En taida enää mennä puistoon jossa pph:t käyvät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja h
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

h

Vieras
Nyt on kolmena päivänä siellä oltu ja aina sama juttu. Minä joudun heidän hoitolastensa vahdiksi! Pph:t juttelee keskenään eikä yhtään kato missä muksut menee. Kolme osaa vasta kontata ja siellä ne menee hiekassa ties miten kaukana, syö hiekkaa, hukkaa tuttinsa ja huutaa. Ja ei kukaan korvaansa lotkauta. Mun käy niin sääliksi niitä vauvoja.

Ja isompien kanssa ne ei leiki sitten yhtään. Kaikki isommat onkin sitten mun ja mun lasten kimpussa, kun meillä on mukana hiekkaleluja ja teen hiekkakakkuja lapsilleni tai yleensä juttelen heille ja kommentoin leikkiä. Sitten saan olla viihdyttäjänä hoitolapsillekin ja setviä riitoja ja erimielisyyksiä kun ei pph:t nää mitään. Miksei niillä voi edes olla omia leluja mukana? Nyt on sitten ainanen tappelu niistä mun lasten leluista, aina ne siepataan heti kun lasteni ote hetkeksi hellittää.

Taidan siis vaihtaa puistoa kun en mä tommosta jaksa. Tuolla toisessa puistossa käy päiväkotilapsia kun niitten piha on remontissa ja meno on ihan toisenlaista. Tädit leikkii lasten kanssa, kattoo ettei ne syö hiekkaa eikä satuta itseään jos johonkin yrittävät kiivetä. Räkänenätkin pyyhitään.

Ennen ajattelin että laittaisin lapseni pph:lle mutta en kyllä enää.

taasko tää sama ruikutus alkaa.. vai onko tätä jatkunu koko ajan. olin jonkun aikaa pois tältä palstalta ja aattelin palattuani että aiheet on vaihtunu.. vaan eipä oo.

tollasta samanlaista se on päikkärien pihoillakin.

kovinkaan aktiivisesti lasten kanssa..jos otat muutaman lapsenn ja potkit vaikka heidän kanssaan palloa..kuka vahtii 30 muuta lasta.
Henkilökunnan tehtävä on lasten vahtiminen..antaa heille turvaisa ulkoilu
tottakai leikimme lasten kanssa..jos mahdollista(lapsia vähän/aikuisia enemmän ulkona)

Mä olen kanssa ihmetellyt useampaan kertaan, miksei pph:lla ole omia hiekkaleluja vaan lapset heitetään vaan hiekkalaatikolle muiden ihmisten leluilla leikkiin. Meiltä on moneen kertaan sekunnin murto-osassa levinneet kaikki hiekkalelut pitkin puistoa kun lauma käy kimppuun.

Meidän puistossa sitten taas hoitajat katsovat lasten perään, mutta äitien kullannuput saa tehdä mitä lystäävät. Itse en leikkikentällä viihdytä lapsia, sen teen sitten sisällä ja iltapäivällä omalla pihalla. Leikkikentällä on vapaata leikkiä. Lasten pitää saada joskus touhuta ihan yksinäänkin, eikä aina joku aikuinen hengittämässä niskaan. Lasta voi seurata vähän kauempaakin :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
taasko tää sama ruikutus alkaa.. vai onko tätä jatkunu koko ajan. olin jonkun aikaa pois tältä palstalta ja aattelin palattuani että aiheet on vaihtunu.. vaan eipä oo.

tollasta samanlaista se on päikkärien pihoillakin.

ajattelin ihan samaa :headwall: :headwall:

No kai ne nyt tavallaan hommansa hoitaa, ei sieltä kukaan ole lopullisesti karkuun päässyt. Mutta mua vaan ärsyttää, kun ne lapset on aina mun ja mun lasten kimpussa! Aina ne tunkee samoihin leikkeihin ja niillekin pitäs tehä kakkua ja lainata lapiota ja sit et saa lapiota takas kun se on ties missä...

Ja tottakai saa olla vapaata leikkiä, mutta vois sentään välillä vilkasta missä ne menee ja mitä tekee.

Kyllä noilla päiväkotiryhmillä on hyvin riittänyt tätejä lapsia vahtimaan vaikka 1-2 onkin lasten kanssa leikkinyt. Jotain 5 tätiä on aina ollut puistossa sen lapsilauman kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Meidän puistossa sitten taas hoitajat katsovat lasten perään, mutta äitien kullannuput saa tehdä mitä lystäävät. Itse en leikkikentällä viihdytä lapsia, sen teen sitten sisällä ja iltapäivällä omalla pihalla. Leikkikentällä on vapaata leikkiä. Lasten pitää saada joskus touhuta ihan yksinäänkin, eikä aina joku aikuinen hengittämässä niskaan. Lasta voi seurata vähän kauempaakin :)

Samaa mieltä. Ei niiden lasten niskaan tarvi koko ajan hengittää. Tietysti vahtia voi kauempaaki..

