Mitä ootte mieltä? Mies suuttui kun en kerro siskoni parisuhde sotkuista hälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä siis teen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä siis teen?

Vieras
siskoni soitti eilen ja kertoi että aikoo erota miehestään ja lähteä toisen matkaan. kun lopetimme puhelun mies tuli kyseleen että no mitä puhuitte? no, minulla hävetti suuresti siskoni, enkä olisi halunnut kertoa miehelleni tapahtuneesta, vielä. hän suuttui, ja alkoi huutaa että en ole hänelle rehellinen ja avoin ja kerro kaikesta! Mitä, ai siis minun siskoni parisuhde ongelmat kuuluvat miehellenikin? onko muka näin! arrgg...
totta se on vaan niin utelias mutta silti ei siitä nyt tarvi suuttua jos en heti ole kertomassa mitä siskollani oli asiaa, varsinkin kun hän ei halua minun kertovan asiasta kelleen niin kuulemma miehen pitää saada tietää kaikki kaikesta tai meillä ei kuulemma ole hyvä suhde!!! ja tähän lisään vielä miksen olisi halunnut kertoa ensinnäkään miehelle koska hän on aiemmin sanonut että seuraan siskoni jalan jälkiä niin luulen että joku päivä hän (harhaluuloinen kun on) saa päähän että mullakin on uus mies tai petän häntä...
niin, eli jouduin kertomaan miehelle sitten näistä siskoni aikeista koska muuten hän olisi tullut hulluksi...
mitä voin sano seuraavalla kerralla? näköjään se ei riitä kun sanon ettei se kuulu miehelleni...

Ei siskos yksityisasiat kuulu sun miehelle ja pettäisit siskos luottamuksen jos raportoisit hänen asioitaan miehelles ilman siskon lupaa.

Minusta ihan asiatonta suuttua moisesta. Ja kuulostas vähän että miehelläs on aika paha mustasukkasuusongelma jos haluaa valvoa sun puhelinkeskustelus sisältöäkin jo eikä luota siihen että teet omat valintas etkä mee laumaeläimenä siskon esimerkin mukaan.

niin hän onkin, aika mustis. Olen miehelle avoin ja rehellinen, siis eihän se tosiaan tarkoita että jos en kerro kaikkea siskoni asioista niin olisin jotenkin "petturi"
en tajua mitä tuolla miehellä liikkuu päässä! Miten hän ei muka ite sitä ymmärrä että jos sisko mulle kertoo asioitaan ja niistä en saa puhua kelleen niin mies olettaa että hänelle pitää aina kertoa kaikki, miten hän ei muka tajua että se tai ne asiat ei kuulu hälle! ärsyttävää!

Mä ainakin myötäelän siskojeni juttuja niin paljon, että mun on ihan pakko puhua niistä myös miehelle. Jos mun sisko eroaisi niin olisin siitä itsekin surullinen ja ahdistunut. Miksi tuollaista pitäisi salata, vieläpä omalta mieheltään? Me jaetaan kaikki ilot ja surut keskenämme.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä ainakin myötäelän siskojeni juttuja niin paljon, että mun on ihan pakko puhua niistä myös miehelle. Jos mun sisko eroaisi niin olisin siitä itsekin surullinen ja ahdistunut. Miksi tuollaista pitäisi salata, vieläpä omalta mieheltään? Me jaetaan kaikki ilot ja surut keskenämme.

kerron ja olen aiemmin kertonutkin miehelle aika paljon toisten asioista jos ne kovasti on alkanu ahdistaa itseä, mutta tuo että siskoni pettää nyt miestään ja miettii eroa en olisi ihan heti halunnut kertoa, koska en olisi uskonut tuota siskostani ja hävettää hänen puolestaan...
ei sitä kaikkea aina tarvi kertoa edes miehellekään, siis kun puhe on toisten ihmisten asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No siksi kun sisko pyysi? Kai sä myötäelät sen siskos toiveen myös?

Mun eksä oli ihan samanlainen. Se suutui tosin ihan kunnolla jos en kertonut sille mitä esim. mun hyvä ystäväni kertoi puhelimessa. Ei auttanut edes sanoa että se asia on henkilökohtainen ja en voi sitä muille kertoa, miehen mielestä olin huijari ja vetosi juurikin tuohon samaan että en ole rehellinen ja avoin. Parisuhteessa kuulemma täytyy jakaa kaikki asiat toisen kanssa salaisuuksia ei saa olla ja juurikin tämä kaverin minulle avautuminen sitten oli hänen mielestään salaisuus suhteessamme.. Huh olen onneksi tuosta miehestä jo päässyt eroon.

No hoh.Mä keskustelen mieheni kanssa paljon asioista mutta ei sitä yleensä kiinnosta tivaamaan alkaa jos mä puhelun lopetan.Kysyy toki monesti että mitäs sille kuulu?Mä kerron mitä kuului mutta jos on jotain sellaista mitä en tahdo kertoa niin en kerro eikä hän sitä mitenkään osaa ees tivaamaan alkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Omituinen reaktio mieheltä, mutta... Mulla itsellä ei ole syytä jättää kertomatta mitään miehelleni, en myöskään häpeä muiden ihmisten tekemiä asioita.

Eikö se ole syy että sun siskos pyytäis ettet kerro jotain asiaa? Saako muut ihmiset kertoa kaikki sun asiat eteenpäin, myös ne jotka pyysit pitämään omana tietonaan?

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Omituinen reaktio mieheltä, mutta... Mulla itsellä ei ole syytä jättää kertomatta mitään miehelleni, en myöskään häpeä muiden ihmisten tekemiä asioita.

Kerrot siis miehellesi kaikki toisten asiat vaikka on pyydetty, ettet kertoisi. Sinähän se tosi luotettava olet.

Mulle on ihan itsestään selvyys että kerron miehelleni kaikki omat asiani enkä salaile mitään, mutta ystävieni asiat ja "salaisuudet" eivät kuulu miehelleni tippaakaan!

Yhteistyössä