En saanut saikkua kun lapsi kipeänä.. oikeinko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis. Toimikohan sairaanhoitaja nyt oikein? Lapsellani oli viimeyönä kuumetta 38.5, nyt aamulla ei enää ole ollut. Soitin terveyskeskukseen, että tarvitsen töihin todistuksen lapsen sairaudesta, kun yksi kuumeeton päivä mielestäni pitäisi kotona olla. Ei huolinut meitä näytille, ja sanoi ettei voi minulle paperia kirjoittaa, koska kuumetta ei tällä hetkellä ole.
Eikö se enää päde, että kotona pitäisi voida olla se yksi kuumeeton päivä?? No ei kai sitten auta kun olla omin luvin kotona tää päivä, lasta en ala hoitoon raahaamaan. :(

Mahtaako kirjottaa sittenkään jos käsee sinne ja mittaa ja kuumetta ei olekaan. Harvinaisen tympeän kuulonen täti oli :/ Ikinä en ole edes aiemmin joutunut olemaan poissa lapsen sairauden vuoksi, joten ei voi ajatella että "taas tuo soittaa".

[QUOTE="määmää";27244691]Käy työterveydessä[/QUOTE]

Työterveys ei hoida lapsia, vaan työntekijöitä. Eli sinne on turha mennä. Työnantajan ei ole tarkoitus kustantaa työntekijöiden lasten hoitoa. Että silleen... ihan vaan tiedoksi.

Ja joo, yksi kuumeeton päivä. Eli kyllä tk:n pitää ottaa teidät näytille. Tai sitten menette yksityiselle. Lasta ei hoitoon viedä. Mulla ei ikinä nouse kuume, siis ei IKINÄ. Ja eipä silti ole kertaakaan tarvinut mennä sen vuoksi töihin, että olen kipeä/flunssainen, mutta en kuumeinen.

Ohoh? Mun lapsi aloitti viime keväänä päiväkodin ja joka kuukausi sillä oli vähintäänkin 2 tautia :( Minä sit soitin terkkarille ja se kirjoitti lappuja urakalla... Ja vielä näitä, että "minä pidän päivän, sit mies päivän ja sit minä taas päivän..." Ei tarvinnut koskaan käydä edes näyttämässä eikä millään tasolla epäillyt, että oltais huijattu....

Ja kyllä lapsi todellakin tarvitsee tänään sairaslomaa, jos viime yönä on kuumetta ollut! Mahtoikohan sairaanhoitaja ymmärtää, että kuume oli la-su välisenä yönä?

Siel on joku elämäänsä kyllästynyt hoitsu/lääkäri ollut paikalla. Kyllästynyt kirjotteleen "saikkutodistuksia" maanantain krapulaisille, jotka vie uskottavuuden oikeilta maanantaisin sairastavilta. Paha nakki, ja väärin sua kohtaan.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
No mitä se työterveyshoito tähän auttaa kun kyseessä LAPSEN sairaudesta jota varten haetaan SAIRAAN LAPSEN HOITOVAPAATA eikä suinkaan SAIKKUA äidille itselle. Siinä olen samaa mieltä että kyllä ois pitänyt hoitajan kirjoittaa sitä hoitovapaata sairaan lapsen hoitoa varten sillä voihan se kuume nousta päivällä uudestaan.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
[QUOTE="TArja";27244711]Onpa outoa käytöstä. Työterveyteen minäkin soittaisin.:)[/QUOTE]

Kuten jo joku edellä mainitsi, työterveyshoidolle EI kuulu kirjoittaa todistusta lapsen sairauteen.

Mutta väärin kyllä toimittu, ettei terveyskeskuksesta ole todistusta kirjoitettu.

[QUOTE="a p";27244742]Taidan soittaa neuvolaan. Pystyy kai sekin täti lapun kirjottamaan?[/QUOTE]

Täälläpäin ei ainakaan neuvolasta saa todistuksia koska lappua ei voi kirjoittaa lasta näkemättä (sairaus täytyy todentaa). Ja sairasta lasta taas ei saa viedä neuvolaan. Mutta joillain paikkakunnilla neuvolasta saa lappuja että kannattaahan sitä kokeilla.

Meillä päin on taas käytäntö että ensisijaisesti juuri neuvolasta pyydetään ne todistukset ja hyvin ovat th:t kirjoittaneet ilman että lasta olisi pitänyt viedä näytille. Koululaisille (<10) olen pyytänyt kouluterkalta ja ei sinnekkään ole lasta tarvinnut näytille viedä. Itse olen tk:n päívystyksessä töissä ja kyllä sielläkin olen todistuksia kirjoittanut ihan puhelun perusteella.

Joo, enpä saa saikkupaperia neuvolastakaan. Täällä se kuuluu ensisijaisesti kuulema tk:n kirjottaa. Ja nyt kuulema sitten vaan seurataan tilannetta, kun oireita ei tällä hetkellä ole. Jep jep. No ei se auta kun olla sitten ominluvin kotona, hoitoon ei meidän lapsi tänään mene.

[QUOTE="a p";27244845]Joo, enpä saa saikkupaperia neuvolastakaan. Täällä se kuuluu ensisijaisesti kuulema tk:n kirjottaa.[/QUOTE]

Eli sama kettumainen tilanne kuin meilläkin. Terveyskeskukseen ei yleensä ikinä saa aikaa ja ainoa vaihtoehto on mennä päivystykseen odottelemaan. Täällä ei myöskään lapset pääse jonon ohi vaan istuskellaan sitten tuntitolkulla. Mä en enää edes yritä muuta vaan mennään suoraan yksityiselle.

Onpa outoa.

Meillä saa olla sen kolme päivää ilman mitään lappusia sairaan lapsen kanssa. Mutta mun työnantaja on sama kun neuvola/terveyskeskus :P

meiltä poistui tuo omailmoitus väärinkäytösten takia.
eli jos ei terkkarilta saa heti aamusta aikaa niin sitten on mentävä jonottamaan päivystykseen

ap: eikö teillä ole terveydenhoitajan vastaanottoa, eli siis jonottamaan ilman ajanvarausta?

Ei ole semmosia mahdollisuuksia että jonottamaan ilman ajanvarausta.
Ja tuo sanoi että tämmöisissä tapauksissa voi riittää työpaikan johtajan lupa poissaoloon, mutta kun meillä vaaditaan ekastasaikkupäivästä todstus aina. Kiukuttaa, mutta minkäs teet. Kai ne luuli että mä krapulaani oisin vapaata hakenut tai muuten vaan lusmuillakseni. Tasan kerran elämässäni olen 3 päivää saikulla viettänyt prkl, yleensä kun menen töihin vaikka pää kainalossa. Ja minä oikeesti luulin et se kuuluu olla 1 kuumeeton päivä kotona. Ei sit vissiin pidäkään. Ois näköjään tarvinnu lähtee eilen myöhään vielä päivystykseen sit istumaan ja todentamaan et oikeesti on kuumeinen kaveri :( :@

Kummallista. Kyllä meillä saa neuvolasta terkalta todistuksen ihan ilman muuta. Terveyskeskus on samassa rakennuksessa kuin neuvola ja sinne soittamalla suorastaan tarjotaan aikaa nlan puolelle, niin lääkärille jää aikaa hoitaa muita potilaita.

Yhteistyössä