee lisää. Ihan varmasti, joten opettele arvostamaan itseäsi ja omaa seuraasi.

Mitä tulee itsemurhaan, niin ei kannata miettiä sitä valvotun yön jälkeen. Väsynyt ihminen ei ole terävimmillään ja olen satavarma, että jos sinulta nyt kysyttäisiin syttyykkö ydinsota huomenna vastaisi siihen ääni väristen sen kyllä syttyvän.

Koetahan jaksella ja hyväksyä itsesi sellaisena kuin olet. Jotkut väittävät, että jos keksii yhdenkin kiitoksen sanan itsestään tai tekemisistään alkaa olo heti paranemaan. Oletko kokeillut?

Ap, onko sulla diagnoosi (kuulostaa nimittäin kovasti bipolaariselta tuo sinun oirekuvasi)? Onko noin voimakasta kaksisuuntaista ollut pitkäänkin, vai onko tämä ihan uusi juttu?

Yhteistyössä