En ole kiinnostunut ystäväni vauvasta - olenko huono ystävä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outo?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

outo?

Vieras
Ystäväni sai vastikään vauvan ja tänään kävin katsomassa heitä ensimmäisen kerran. Silloin kun minä sain vauvan, ystävät ja sukulaiset tulivat tervehtimään sairaalaan ja myöhemmin kotiin. Ja kaikki olivat hirveän kiinnostuneita vauvasta. Halusivat kaikki pitää sylissä, koskea ja pyörivät koko ajan vauvan ympärillä yms...

Kun menin katsomaan vauvaa ja ystävääni, en tuntenut mitenkään suurta kiinnostusta vauvaa kohtaan. Enemmänkin olin kiinnostunut ystävästäni;miten hän voi, millainen kokemus synnytys oli jne. Vauva oli koko vierailuni ajan isänsä sylissä, joten senkään takia en viitsinyt mennä koskettelemaan vauvaa tms. Mutta en tiedä olisinko yrittänyt haalia vauvan syliini tms, vaikkei vauvan isä olisi ollut edes paikalla.

Itsellä oli vauvani syntymän jälkeen sellainen olo, ettei heti ensimmäisinä päivinä edes halua antaa vauvaa muille... varmaan alitajunnassa siis ajattelin ystävänikin kokevan näin ja annoin siksi olla rauhassa...

Omaa lastani kyllä rakastan yli kaiken ja olin toki hänestä alusta asti hyvin kiinnostunut... mutta en vaan osaa olla kovinkaan kiinnostunut ystäväni vauvasta. Onko ihan normaalia, vai olenko huono ystävä??

Mua ei ole pahemmin koskaan kiinnostanut toisten vauvat.Mua ei kiinnosta hoitaa tai sylitellä.Mua aina ärsyttää kun menee katsomaan jonkun vauvaa ja se pusketaan syliin heti ovelta ja vanhemmat olettaa että olen niin kiinnostunut siitä pikku kääröstä.

Musta tossa tilanteessa on kuitenki tärkeintä se, että sä oot kiinnostunut sun ystäväs tunteista ja ajatuksista ja haluat olla hänen kanssaan tekemisissä. Luulisin hänenkin kaipaavan vähän huomiota itselleen eikä pelkästään vauvalle.

Alkuperäinen kirjoittaja garbalo:
Musta tossa tilanteessa on kuitenki tärkeintä se, että sä oot kiinnostunut sun ystäväs tunteista ja ajatuksista ja haluat olla hänen kanssaan tekemisissä. Luulisin hänenkin kaipaavan vähän huomiota itselleen eikä pelkästään vauvalle.

tätä juuri itsekin ajattelen. Ainakin silloin itse olisin kaivannut huomiota myös itselleni, kun vauva oli pieni. Että joku olisi kysynyt, miten minulla menee, miten jaksan jne... Mutta kaikki vain pyörivät vauvan ympärillä...

Mutta nyt mietin, että loukkaantuuko ystäväni, jos en jaksa olla kiinnostunut hänen vauvastaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja garbalo:

tätä juuri itsekin ajattelen. Ainakin silloin itse olisin kaivannut huomiota myös itselleni, kun vauva oli pieni. Että joku olisi kysynyt, miten minulla menee, miten jaksan jne... Mutta kaikki vain pyörivät vauvan ympärillä...

Mutta nyt mietin, että loukkaantuuko ystäväni, jos en jaksa olla kiinnostunut hänen vauvastaan...

Äh! Empä usko että ystäväsi on loukkaantunut. Voi olla juuri hyvä että olet kiinnostunut juuri hänen voinnistaan. Mulla ei vielä lapsia (olen raskaan), mutta mua ärsyttää jo nyt kun kaikki kysyy multa että miten mun masu voi ja mitä sille kuuluu, onko vauvalla ollu kaikki hyvin jne .... AAARGH!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua ei ole pahemmin koskaan kiinnostanut toisten vauvat.Mua ei kiinnosta hoitaa tai sylitellä.Mua aina ärsyttää kun menee katsomaan jonkun vauvaa ja se pusketaan syliin heti ovelta ja vanhemmat olettaa että olen niin kiinnostunut siitä pikku kääröstä.

Jep, sama täällä!
Kun meidän kuopus oli ihan vauva niin enpä erityisemmin pitänyt siitä että kaikenmaailman mummot ja muut suurinpiirtein repii toinen käsistä ja toinen jaloista jotta syliinsä saisi.
Ja sitten tulee yksi vaimon kaveri 4-vuotiaansa kanssa jolla on räkää solkenaan valuva nokka ja sanoo äidilleen että haluaa vauvan syliin. No mitäs sen äiti tekee? Antaa meidän pariviikkoisen vauvan ihan pokkana räkänokkansa syliin. Murrrr...

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jep, sama täällä!
Kun meidän kuopus oli ihan vauva niin enpä erityisemmin pitänyt siitä että kaikenmaailman mummot ja muut suurinpiirtein repii toinen käsistä ja toinen jaloista jotta syliinsä saisi.
Ja sitten tulee yksi vaimon kaveri 4-vuotiaansa kanssa jolla on räkää solkenaan valuva nokka ja sanoo äidilleen että haluaa vauvan syliin. No mitäs sen äiti tekee? Antaa meidän pariviikkoisen vauvan ihan pokkana räkänokkansa syliin. Murrrr...

Törkeetä :(

Yhteistyössä