En sitten saanut kutsua kummilapseni synttäreille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiva juttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiva juttu

Vieras
Ihan kiva.

Kyseessä siis veljeni lapsi. Ja samaan aikaan pitävät koko poppoon synttärit kun ovat samaan aikaan suunnilleen syntyneet. Eikä mua ole kutsuttu ollenkaan.

Syynkin tiedän.

Viime viikonloppuna, ekaa kertaa moniin vuosiin, olin vejeni kanssa viihteellä. Veljen idea, kysyin sopiiko tosiaan että lähtee, veljen vaimo nyökkäili että sopii. Vaan kuinkas sitten kävikään? Loppuilta mun kännykkä vastaanotti toinen toistaan veemäisempiä haukkumaviestejä siitä, kun veljeni lähti mun kanssa baariin. Oli mun syy, ja mä kaiken pahan alku ja juuri.

Ei ole eka kerta kun se naikkonen käyttäytyy omituisesti, mutta kyllä tää taas on yks uskomattomimmista tempuista hetkeen.

Vissiin helpointa katkaista lopullisesti välit koko porukkaan. Harmi vain että on mun ainoa veli ja veljen lapsetkin on mulle tärkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-Kengu:
:(
No onpas kummallisesti reagoitu.Mitäs mieltä veljes on?

Tjaa-ah. En tiedä. En ole keskustellut asiasta. En mä jaksa, tää ei ole eka kerta kun se nainen on omituinen ja haukkuu mut. Ja sitten välillä se on taas mielinkielin. Veljeni on aika paljon sen naisen "tossun alla", kuvittelen, joten ei sillä ole sananvaltaa siihen ketä synttäreille kutsutaan ja ketä ei.

No luulis et veljelles voit mennä kyllään kutsumattakin jos kerta muitakin vietaita on tulossa. Mä menisin ja sanoisin et tulin moikkaan kummilasta ku kuulin et täällä on synttärit.
Suuttukoot lisää mut mä menisin ja voisin samalla selvittää asioita naikkosen kans.

Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:
no eikös kummilapsen synttäreille mennä kutsuttiin tai ei samalla vois nurkan takan sellvitellä noita asioita

Ei voi. Sattumalta eilen kuulin niiden ajankohdan, ja eivät ole "oikeana" syntymäpäivänä. Mulla on muitakin murheita ihan riittämiin, en todellakaan jaksa alkaa tästä enää sellaista vääntämään. Parempi kun unohdan koko porukan. :(

Alkuperäinen kirjoittaja kiva juttu:

Tjaa-ah. En tiedä. En ole keskustellut asiasta. En mä jaksa, tää ei ole eka kerta kun se nainen on omituinen ja haukkuu mut. Ja sitten välillä se on taas mielinkielin. Veljeni on aika paljon sen naisen "tossun alla", kuvittelen, joten ei sillä ole sananvaltaa siihen ketä synttäreille kutsutaan ja ketä ei.

Noi soita sille veljelle et sinäkin olet synttäreille tulossa.
Ja asiallisesti myös kerrot sen et vaimonsa oli antanu luvan lähtä baariin. Kait hän on ollu mustis ku ite ei päässy.

Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:
no eikös kummilapsen synttäreille mennä kutsuttiin tai ei samalla vois nurkan takan sellvitellä noita asioita

Ei voi. Sattumalta eilen kuulin niiden ajankohdan, ja eivät ole "oikeana" syntymäpäivänä. Mulla on muitakin murheita ihan riittämiin, en todellakaan jaksa alkaa tästä enää sellaista vääntämään. Parempi kun unohdan koko porukan. :(

Miksi sä annat sen naisen pompottaa sinua? Elä alistu sinä sen tossun alle.

Alkuperäinen kirjoittaja MinäÄiti:

Noi soita sille veljelle et sinäkin olet synttäreille tulossa.
Ja asiallisesti myös kerrot sen et vaimonsa oli antanu luvan lähtä baariin. Kait hän on ollu mustis ku ite ei päässy.

Kyllä mä sitä vaimoa muistuttelin viime vkl että itse antoi luvan kun kysyttiin molemmat. Mutta aika turhaa, se vaan yltyi mua haukkumaan ja nimittelemään.

Meillä miehen puolen suku on hieman hankala,, mutta ei me ollaan koskaan ajateltu että laitettais välit kokonaan poikki. Jotkut ihmiset vaan on hankalia eikä sitä aina jaksa ymmärtää. Mut antaa tilanteen tasottua ja jatkaa sit taas kyläilyjä ym. Ei niitä kannata niin perinpohjin vatvoa kun ei siitä kuitenkaan mitään tulis. Muistat vaan että ite oot syytön tapahtuneeseen, kyllä veljesi osaa itsekkin päättää lähteekö viihteelle vai ei ja kenen kanssa. Pistät paketit ainakin muksuille ja meet sitten myöhemmin käymään.

No on tyhmää sun veljen vaimolta kostaa tuollaisella asialla.
MUTTA, miks sen veljen kanssa piti mennä baariin??
Voin vaan kuvitella et vaimoa ottaa päähän jos eivät kovin usein pääse mihinkään ja sit mies lähtee siskonsa kanssa viihteelle mielummin kuin keksii lastenvahdin et pääsisi vaimonsa kaa.

