En tahdo että isä saisi edes tunnustaa isyyttä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katariin4
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

katariin4

Uusi jäsen
12.11.2008
12
0
1
Haluaisin pitää lapsen täysin yksin, ihan itse. Ilman että siihen tulee exä millään tavalla mukaan.

Valitettavasti exä tietää tulevasta lapsesta ja on sanonut että haluaa tunnustaa isyyden ja tavata lasta. Monet olisi jo tässä taputtelemassa selkään että hyvä hyvä, sehän on hienoo, hyvä kun on vastuunsa tunteva isä, jne.

Mutta minua lähinnä ahdistaa ajatus joutua tekemisiin tämän miekkosen kanssa, saati että lapsi täytyisi antaa joka toinen viikonloppu hänelle. (ei tietenkään ihan vauvana) Nyt täytyy varmaan hieman perustella: mies on erittäin velkainen(ulosottoja), masennusta, riippuvuuksia, ongelmaista suhtautumista alkoholiin(kuten vanhemmillaankin) ja köyhyyttä. Lisäksi hirvittää se huolimaton asenne ja sairaalloisuutta hipova mustasukkaisuus, joka kyllä onneksi erittäin harvoin on putkahtanut pinnalle. Kyse ei siis ole vain henkilökohtaisesta inhosta, vaikka sitäkin on, vaan siitä, miten takaan turvalliset ja vakaat olot lapselle ja itselleni? (tiedän siis tasan että pärjään erinomaisesti yksinkin)

Niin ja se varsinainen kysymys onkin: mitä teen? Miten saan asiat niin, että hän ei häiritse minun ja lapsen elämää millään tavalla?

Joo, ja toivon todellakin sitten asiallisia viestejä ja muutakin suhtautumistapaa kuin sitä iänikuista perinteistä paasaamista... (kaverit on antaneet jo ymmärtää mitä mieltä ovat- eivätkä ymmärrä.)

Aluksi tapaamiset eivät tietenkään ole kovinkaan pitkiä. Jos koet, että lapsen etu on olla tapaamatta isäänsä, niin voin ehkä sanoa että "onneksi" monelta isältä loppuu halu tavata lastansa aika lyhyeen, ehkä sinun ei tarvitse edes miettiä asiaa kovinkaan paljon.

Älä pidä lapsen isään mitään yhteyttä, anna mennä lastenvalvojan kautta. Se säästää jo paljon hermoja ja aikaa.

Mulla tulee olemaan ongelma sitten kun lapsi on isompi jos isä vaatii pidempiä tapaamisia ja ilman minua. Missä vaiheessa mikäkin aika on sopiva? En voi kuvitellakaan luovuttavani tuota isällensä yöksi joskus. Exä on alkoholisti, persoonallisuushäiriöinen ja on käyttäytynyt minua kohtaan väkivaltaisesti. Tupakoi sisällä, ei osaa hoitaa lapsia...

Mutta toistaiseksi vaa iso :hug: Asioilla on tapana järjestyä.

kerro kuka on isä , sano ettet tiedä. se on ainut vaihtoehto jos et halua miestä lähelle. tuttavani joutui imetettävän lapsenkin antamaan ex-ukolle , viikonlopuksi ,sossun tantat, kun on niin pirun viisaat. sossusta ei ole normaali ihmiselle kuin harmia.kokemusta on.

Alkuperäinen kirjoittaja aaaa4:
kerro kuka on isä , sano ettet tiedä. se on ainut vaihtoehto jos et halua miestä lähelle. tuttavani joutui imetettävän lapsenkin antamaan ex-ukolle , viikonlopuksi ,sossun tantat, kun on niin pirun viisaat. sossusta ei ole normaali ihmiselle kuin harmia.kokemusta on.

EIKÄ??? Tuohon mä en suostuis. En. EN ENEN. Mä kaappaisin lapseni ja lähtisin vaikka ruotsiin. Niin kauan kun tää on vauva, ei missään nimessä mene exälle viikonlopuksi. No, toisaalta exä tuskin on NIIN tyhmä että lasta viikonlopuks vaatiskaan :whistle: Joten turhaan mä varmaan pelästyin.

