En osaa edes pukea tulevaa vauvaa.. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Tuleeko esim kietaisupaidan alle jotakin..? vai pelkät housut siihen lisäksi? (syntyy loppusyksystä). Puetaanko ensin lyhythihainen body ja paita siihen päälle vai mitenkä? Mulla ei ole mitään kokemusta vauvoista! :(

Älä välitä, en mäkään osaa, ja elokuussa on tulossa eka ;)

Lohduttaudun sillä ettei sillä vauvallakaan ole kokemusta vaatteista, joten ei se voi tietää puenko paidan ja potkarit väärinpäin :D Ajattelin tehdä niinkuin tuntuu kätevimmältä.

Kyllä sä sitte opit kuhan ekka harjoittelet, ne vaistot vaan tulee ajan kans (joillakin tietty voi olla luonnostaan heti pinnassa) mut niinku mulla meni hetki enneki rupes "heräileen" vaistot ja alko hoksaileen jne jne :) tsemppiä :)

jaa..kyllä se maalaisjärki sitten sanoo miten paljon vaatteita tarvii. ja niskasta voi aina tarkistaa onko kuuma vai kylmä. turhaa siitä on murehtia vielä. onnea odotukseen! :flower:

Kyllä ne sitten sairaalassa sinua neuvoo, kunhan rohkeasti sanot, että tarvit apua. Ja sitä varten neuvolassakin käydään vastasyntyneen kanssa aika usein että saa neuvoja/ohjeita.

Alkuperäinen kirjoittaja laalaa:

Lohduttaudun sillä ettei sillä vauvallakaan ole kokemusta vaatteista, joten ei se voi tietää puenko paidan ja potkarit väärinpäin :D Ajattelin tehdä niinkuin tuntuu kätevimmältä.

Tuota parempi ei voi asenne olla! :)

Alkuperäinen kirjoittaja laalaa:

:hug: Ihana!!!

Sairaalassa tosiaan neuvotaan alkuun, ja kokeilemalla opit nopeasti itsekin! Meillä esikoinen syntyi elokuun alussa, jolloin sinä vuonna oli kesän kuumimmat helteet, joten itse taas sain varoa pukemasta liikaa, ja se tuntui ihan kamalalta kun olin siinä käsityksessä, että vauvoja täytyy aina kauheasti pakata ja pitää lämpimänä :D. Ei ollut mullakaan mitään kokemusta vauvoista, ikinä en ollut yhtäkään hoitanut ennen kuin oma syntyi, ja siinä sitä sitten pikkuhiljaa opittiin :)! Tsemppiä vain!

Meillä oli sisällä aika lämmintä, joten vauvalla oli melkein aina vaippa, pitkähihainen body ja puolipotkuhousut. Enempää ei tarvinnut, ja vaipanvaihto oli helppoa noiden puolipotkarien kanssa. Olkaimellisia potkuhousuja en käyttänyt kuin kerran, kun totesin niiden pukemisen ja riisumisen turhan työlääksi. Älä huoli ap, sä opit tosi nopeasti mitkä varusteet on sun mielestä vauvalle parhaat!

Itse olin myös ihan pihalla pukemisjutuista ennenkuin poika 7 vkoa siten syntyi. Oli esikoinen, eikä mitään kokemusta vauvoista entuudestaan minullakaan.

Aika pian opin huomaamaan mitkä vaatekappaleet on käteviä ja mitkä hankalia.Esim. ainakin aluksi kannattaa käyttää vauvalla kietaisubodyjä, mulle ainakin pään yli pujotettavien bodyjen pukeminen vauvalle tuntui tosi vaikealta. Harjoittelemalla senkin oppii tosin aika pian.

Aluksi puin vauvalle ihan liikaa päälle, toisella oli aina kuuma. Pian senkin oppi, että miten paljon vauvalla pitää olla päällä milläkin säällä.

Hihi, ihan pakko kertoa, näin yhtenä päivänä neuvolassa noin 2-4 vk ikäisellä vauvalla paksun teddypuvun päällä. Lämmintä oli 25 astetta.. Että niin ne muutkin opettelee yrityksen ja erehdyksen kautta.. :D

Yhteistyössä