En ole muuten vieläkään saanut vastausta täältä tähän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuli mieleen, kun tuossa on taas kerran avaus, jossa joku näppärä kertoo, että jokainen pystyy hoitamaan lapsensa 3 vuotiaaksi asti kotona.

Siis kun palstan mukaan lasta ei saa viedä hoitoon pph:lle tai päiväkotiin alle 3 vuotiaana eikä todellakaan ainakaan alle 1,5 vuotiaana. Kuitenkin täällä on jo monta päivää pyörinyt pitkä ketju siitä miten 3kk ikäisen voi huoletta jättää kolmeksi päiväksi hoitoon, koska sille vauvalle on ihan sama ketä sitä hoitaa - pääasia kun hoitaa.

Eli edelleen kyselen, että miksi vauvan ja lapsen saa viedä hoitoon muuten, mutta ei työnteon takia? Tietääkö se lapsi, että "nyt äiti ja isi rentoutuu, joten minä en tästä kärsi, mutta jos ne olis nyt töissä niin mun pitäis alkaa traumatisoituun".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"nyt äiti ja isi rentoutuu, joten minä en tästä kärsi, mutta jos ne olis nyt töissä niin mun pitäis alkaa traumatisoituun".

no mulle on yks hailee kuka vie lapsensa ja minkä ikäsenä hoitoon mut toi oli hauska :D kiitti nauruist! :D

Alkuperäinen kirjoittaja hentsu84:
siis mun mielestä on jokaisen oma asia minkä ikäsenä lapsen vie hoitoon.itse olen joutunut viemään lapsen 10kk vanhana hoitoon pakon sanelemana.mut ei lapsi siitä ole traumatisoitunut.

Minäkin jouduin viemään esikoisen 10kk ikäisenä hoitoon ja ihan tervepäinen 5vuotias hän on. Kakkosen jälkeen olen jo voinut olla kotona eli nyt yli kolme vuotta jo ollut kotiäitinä ja olen vissiin toiset kolme vuotta vielä ainakin.

Ei minuakaan hetkauta kuka mitäkin tekee, mutta rupee jo vituttaan tämä ristiriitaisuus.

kyllä ne vastaukset löytää jokainen mietinnän jälkeen itse. Täältä saa vain vertaistukea ja ajatuksia kuinka ja miksi muut ovat tehneen niin kuin kukin on. Eipä näitä nyt minään viimeisenä totuutena kannata pitää. ihmisten enemmän tai vähemmän subjektiivisia mielipiteitä ja kokemuksia kun ovat.Vertaitukea eri tilanteisiinhan tämän on tarkoitus tarjota mm:ssa , ja hupia toki :D ;) Eli sanottiin plussalla mitä tahansa sä saat ja joudut tehdä ihan niinku itestä ja lapses parasta on.

Alkuperäinen kirjoittaja iltatähtien äippä:
kyllä ne vastaukset löytää jokainen mietinnän jälkeen itse. Täältä saa vain vertaistukea ja ajatuksia kuinka ja miksi muut ovat tehneen niin kuin kukin on. Eipä näitä nyt minään viimeisenä totuutena kannata pitää. ihmisten enemmän tai vähemmän subjekktiivisia mielipiteitä ja kokemuksia kun ovat.Vertaitukea eri tilanteisiinhan tämän on tarkoitus tarjota mm:ssa , ja hupia toki :D ;) Eli sanottiin plussalla mitä tahansa sä saat ja joudut tehdä ihan niinku itestä ja lapses parasta on.

Niin minä teenkin, mutta eihän tuo ole mitään vertaistukea vaan syyllistämistä ja haetaan kauheita psykologien tekstejä siitä mitä haittoja lapselle tulee, jos teet niin ja näin.

Ja siis tuo ristiriita on minusta häiritsevä, kun siitä syyllistetään ja toisaalta silti hyväksytään.

No onhan siinä se ero, että jos vaikkapa vauvaa hoitaa oma isä, hän saa kokoajan hoivaa, huomiota, hellyyttä. Päivähoidossa paaaaljon enemmän lapsia, ja vain vähän hoitajia.

Itse en ole jättänyt 3 kk ikäistä hoitoon, enkä ole vienyt alle 3 v. päivähoitoon.

Sen voisi vielä sanoa, että lapsen isä pystyy aivan samaan, mihin äitikin(lukuunottamatta imetystä), ja yhtä tärkeä lapselle.

tämä palsta ei ole mikään totuudentorvi, eikä laki. täällä kirjoittelevat ne, jotka ovat kotona lastensa kanssa, ei työssäkäyviä kiinnosta tänne kovin pitkään runoilla. minusta on ihan normia, että aikuiset käyvät töissä ja näin näyttävät esimerkillään lapsilleen, että se on normia, eikä se että sossun tai kelan tuilla maataan kotona.

Yhteistyössä