Kuullostaa vähän siltä et sisko on tärkeämpi kuin vaimo ja siksi ymmärrän veljesi vaimon fiilikset, vaikka käytös toki lapsellista onkin.
Itse oon aikanaan seurustellut pitkähkön ajan miehen kanssa, joka laiminlöi mua, valehteli jne, mut siskolleen oli niin mukavaa niiin mukavaa aina. Kyllä se otti päähän, mut en mä sille siskolle suoraan mitään sanonu kun ei se sen vika ollu ja se oli ihan mukava.
Mut voin kuvitella et silloin nuorena olisin ollutkin noin lapsellinen, eikä kyse olisi ollut siitä ettenkö olisi siskostakin tykänny, vaan tuollaisen tempun jälkeen olis vaan ottanut päähän niin paljon ettei olis kiinnostanut miehen ja sen siskon juttuja kuunnella, ja ok, oman lapsen synttäreille on vaikea olla isää ottamatta.
Sä siis todennäköisesti kärsit sun veljen "tyhmyydestä".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No on tyhmää sun veljen vaimolta kostaa tuollaisella asialla.
MUTTA, miks sen veljen kanssa piti mennä baariin??
Voin vaan kuvitella et vaimoa ottaa päähän jos eivät kovin usein pääse mihinkään ja sit mies lähtee siskonsa kanssa viihteelle mielummin kuin keksii lastenvahdin et pääsisi vaimonsa kaa.

Kuullostaa vähän siltä et sisko on tärkeämpi kuin vaimo ja siksi ymmärrän veljesi vaimon fiilikset, vaikka käytös toki lapsellista onkin.
Itse oon aikanaan seurustellut pitkähkön ajan miehen kanssa, joka laiminlöi mua, valehteli jne, mut siskolleen oli niin mukavaa niiin mukavaa aina. Kyllä se otti päähän, mut en mä sille siskolle suoraan mitään sanonu kun ei se sen vika ollu ja se oli ihan mukava.
Mut voin kuvitella et silloin nuorena olisin ollutkin noin lapsellinen, eikä kyse olisi ollut siitä ettenkö olisi siskostakin tykänny, vaan tuollaisen tempun jälkeen olis vaan ottanut päähän niin paljon ettei olis kiinnostanut miehen ja sen siskon juttuja kuunnella, ja ok, oman lapsen synttäreille on vaikea olla isää ottamatta.
Sä siis todennäköisesti kärsit sun veljen "tyhmyydestä".

No nyt menit kyllä niin metikköön kuin olla ja voi.

Ensinnäkin, pääsevät kyllä keskenäänkin viihteelle, samoin tuo vaimo yksinään. Ja ihan siksi piti mennä veljen kanssa, kun ei todellakaan olla ainakaan viiteen vuoteen missään yhdessä käyty ja kuitenkin ollaan oltu hyvissä väleissä keskenämme. Ja se oli mun veljen idea ja ehdotus, ei mun. Ja kuitenkin, myös minä kysyin vaimolta että sopiiko jos käydään, onko sulle ok?

Mä en todellakaan ole veljelleni tärkeämpi kuin vaimonsa, ei olla päivittäin tekemisissä eikä tosiaankaan harrasteta baarireissuja keskenämme.

Kärsin varmaan veljen tyhmyydestä, kun sinne baariin halusi lähteä, mutta täysin idioottimaista mua on siitä rangaista kun en ole mitään tehnyt (muuta kuin sattunut olemaan olemassa).

Taitaa tosiaan se veljesi vaimo olla ihan pimee jos on mustasukkainen sinun seurasta. :O Jumaliste jos sitä ei enää oman veljensä kanssa saisi missään käydä varsinkaan kun mekään ei käydä kuin ehkä kerran viidessä vuodessa. Onneksi oman ainoan veljeni vaimo on ihana ihminen ja myös hyvä ystäväni. Että terkut vaan Tarja jos satut lukemaan. :) <3

Ok, no sit sun veljen vaimolla vaan on joku ongelma asian suhteen jos taustalla ei ole mitään mun ehdottamaa.
Sä et sille mitään varmaan mahda. Älä nyt kokonaan laita välejä poikki, vaan anna tilanteen rauhoittua. Ja voithan olla enemmän sit yhteyksissä veljesi kautta ja vaikka kysyä tältä miks sua ei ole kutsuttu synttäreille, jos kerta olette veljen kanssa hyvissä väleissä?

Meillä muuten lopetettiin kummien pyytäminen synttäreille joskus vähän ennen kouluikää, syitä oli kaksi. Ekaks, ne ei koskaan tullu kaikki silloin kun oli kutsuttu ja sit järjestettiin kolmet eri juhlat yksien sijasta ja toiseks isompana lapselle alkoi olla kaverisynttärit tärkeitä ja me ajateltiin et ne kummit vois vaikka käydä joskus muulloin ja silloin viettää aikaa paremmin lapsen kanssa kun siinä juhlahumussa.

Yhteistyössä