en muista enää - ensimmäisestä neuvolakäynnistä raskausaikana

kiitos tiedosta:heart:, tuo 4h aiemmin herätyskelloon, mutta toivottavasti muistaa aamulla vielä, että miksi sitä yöllä piti laittaa herätyskello soimaan :D olisin varmaan ollut syömättä ja juomattakin varmuuden vuoksi, jos ei vastauksia oisi kuulunut...

tuo neuvolantäti sanoi, et otetaan pissanäyte ensi kerralla kun pitää olla ollut pissaamatta. mutta olinkin valmiudessa ja saatiin heti testit kun olin täällä saanut tuon aikavastauksen :heart: lieneekö neuvolakohtainen käytäntö, mutta ensi kerroilla ei kuulemma ole niillä pissipidätystunneilla niin tärkeää osuutta.

Mullekkin sanottiin että ensimmäisellä kerralla pitää olla 4h pissaamatta. Mutta en ymmärrä miksi sen jälkeen ei, näyte kuitenkin otetaan joka kerta. Vai eivätkö enään ensimmäisen kerran jälkeen asiasta enään muistuta. ??

Mullekkin sanottiin että ensimmäisellä kerralla pitää olla 4h pissaamatta. Mutta en ymmärrä miksi sen jälkeen ei, näyte kuitenkin otetaan joka kerta. Vai eivätkö enään ensimmäisen kerran jälkeen asiasta enään muistuta. ??
ekasta kerrasta näytteestä varmaan tutkitaan sitten jotain, mitä muina kertoina ei. seuraavina kertoina riittää varmaan kun osuu purkkiin, oli pidätellyt tai ei :whistle:

4 h pissaamatta ekalla kerralla siksi, että yleensä nevolatäti varmistaa ekalla kerralla vielä testillä raskauden, ja jotta raskaushormonia olisi varmasti tarpeeksi ja testin tulos olisi selkeä niin siksi pitäisi pissan olla rakossa vähintään tuon 4 h. jatkossa otetaan vaan sokerit ja proteiinit ja niihin riittää tuo 2 h pissaamatta

4 h pissaamatta ekalla kerralla siksi, että yleensä nevolatäti varmistaa ekalla kerralla vielä testillä raskauden, ja jotta raskaushormonia olisi varmasti tarpeeksi ja testin tulos olisi selkeä niin siksi pitäisi pissan olla rakossa vähintään tuon 4 h. jatkossa otetaan vaan sokerit ja proteiinit ja niihin riittää tuo 2 h pissaamatta
=) tämä siihen lienee syynä pidättelyyn 4h.. tuota 2h pitääkin pitää mielessä jatkossa :D

On varmaan isoja eroja kyseisen käytännön suhteen eri paikkakunnilla/neuvoloissa. Itse olen kolmessa eri kaupungissa asunut raskausaikoina(6) ja koskaan ei yhdessäkään neuvolassa ole ollut kyseistä 4h tai 2h pissaamatta käytäntöä. Enpä olisi kyllä pystynytkään pidätteleen ainakaan viimeisissä raskauksissa edes tuota kahta tuntia :)

Yhteistyössä