Alkuperäinen kirjoittaja Klo:
Alkuperäinen kirjoittaja jaiks:
Alkuperäinen kirjoittaja Klo:
Tuntuu että se naimisiin meno on se tärkein asia teille mitä väliä millainen mies on kunhan pääsee järjestämään prinsessa häät! Me sovittiin miehen kanssa että naimisiin ei mennä! Aivan turhaa rahan menoa sellainen! Ei mua ainakaan se sormus onnelliseksi tee vaan mies jota rakastaa!
Meidän naimisiinmenoon ei itseasiassa kulunut rahaa niin paljon, että sitä kannattaisi miettiä. Ei kyse ole siitä, että pitääkö edes sormusta. Kyse on julkisesta statuksesta, siitä, että minä huudan koko maailmalle, että "tässä on ihminen kenen kanssa minä haluan vanheta". Ja siitä, että jos jotain sattuu niin mieheni on minun lähiomaiseni.
Niin että se status merkkaa eniten. Ei ne välttämättä paljon maksa ei mutta turhaa se mun mielestä silti on! Ja kyllä mä ton kanssa haluan vanheta ei mun tarvi sitä koko maailmalle kuuluttaa! Ja kyllä se on lähiomainen vaikka avo liitossa ollaankin!
Siis hienoa, että olet onnellinen avoliitossa :heart:
Yhtään avoliittoa väheksymättä ihmetettää miksi naimisiinmenoa pidetään huonona juttuna.
Mutta ymmärtääkseni jos sinulle sattuu jotain niin miehesi ei ole lähin omaisesi lain edessä. Mun mielestä status ei ole mikään pikku juttu. Ihminen on sosiaalinen eläin. Miksi kampaan tukkani joka aamu? Ai, niin mulle oli myös erityisen tärkeää, että tulevien lasten kanssa on sama nimi. Senkin koen osaksi sosiaalista statusta. Ja mä en muuten ajattele pitkään avoliitossa olleista, että heidän suhde olisi jotenkin heikompi kuin naimisissaolevien. Minulle tämä vain oli tärkeä asia.