En taida enää hinkua tuon miehen kanssa naimisiin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Eilen (taas) puhuimme aiheesta ja ei näytä kiinnostusta löytyvän. Mä en edes haluisi mitään suuria häärientoja, vain vihkiminen maistraatissa ja sormuksenkaan ei tarvitse olla hääppönen. Naimisiin haluan koska rakastan häntä ja se olisi muutenkin ihan järkevää. Meillä kolme lasta. Eilen vetosi ettei hänellä rahaa ostaa sormuksia, no lupasin ostaa vaikka oman sormukseni (olisin hänenkin ostanut mutta rahatilanne äippälomalla aivan surkea). Mutta minun mieleni hänen kanssaa naimisiin menosta lopahti täysin, enkä aijo siitä enään puhua ellei hän ota itse asiaa esille. Sillä hän sanoi, että nii ei kai siinä naimisiin menossa mitään haittaakaan olisi koska hän ei ole mikään rikas eikä tarttis pelätä että haluisin vaan puolet omaisuudestaan. Siis me ollaan tunnettu kuusi vuotta, millasena se mua oikein pitää!!! En todellakaan ole mikään omaisuuden kyttääjä (ja oisinhan silloin ottanut rikkaamman miehenkin).

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Aeg:
Sama täällä luovutin 10 vuoden yrittämisen jälkeen. Jollei halua niin ei halua.

Niin minäkin lopetin ja nyt oon naimisissa eri miehen kanssa, ,joka kosi ja pidettiin tosi isot häät!!

jätitkö hänet ainoastaan kun ei halunnut naimisiin vai muusta syystä (jos saan udella :))

Ei kannatakaan hinkua. Toiset ei vaan halua naimisiin. Olisi toki reilua sanoa se suoraan. Ehkä hän pelkää loukkaavansa sua verisesti jos sanoo sen ääneen.

edit. ja tämä ei ole siis millään tavalla verrannollinen rakkauden määrään

Sen jos minkä oon oppinu/katunu että olen painostanut miehen naimisiin ja painostanut mieheni tekemään lapsia kanssani, ei olis kantsinut. Ois vaan jotenkin niin mukava ollu niinpäin että mies olis kosinut ja mieskin olis halunnu niitä lapsia, nyt kun riidellään se olen aina minä joka näinn halusi ym... Ja se satuttaa, sillä minä oisin halunnut toisin..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niin minäkin lopetin ja nyt oon naimisissa eri miehen kanssa, ,joka kosi ja pidettiin tosi isot häät!!

jätitkö hänet ainoastaan kun ei halunnut naimisiin vai muusta syystä (jos saan udella :))

No ehkä sen takia, että mies ois vaan halunnu, että hoidan lapsia, ei enää seksiä ja ois voinu vaikka asua eri huuoneessa.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Sen jos minkä oon oppinu/katunu että olen painostanut miehen naimisiin ja painostanut mieheni tekemään lapsia kanssani, ei olis kantsinut. Ois vaan jotenkin niin mukava ollu niinpäin että mies olis kosinut ja mieskin olis halunnu niitä lapsia, nyt kun riidellään se olen aina minä joka näinn halusi ym... Ja se satuttaa, sillä minä oisin halunnut toisin..

En painostaa haluakkaan, mielestäni olen vain koittanut jutella järkevästi asiasta. Mutta kuten jo sanoin niin nyt en kyllä enää sanallakaan mainitse asiasta. JA päädyinkin siihen lopputulokseen, että kyllä hän varmaan olisi myöntynyt/kosinut mikäli minun kanssa haluaisi naimimisiin tai ylipäätänsä naimisiin. Tämä naimisiin meno tullut mulle lähiaikoina suureksi asiaksi siksi että on alkanut tuntumaan että olen täällä kotona vain piikana ja kodin ja lastenhoitaja sekä jalat katossa tarpeen mukaaan. Joten voihan se olla että hän ei pohjimmiltaan halua naimisiin siksi koska ei ole hulluna minuun ja rakasta niin paljon.

Minä erosin exästäni 10v.yhdessäolon jälkeen, hän kun totesi ettei halua ehkä koskaan lapsia tai avioliittoa. Oltiin siis oltu kihloissa jo 2 vuotta ja asuttiin yhteisessä omistuasunnossa... Nyt minulla on 2v.tytär ja ihana mies jonka kanssa mennään naimisiin ensi syksynä :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No ehkä sen takia, että mies ois vaan halunnu, että hoidan lapsia, ei enää seksiä ja ois voinu vaikka asua eri huuoneessa.

OK, ymmärrän täysin !

