en muuta enää ikinä kauas palveluista!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt

Vieras
Kyllä niin kypsä olen asumaan palveuista kaukana. Siis kaupat ym. kiva, ettei ikinä enää. Ainakaan pienten lasten kanssa.

Tästä lähtien asun puolentoista kilometrin säteellä kaikesta kivasta.

Onko muita, jotka katuvat muuttamista esim. maalle tai vaikka lähiöön liian kauas palveluista.

Onneksi ei sentään rakennettu vaikka aluksi meinattiiin.

Mikä on kaukana?

Me asutaan mielestäni aika syrjässä enkä enää ikinä muuttaisi lähemmäs keskustaa/kauppoja tms. On tää vaan niin ihanaa, kun on niin rauhallista ja saa olla ihan omassa rauhassa :heart:

Pari vuotta Pohjois-Helsingissä riitti. Ei sillä, Tikkurilan keskustaan ei ollut kuin tollanen 1,5-2 km kävellen, mutta kuitenkin... Ei kiva. Tiesi myös pitkää koulu-/työmatkaa.

Lapsuuteni asuin ihan korvessa. Se ei ollut aina kovin kivaa. Lähikauppaan oli 5-6 km, sama matka kouluun ja kirjastoon. Pyörällä tietty pääs liikkumaan, mutta ei se sellainen elämä ollut mua varten.

Me asutaan lähellä palveluita. En ikimaailmassa muuttas kauemmas. Kilometri keskustaan, koulu, tarha harrastuspaikat ja työpaikat lähellä. Se on just niin kätevää, ku olla voi.

Mä taas en ikinä enää muuta kaupunkiin:) Ihana oma rauha, ei ole naapureita inisemässä vieressä eikä mene rahaa turhiin ostoksiin kun ei ole kauppoja joka nurkalla! Olen onnellinen!

Puolitoista vuotta meni ennekuin tajusin, että tämä on ihan kamalaa. Aluksi olin, että ihanaa ei paljon naapureita oma rauha jne. Kai sellainen kuuluukin asiaan, että aluksi paikka tuntuu ihanalta, mutta pitempään asuessa tajuaa, ettei ookaan mua varten. Lapsetkin oli aluksi vielä vauvoja, mutta nyt kun heillä jo harrastuksia ja kerhoja niin raahaanpa niitä nyt sitten niihin autolla. Kivaa ei ole, ei.

Mökillä käynti silloin tällöin riittää mulle jatkossa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Me asutaan lähellä palveluita. En ikimaailmassa muuttas kauemmas. Kilometri keskustaan, koulu, tarha harrastuspaikat ja työpaikat lähellä. Se on just niin kätevää, ku olla voi.

Näin on. Mua ei ikimaailmassa saisi muuttamaan sellaiselle alueelle, jossa esimerkiksi henkilöauto olisi välttämättömyys jokapäiväisten asioiden toimittamiseen.

Yhteistyössä