En ole rehellinen miehelleni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hullua touhua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hullua touhua

Vieras
Okei, heti alkuun mies väittää, etten ole hänelle rehellinen koska...
Puhun ystäväni kanssa puhelimessa (jota mies vihaa) joka kertoo hänen ja oman miehensä vaikeuksista ja hakee minulta apua. Kun mieheni sitten tulee kysymään mitä puhuitte ja mistä, vastaan vain hänellä oli ongelmia parisuhteessa, enkä kerro sen enempää. Mies suuttuu tästä koska en kerro hänelle tarkasti ystäväni ongelmistaan. Jos en siis kerro mitä ystäväni minulle puhelimessa kertoi niin mies väittää etten ole rehellinen? Mitä ihmettä? Eihän ne asiat kuulu miehelle. Ja ystäväni on sanonut että voin kertoa kyllä miehelleni jotain mutten tahdokaan, koska sitten mies keksii lisää vihattavaa ystävästäni ja puhuu hänestä pahaa minulle, enkä jaksa sitä. Tulipa tässä mieleeni että hän puhuu perheestäni, kavereista aina huonoon sävyyn...
Olen yrittäny selittää että vaikka en kerro sulle sitä mitä minä ja ystäväni puhutaan, niin ei se tarkoita ettenkö minä olis rehellinen, mutta miksi mies ei ymmärrä? Ihan hullua :(

Miehesi vaikuttaa kontrollifriikiltä tuon kirjoituksesi perusteella. Ihan kuin sinun pitäisi elää vain häntä varten ja olla yhtä avoin kuin kirja. Pidä puolesi, ettei kohta ala eristää sinua ystävistäsi ja läheisistäsi.

ja siis vaikka ystäväni lähettää txt, mies heti tivaamassa että mitä nyt? ja kerron jotain mutta en läheskään kaikkea, koska haluan olla luotettava ystävä. Niin sitten mies suuttuu ja on heti että nyt jätät jotain kertomatta, onko se muka väärin? mitä helkattia tuo yrittää, en tajua.

.. vaan aika hallitsevaa ja omistavaa.
Ei rehellisyys puolisolle tarkoita että olisit epäluotettava muille , jotka Sinulle uskoutuvat ja Sinun pitäisi pettää heidän luottamuksensa.
Voithan kysyä mieheltäsi, etteikö hän itse pidä ystäviensä salaisuuksia tai murheita omana tietonaan , jos näin on sovittu.
Tietysti tässä on sellainen pieni pulma , että joskus - ja harvoin - asiassa voisi olla puoli jonka tiimoilta pitäisi olla lojaalimpi omalle puolisolle.
Siis eturistiriita, oikeasti - vaikkapa että ystäväsi kertoisi miehsi firman menevän kohta nurin.
Muttei sellaisesta tässä ole kyse.

Aika omistava ja hallitseva , ehkä epävarmakin (sinustako vain) on miehesi...

Niin, todellakaan ei tarvitse kertoa. En mäkään kerro miehelleni, mitä ystävieni kanssa puhun. Eikä mies kerro mulle hänen ystäviensä asioita. Eihän ne toiselle kuulu. Mua oikein inhottaa kun mun miehen veljen vaimo kertoo ihan kaikki miehellensä, jopa toisten raskauden jäljiltä olevat arpiset mahat se mainitsee miehellensä.

Kai tuo on jotain semmoista halua hallita sinua tai jotain. Mutta normaaliahan tuo ei ole ja ei tuolla ole mitään tekemitä rehellisyyden kanssa.

mutta se ei riitä hänelle että sanon ettei kuulu sinulle, hän alkaa syyllistää että nyt on jotain salaista näköjään, että minä salailisin jotain, tää on ihan hullua! tiedän että asia ei kuulu miehelle, hän vain osaa niin manipuloida että tekisin koko ajan jotain väärin :( ja hän puhuu pahaa kaikista tuttavistani, kaikista löytyy huonoa muttei mitään hyvää, yrittää saada joitain syitä koko ajan etten voisi olla jonkun kanssa tekemisissä tai jos olen siinä on jotain pahaa...
tekis mieli sanoa ja sanonki seuraavan kerran suoraan, en vain vielä tiiä mitä sanon...ääh :(

Meillä mies tekee kans tuota, että puhuu kaikista muita pahaa paitsi itestään, omista ystävistsään ja veljistään. Ensin oli sitä mieltä, että mun pitää löytää ystävä jonka kanssa voin puhua asioista. Nyt olen löytänyt ihanan ystävän, mutta en saisi puhua mistään kun ne on perheen välisiä asioita. Kauheeta hallitsemista ja manipulointia. Nyt on ero edessä , tosin vasta siinä vaiheessa, että mies tajuis että mä en enää halua olla hänen kanssaan.

juu, mitäs sanotte muuten siihen saanko minä puhua sitten minun ongelmistani tälle hyvälle ystävälle? eli miehestä ja minusta, meidän riidoista jne? koska muuten tulisin hulluksi jos en kelleen puhuis. no mies tietty suuttui ja sano että en ikinä saa puhua hänestä kelleen...okei....

juu, mitäs sanotte muuten siihen saanko minä puhua sitten minun ongelmistani tälle hyvälle ystävälle? eli miehestä ja minusta, meidän riidoista jne? koska muuten tulisin hulluksi jos en kelleen puhuis. no mies tietty suuttui ja sano että en ikinä saa puhua hänestä kelleen...okei....
Totta kai saat omista asioistasi puhua kenen kanssa haluat, ja onhan parisuhdeasiatkin omia asioita. Mutta toki noudattaen tietty kohteliaisuutta miestäsi kohtaan, ei sinulla ole hänen yksityisasioitaan oikeus levitellä kaverillesi yhtään sen enempää kuin kaverin yksityisasioita miehelles.

Tämmönen karvalakkiesimerkki, voisin vaikka kertoa kaverilleni että miehen kanssa on kahnausta kun se tekee niin paljon ylitöitä ja joudun tekeen kaiken kotona ite, se on mun asia. Mutta en voi mun mielestä kertoa kaverille miehen työasioista, esim. että se tekee niitä ylitöitä niin paljon koska sen pomo sitä ja tätä ja työkaverillakin on sellasta ja tällasta ja niin edelleen. Jos mies on työasioistaan mulle luottamuksella jutellu niin en levittele. Tai jos mies vaikka kertois kuinka hällä on riitaa äitinsä kanssa siitä ja tästä syystä. Mutta sellaset asiat joista mies ei oo mulle puhunu vaan jotka tiiän ihan ite omasta elämästäni on mun mielestä mun asioita joista puhun kelle tykkään.

Minusta tuntuu, että sun miehesi taitaa olla kiinostunut siitä sun ystävästäsi, kun haluaa kuulla kaiken siitä ja sen elämästä. Yrittää sitten peitellä sitä sillä, että muka vihaa sitä.

Yhteistyössä