S
"sairas"
Vieras
Olen ollut kipeän lapsen kanssa kotona 3 päivää tällä viikolla. Tästä on lääkärintodistus. Nyt olen itsekin kipeä ja oikeastaan mulla oli ekat oireet jo alkuviikosta. Saan olla kolme päivää palkallisesti hoitamassa lasta, eikä lääkärintodistusta tarvitse hakea. Yleensä kuitenkin pyydän sen, jos joudun lapsen lääkäriin viemään joka tapauksessa. Omista poissaoloista ei tarvii ekan kolmen päivän aikana lääkärintodistusta. Jos olisi jo alkuviikosta ilmoittanut olevani myös itse sairas, eikä pelkästään lapsi, mun olisi pitänyt tänään hakea itselleni jo todistus siitä. Mutta en ole työnantajalle kertonut, etten oikeasti sairastunut vasta tänään, joten en lähde turhaan lääkäriin jonottamaan edelleen sairas lapsi mukanani. Sairasloman saisin joka tapauksessa, koska olen kuumeessa. Onko tämä teidän mielestä huijaamista?
Mulla on sellainen käsitys, että aika moni "sairastuu" itse siinä vaiheessa kun palkallinen lastenhoitovapaa loppuu eli ainakin meillä 3. lapsen sairauspäivän jälkeen, eikä heillä ole lapselle muuta hoitajaa. Tai sitten tehdään niin, että toinen vanhemmista jää kotiin, vaikka toinen on jo ollut sen kolme päivää. Ja se on huijaamista. Mulla oli jo täksi päiväksi lapsille hoitaja järjestettynä kotiin, mutta sitten mulla nousi kuume takaisin viime yönä ja jäinkin itse kotiin.
Mulla on sellainen käsitys, että aika moni "sairastuu" itse siinä vaiheessa kun palkallinen lastenhoitovapaa loppuu eli ainakin meillä 3. lapsen sairauspäivän jälkeen, eikä heillä ole lapselle muuta hoitajaa. Tai sitten tehdään niin, että toinen vanhemmista jää kotiin, vaikka toinen on jo ollut sen kolme päivää. Ja se on huijaamista. Mulla oli jo täksi päiväksi lapsille hoitaja järjestettynä kotiin, mutta sitten mulla nousi kuume takaisin viime yönä ja jäinkin itse kotiin.