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ottaisi miestä, jolla ei ole perus-vihkisormukseen varaa.

No onhan tässä nyt tietty muitakin kuluja kun sormus..ja koska olen äitiyslomalla niin minun rahani aivan minimissä joten muutkin miehen maksettavana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ottaisi miestä, jolla ei ole perus-vihkisormukseen varaa.

Sama juttu. Miks ihmeessä hinkua naimisiin tuollasen kanssa kun ei rahaa sormuksiin, tosin ei kummallakaan. Kunnon mies ostaa oman ja vaimonsa sormuksen paketissa jossa molemmat.

Voijvoij.. Minä en kyllä tiedä mitä sanoisin jos ukko kosis. Ei kyllä taida sellaista koskaan tulla, kun tuo nyt on millainen on.. Tekisi mieli keskustella sen kanssa näistä asioista, mutta toisaalta pelkään vastausta.

miks semmoset naiset jotka elättelee toiveita avioliitosta alkavat tekemään lapsia ennen vihkimistä???? kylläkai se on aikas turha itkeä tossa vaiheessa kun on jo yhteiset lapset ja velat ja sit mies ei suostukkaan avioon. kantsii miettii se järjestys aikanaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mä en tajua:
miks semmoset naiset jotka elättelee toiveita avioliitosta alkavat tekemään lapsia ennen vihkimistä???? kylläkai se on aikas turha itkeä tossa vaiheessa kun on jo yhteiset lapset ja velat ja sit mies ei suostukkaan avioon. kantsii miettii se järjestys aikanaan.

???

kohta 10v yhessä eikä mies halua minun kans naimisiin. pienet häät, maistraatti vihkiminen ja kotiin. tuntuu ettei kannata panostaa enää koko suhteeseen, jos ei kerta halua naimisiin miksi on minun kans? oottelen koska mitta tulee täyteen ja lähen lasten kans jonnekki pois. väittää että haluaa olla minun kans ja rakastaa mutta en usko, jos rakastais menis minun kans naimisiin...

Alkuperäinen kirjoittaja ei halunu:
kohta 10v yhessä eikä mies halua minun kans naimisiin. pienet häät, maistraatti vihkiminen ja kotiin. tuntuu ettei kannata panostaa enää koko suhteeseen, jos ei kerta halua naimisiin miksi on minun kans? oottelen koska mitta tulee täyteen ja lähen lasten kans jonnekki pois. väittää että haluaa olla minun kans ja rakastaa mutta en usko, jos rakastais menis minun kans naimisiin...

Jos pelkää että on jotenkin "jumissa" kun on naimisissa, vaikka rakastaakin? Jos on sitoutumiskammoinen? Itselle oli todella suuri kynnys mennä ukon kanssa kihloihin, ja nyt haluaisin ehkä jo naimisiinkin ja perustaa perhettäkin. Tosin vasta eläimien muodossa enemmänkin, kuin lasten :)

Kyllä se jotain parisuhteen mahdollisuuksista kertoo jos toisen mielestä naimisiin voi periaatteessa mennä jos toinen ei voi olla olemattomien rahojen perässä. Todellinen epäluottamuslause monen vuoden suhteen ja perheenkin hankkimisen jälkeen.
Se, ettei rahaa sormukseen ole, on tekosyy. Sormuksia saa hyvinkin edullisesti eikä koko sormusta ole pakko hankkia ikinä ellei halua.

Mies ei selvästikään tahdo koko elämänne loppuun asti sitoutua ja rakastaa. Jos sinä tahdot, niin sinulla on siihen täysi mahdollisuus - sopivamman miehen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ephemera:

Jos pelkää että on jotenkin "jumissa" kun on naimisissa, vaikka rakastaakin? Jos on sitoutumiskammoinen? Itselle oli todella suuri kynnys mennä ukon kanssa kihloihin, ja nyt haluaisin ehkä jo naimisiinkin ja perustaa perhettäkin. Tosin vasta eläimien muodossa enemmänkin, kuin lasten :)

2 lasta, useampikoira, ok-talo.... on kyselly miksi olen muuttunu etäiseksi, mutta siinäpä miettiköön. ettikööt sen jonka kans tahtoo naimisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ephemera:

2 lasta, useampikoira, ok-talo.... on kyselly miksi olen muuttunu etäiseksi, mutta siinäpä miettiköön. ettikööt sen jonka kans tahtoo naimisiin.

Mjoo'o.. Miksi siis pakko mennä naimisiin? Jos mies ei vaan halua, hänen mielestään riittää noi koirut, lapset ja talo, ja yhteinen elämä sun kanssa?

Yhteistyössä