En rakasta vauvaani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Koskakohan se äidinrakkaus syttyy? Meidän vauva on nyt 3 viikkoa vanha enkä vielä koe mitään rakkauden tunteita. Sairaalassa olin umpipäätä häneen rakastunut, mutta kotiin tullessa oli vähän rankkaa ja tunne taisi siinä hiipua. Tuntuu aika kamalalta kun ei tuo pikkuinen olekaan niin rakas kuin luuli etukäteen sen olevan.

Onko ensimmäinen lapsi? Minusta tuntui ekan kanssa jotenkin ihan samalta, elämä yhtäkkiä oli muuttunu niin hirveesti enkä oikeen osannu nauttia vauvasta. Kyllä se rakkaus sieltä sitten pikkuhiljaa tuli. Toiseen lapseeni rakastuin heti ja rakkaus vaan voimistuu koko ajan. Minulla nyt 4-vuotias ja 5 kk vauva. Kyllä se rakkaus sieltä vielä tulee, usko pois!

mulla esikoisesta heräs äidinrakkaus ensi hetkestä,toisen kanssa meni pitkään.lähemmäs puol vuotta ennen kun aloin rakastaa todella,ihailla ja hoivata aidosti lastani.saattoi väsymyksellä ja sillä että erosin juuri silloin,olla osansa asiaan.

Vastahan te olette tutustumassa... Alkuviikot voivat mennä aika sumussa! Eikä se rakkaus tunnu välttämättä miltään ihmeelliseltä liekiltä eikä missään tapauksessa siltä, että aina on ihanaa.

Ei mullakaan heti tullut äidinrakkautta. Olin toki heti onnellinen vauvasta kun se syntyi, mutta sitten kun sairaalasta päästiin kotiin ja arki ja todellisuus tuli kuvioihin niin kaikki muuttui.. Kyllä mulla oli joku äidinvaisto sitä vauvaa kohtaa mutta mitään rakkautta en tuntenut. Se on ihan normaalia vaikka onkin aika ahdistavaa :( Mä en ensimmäiseen kuukauteen (ainakin) tuntenut mitää rakkautta vauvaa kohtaan.. Se johtuu ihan niistä omista hormooneista ja siitä kun elämä muuttuu niin paljon ja kaikki on ihan uutta. Ekat viikot ja kuukaudet menee ihan sumussa varmasti monella. Mä en edes muista ekasta 3kk:sta lähes mitään, vaikka meillä olikin tosi helppo vauva.
Tsemppiä, kyllä se siitä.

Yhteistyössä