En saa kotiani puhtaaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "luuttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"luuttu"

Vieras
Tämä on aivan käsittämätöntä. Imuroin 1-3 kertaa päivässä, eikä silti ole puhdasta. Meillä on kissa ja koira, joten karvoja tietty on. Syksyllä lasten, eläinten ja vaunujen mukana ulkoa tulee hiekkaa. Meillä on takka ja polttopuista rapisee kuorenpaloja. Asia selvä.

Mutta mistä tulee hiekkaa keskitalvella? Täällä ei ole edes hiekoitettu. Kengät säilytetään tuulikaapissa. Illalla puukoppa kannetaan takaisin puuvarastoon ja sen jälkeen imuroidaan roskat pois. Aamulla imuroin melkein ekana työnäni. Samalla lähtevät mahdolliset leivänmurut, joita mieheltä rapisi, kun hän teki aamupalaa. Voisiko joku selittää, miten on mahdollista, että viimeistään puolen tunnin päästä lattialla on sekä murusia että puunroskaa? Ja kissankarvoja, vaikkei kissa ole liikkunut pesästään koko päivänä? Koirakin on nypittävää mallia eikä mikään karvanpudottelijahirmu, mutta silti tuntuu, että karvoja on joka paikassa nilkkoihin asti, neljästi päivässä.

Turha kuvitella, että imuroisin koko tupakeittiön kerralla ja pesisin samaa soittoa lattian. Tai imuroin kyllä koko alueen, pesen keittiön lattian, sitten pesen lattianpesimen. Sitten pitää imuroida tuvan puoli uusiksi, tai pesimen mukana alkaa kulkea karvoja ja epämääräistä roskaa, jota tällä välin ilmaantui tuvan lattialle.

Kun saan hela hoidon imuroitua ja pestyä, johan kohta taas seilaa kuorenpalasia murusia tai hiekkaa pitkin lattiaa. MISTÄ SITÄ TULEE???? Palaa hermot!

Rauhoitu. Ei ole mahdollista pitää taloa täysin siistinä ja puhtaana kun on elukoita talossa. Imuroiminen vie niin tolkuttoman kauan (enkä tykkää siitä yhtään), että itse imuroin vain kerran viikossa ja siinä välillä vedän pahimmat hiekat ja karvatollot lakaisemalla tai lastalla pois.

[QUOTE="vieras";25721079]Onko kyseessä kissanhiekka?[/QUOTE]

Se ei onneksi leviä kodinhoitohuoneen ulkopuolelle, muutaman hassun murun olen joskus siivonnut muualta talteen. Puunroskaa sen sijaan on jopa pyykkitelineen alla, katsoi sinne milloin vain.

Musta olisi kiva viettää edes puoli tuntia iloiten siisteydestä, edes kerran kuussa... Kuopus on alle vuoden ja syö kaiken, mitä saa näppeihinsä, joten yritän ehtiä apajille ensin, kylläkin imurin kanssa. En sentään syö roskia.

Samaa olen miettinyt minäkin. Tässä meidän uudessa kodissa näkyy lika ja pöly erityisen hyvin, kun on niin valoisa. Lisänä mattapintaisessa lattiassa näkyy tahmajäljet todella äkkiä. Oon epäillyt, että ilmanvaihto hönkäsee tänne aina lisää pölyä.. :whistle:

Vaihda avoinainen puunkanto teline umpinaiseen koppaan. Meillä betonipalju puusaavina. Vähentää huomattavasti tuota roskan määrää.
Ja tosiasia on että jos ei imuroi koko taloa niin sieltä imuroimattomasta osasta leviää hetkessä se sotku siivotulle alueelle - kokemusta on.

[QUOTE="vieras";25721175]Vaihda avoinainen puunkanto teline umpinaiseen koppaan. Meillä betonipalju puusaavina. Vähentää huomattavasti tuota roskan määrää.
Ja tosiasia on että jos ei imuroi koko taloa niin sieltä imuroimattomasta osasta leviää hetkessä se sotku siivotulle alueelle - kokemusta on.[/QUOTE]

Hei, palju voisi ollakin hyvä idea. :)

Mä aloitan imuroinnin aina koiran huoneesta, että saan enimmät karvapallerot talteen ja koira saa oleksia sen jälkeen rauhassa kämpässään (ei tykkää kauheasti imurista), sitten peruutan eteiseen+tuulikaappiin, pistäydyn lastenhuoneessa. Sitten meidän makkari, khh, lopuksi tämä tupakeittiön puoli. Yläkertaan en jaksa kavuta usein, se pysyy siistimpänä, kun ei siellä paljoa ollakaan. Portti estää lasten ja eläinten liikennöinnin ylös.

Yhteistyössä