onko oikein viedä lapselta isä sen takia että isä on köyhä? tai velkainen? mitä lapsi välittää isänsä veloista? halooo? jos on alkoholiongelmaa, niin lasta ei tarvitse antaa humalaiselle, ei koskaan. riippuvuuksia? mitä riippuvuuksia? tupakka?
jos sun ystävätkin kerta moralisoi sua päätöksestä viedä lapsilta isä, ja varmaankin tuntevat lapsen isän, niin ei se isä voi niin läpimätä olla, että sä viet siltä lapset ja lapsilta isän. Kyllä nyt taitaa sun olla aika miettiä uudestaan, että mahtaako tämä kiukku viedä sua lasten kannalta parhaaseen suuntaan. Lapset siitä eniten kärsii jos ei ole isää. Jos sua vähänkään ohjailee omat henk.koht. tunteet ja semmoinen "perusnegatiivinen asenne ex-mieheen", sun muut auttamattoman itsekkäät periaatteet, joista lapset saa kärsiä, niin en näe että olisit kovin hyvä äiti.
älkää nyt hyvät ihmiset täällä tukeko automaattisesti tuollaisen ilmiselvästi hyvin nuoren äidin savottaa viedä lapsilta terve isäsuhde. Tietenkään en tiedä vaikka isä olisikin loppujen lopuksi läpimätä joka on vaaraksi lapsille, mutta ei tuo kuvailu miehen vioista kauhean vakuuttava ole. Kyllä joka ikinen vastuullinen aikuinen vanhempi täällä tietää, että kun lapsi on hankittu, niin sen lapsen paras on aina ensimmäinen kriteeri millä tuollaiset päätökset tehdään.

"Nyt täytyy varmaan hieman perustella: mies on erittäin velkainen(ulosottoja), masennusta, riippuvuuksia, ongelmaista suhtautumista alkoholiin(kuten vanhemmillaankin) ja köyhyyttä. Lisäksi hirvittää se huolimaton asenne ja sairaalloisuutta hipova mustasukkaisuus, joka kyllä onneksi erittäin harvoin on putkahtanut pinnalle."

Riippuvuuksia? -tarkenna
Ongelmainen suhtautuminen alkoholiin? -tarkenna
Huolimaton asenne? -tarkenna

Jos se isä olis juoppo, tuskin kirjoittaisit "Ongelmainen suhtautuminen alkoholiin". Tai jos se olis narkomaani, tuskin kirjoittaisit "Riippuvuuksia".
kuulostaa väkisinkin siltä että koska isä polttaa tupakkaa, ja juo joskus enemmän kuin yhden saunakaljan, ja ei osaa laittaa wc:n istuinta kiinni, ja on jättänyt sut, tai olet siihen niin pettynyt siihen, että olet jättänyt sen, sä haluat kostaa lapsilla. se ei ole oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja kk79:
onko oikein viedä lapselta isä sen takia että isä on köyhä? tai velkainen? mitä lapsi välittää isänsä veloista? halooo? jos on alkoholiongelmaa, niin lasta ei tarvitse antaa humalaiselle, ei koskaan. riippuvuuksia? mitä riippuvuuksia? tupakka?
jos sun ystävätkin kerta moralisoi sua päätöksestä viedä lapsilta isä, ja varmaankin tuntevat lapsen isän, niin ei se isä voi niin läpimätä olla, että sä viet siltä lapset ja lapsilta isän. Kyllä nyt taitaa sun olla aika miettiä uudestaan, että mahtaako tämä kiukku viedä sua lasten kannalta parhaaseen suuntaan. Lapset siitä eniten kärsii jos ei ole isää. Jos sua vähänkään ohjailee omat henk.koht. tunteet ja semmoinen "perusnegatiivinen asenne ex-mieheen", sun muut auttamattoman itsekkäät periaatteet, joista lapset saa kärsiä, niin en näe että olisit kovin hyvä äiti.
älkää nyt hyvät ihmiset täällä tukeko automaattisesti tuollaisen ilmiselvästi hyvin nuoren äidin savottaa viedä lapsilta terve isäsuhde. Tietenkään en tiedä vaikka isä olisikin loppujen lopuksi läpimätä joka on vaaraksi lapsille, mutta ei tuo kuvailu miehen vioista kauhean vakuuttava ole. Kyllä joka ikinen vastuullinen aikuinen vanhempi täällä tietää, että kun lapsi on hankittu, niin sen lapsen paras on aina ensimmäinen kriteeri millä tuollaiset päätökset tehdään.

Ootko ny ihan vakavissasi kirjoittanut tämän?
:o
Aika paljon olet lähtenyt olettamaan rivien välistä...

vaan tiedän. Tuo tolvana on minun tuttava, ja se on tullut tänne itkemään koska sen omat vanhemmatkaan eivät sitä tue asiassa, missä se on väärässä, itsekäs ja sen mies ei ole tehnyt mitään ansaitakseen sen että sen lapset viedään.

Yhteistyössä