En saanut h&m:stä tilattua laskulla, vaikka luottotiedot pitäisi olla ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

--

Vieras
Tilasin h&m:stä laskulla ja tuli sähköpostia että "Luottotietosi tarkistuksen tulos on kuitenkin sellainen, ettemme tällä hetkellä voi myöntää sinulle luottoa." Mikähän ihme on, kun luottotiedoissa ei pitäis olla mitään häikkää :/ ?

No onpa outoa. Kyllä varmasti tietäisit jos luottotietosi olisivat menneet. Onko sitten ollut laskuja muuten pahasti myöhässä? En tosin tiedä, tuleeko sellaisista mitään merkintää...

Olet kämmäny asiat HMn kanssa. Itselläni ei ole edes luottotiedot kunnossa mutta silti saan tilattua laskulla sieltä koska niiden kanssa en ole asioita kämmänyt.

Muutaman kertaa on ehtinyt tulla lasku perintäfirmalta, mutta olen molempina kertoina ehtinyt maksaa laskun ennen perintäfirman laskun saapumista, olivat jo ehtineet laittaa postiin siis laskun silloin. Eikä nämäkään olleet hm:ltä.

Minä en saanut tiliä kun tuli teksti että "juuri nyt emme voi käsitellä tilihakemuksia". Piti ottaa laskulle. En tiedä miksi tilille ei voinut tilata kun mulla on siis tili olemassa ja se on nyt nollilla enkä ikinä ole jättänyt mitään maksamatta, edes myöhässä.

Todennäköisesti et ole ehtinyt maksaa ennen kirjeen tuloa.. josset ole varma että sun pankki ja laskutustili on samassa pankissa.. jos maksat tänää, nii yleensä se näkyy vasta parin päivän päästä laskun lähettäjällä.

No mut, tarkista nyt kuitenkin ettei kukaa oo aiheuttanu sulle jotain laskuja

Luottotiedot ovat paljon laajempi käsite kuin maksuhäiriömerkintä. Sitä paitsi tilanne, jossa perintätoimisto lähettää perintäkirjeen tarkoittaa, että laskua ei ole maksettu ajoissa. Yritykset tarkastavat asiakkaan luottokelpoisuuden, ei pelkästään kirjattuja maksuhäiriöitä. Tähän voivat vaikuttaa työpaikka, tulot, asumistapa, perhe, ikä jne.

Edelleen yhdelläkään yrityksellä ei ole mitään VELVOLLISUUTTA antaa luottoa tai selittää, miksi luottoa ei anneta tai lähetetä laskulla.

Hassua.
Mä en saa Halensilta laskulla vaikka luottotiedot puhtaat (olleet aina eikä mitään perintätoimistojakaan ollut ikinä kuvioissa).
Johtunee siitä että kerran yli 10v sit jätin hakematta postista Halensin paketin (jonka toimitus kesti 3kk!).