En saa töitä, en asuntoa. Tekee mieli luovuttaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "epätoivo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Helsingissä sossu maksaa max.650€ suuruisen vuokran ja neliöraja yksinelävälle on 37. Suosittelen lämpimästi harkitsemaan ihan jokaista aluetta, koska jos pääset kaupungille asukkaaksi, sinun on mahdollista yrittää vaihtaa asuntosi asteittain parempaan vuosien mittaan.

[QUOTE="Alkup.";27880904]N. Puoli vuotta työttömyyttä ja eniten kokemusta kaupan alalta sekä toimistohommista.[/QUOTE]

Onko hakemukset vuokrafirmoissa jo vetämässä? Paskaduuniahan se on, kun keikkaluontoista, mutta rahaa tulisi ainakin jostain ja saisit ansioluetteloosi jotain täytettä. Kouluttamattomuus on todella suuri miinus, mitä jos alkaisit opiskelemaan jotain aikuiskoulutuksena, iltaisin? Tai oppisopimuksella.

Hae töitä aktiiivisesti päivittäin. Soittele toistuvasti perään kaupungille ja tiedustele asuntoa, niin me ainakin aikoinaan saatiin, pelkkä jonossa oleminen ei tuonut yhtään tarjousta vaan piti olla myös itse aktiivinen (tai nopeutti toimintaa ainakin).

Turhaapa sinä 900 euron asuntoa edes katselet ilman tuloja!??? Yksin? Millä sen maksaisit?

Ota ensin asunto, jonka vaan saat. Etsi töitä, mitä tahansa. Siivooja? Kaupan kassa? Siitä on sitten helpompi lähteä rakentamaan uudenlaista elämää ja "parantamaan" työn ja asunnon suhteen, hankkia vaikkapa oppisopimuksella ammatti :) Sinnikkyyttä!

Kouluttamattomalla työttömällä ei ole varaa valita (etenkään pääkaupunkiseudulla) asuntoa sen mukaan missä "viihtyy" tai mitä aluetta "rakastaa". Tämä nyt vain on fakta, eli tuntuu olevan nyt vähän elämän reaaliteetit hukassa ap:lta. Edes keskituloiselle akateemiselle työssäkäyvälle ihmiselle ei noilta alueilta ihan niin vaan järjesty asuntoa!

Tuossa tilanteessa otetaan tasan se kämppä mikä saatetaan saamaan! Sitten hankitaan ammatti ja työpaikka, ja ajan saatossa omaisuutta sen verran että voidaan jo valitakin missä asutaan. Miksi kuulostaa siltä että ap on näitä kuuluisia "kaikki mulle heti nyt ja mulla on oikeus kun mä haluun" -ihmisiä?

Ja asuntoa kannattaa ensijaisesti koittaa nyt metsästää vaikka satolta tai vvo:lta. VVO:lla on useita alle 800€ asuntoja tällä hetkellä vapaana Helsingissä, ei ne missään superihanilla alueilla ole, mutta ei esim. huonojen kulkuyhteyksien päässäkään. Helsingistä on melkein kaikkialta hyvät kulkuyhteydet.. Noilla ei ole minimi asumisaikaa, vaan voit muuttaa siihen heti ja etsiä koko ajan uutta asuntoa yksityisiltä/vvo:lta/satolta tai jopa koittaa onneasi kaupungille (minkä varaan ei todellakaan kannata luottautua, luult. et saa sieltä koskaan asuntoa kuin idästä).

Itse asuin 6kk Saton ylihinnoitellussa, ei-niin-kivassa asunnossa kun etsin muuta kämppää. Kyllä sen kesti.

[QUOTE="vieras";27880993]Espoon iso-omenan prismassa olis myyjän paikka vapaana, vakituinen..[/QUOTE]

Jos näin on niin mulla sinne varmasti jo hakemus vetämässä. Olen niitä niin paljon lähetelly etten enää edes muista että minne. Mutta tosiaan jokaikiseen paikkaan mihin vaan pääsen julkisilla kulkemaan. Ja iso omppu on sellainen.

Vantaan koivukylässä ja siinä lähettyvillä olisi yksiöitä vuokralla, ykstyisiltä siis, joissa olisi 600-700e vuokraa... Mutta yksiö.. No, lapset kyllä asuisi suurimmilta osin isällään. Nukkuisivat minun luona ollessaan alkovissa minun sängyssä ja itse nukkuisin sohvalla.

Yhteistyössä