Minun tuli niin surku niitä pieniä reppanoita, jotka istua nököttivät pari tuntia lumihangessa ilman mitään aktiviteettiä. Jos halusi keinuun, niin vastattiin "en minä koko ajan keinuun nostele". Muuta tekemistä lähipuistossamme ei juuri olekaan, varsinkaan talvella, mutta siellä silti piti olla hoitolasten kanssa pitkät ajat. Niin ja kaupanpäällisiksi piti kuunnella hoitajan päivittäiset valitukset ja juorut hoitolasten asioista.

Laitoin nimettömänä päivähoidolle palautteen tuosta pahimmasta hoitajasta ja lakkasin käymästä lähipuistossa, mieluummin menen autolla kauemmas.

Äh, ei tunnu kukaan tajuavan. Paitsi Jellonainen... Ehkä mä sit oon ylisuojeleva, mut en todellakaan tykkää että lapseni kulkis pari tuntia hiekkaa syöden eikä kertaakaan suuta edes pyyhitä. Kyllä siinä hiekkakakkujen teossa kerkii hoitajiin päin vilkuilee:) Yhden huutavan konttaavan lapsen jouduin mennä nostaa hiekkakuopasta pois kun ei itse päässyt ja huusi vaan.

Ja kertokaa mulle sit, mitä mä teen hiekkalelujen kanssa? Meillä on omat lelut mukana, mutta ei niistä paljon iloa ole kun ne on hetkessä muilla ja ympäri puistoa. Ja sanonko mä vaan tylysti niille lapsille että en mä sulle tee hiekkakakkua? En mä sun tekemää tietä katso ja kehu vaikka omani tässä vieressä kehunkin?

Vähän sama kokemus on minulla kun joskus käyn tuossa meidä puistossa, jossa aamupäivisin puistotäti-toimintaa. Eivät ne puistotädit juurikaan siellä niiden lasten kanssa leiki ja heti on muutama mukula aina minun ja lasteni jaloissa roikkumassa, kun leikin omieni kanssa ja annan niille vauhtia. Esim. heti jos menemme keinuun, seuraa muutama lapsi mukana ja pyytää: "Anna minullekin vauhtia". Ja kun siitä siirrymme liukumäkeen, seuraavat nämä lapset mukana. Ja kun menen lasteni kanssa hiekkalaatikolle, tulevat nämä muksut innoissaan mukaan, koska itsekin teen lasteni kanssa hiekkakakkuja ja juttelen paljon heille. Prrrkele, onko se sitten minun tehtävä antaa niille toisten muksuille keinussa vauhtia ja viihdyttää hiekkalaatikolle? Niille puistotädeille siitä kun maksetaan!

Tulee mieleen vaan että:
a) eikö näiden lasten kanssa kukaan aikuinen (kotona, puistossa, pk:ssa?) koskaan leiki/juttele, kun ovat niin minun kimpussani aina ja kerjäävät oiekin huomiota: "katso minua, anna vauhtia..jne"
VAI
b) Olenko heille vain "uutuudenviehätystä", tai vain "uusi puistotäti" heidän silmissään, jota pitää viihdyttää?

Itse en kovin lapsirakas ihminen ole, myönnettäköön, omiani rakastan yli kaiken ja heidän kanssaan tykkään puuhailla, mutta muiden muksuille en jaksaisi viihdyttäjäksi alkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rasittavaa kyllä:
Vähän sama kokemus on minulla kun joskus käyn tuossa meidä puistossa, jossa aamupäivisin puistotäti-toimintaa. Eivät ne puistotädit juurikaan siellä niiden lasten kanssa leiki ja heti on muutama mukula aina minun ja lasteni jaloissa roikkumassa, kun leikin omieni kanssa ja annan niille vauhtia. Esim. heti jos menemme keinuun, seuraa muutama lapsi mukana ja pyytää: "Anna minullekin vauhtia". Ja kun siitä siirrymme liukumäkeen, seuraavat nämä lapset mukana. Ja kun menen lasteni kanssa hiekkalaatikolle, tulevat nämä muksut innoissaan mukaan, koska itsekin teen lasteni kanssa hiekkakakkuja ja juttelen paljon heille. Prrrkele, onko se sitten minun tehtävä antaa niille toisten muksuille keinussa vauhtia ja viihdyttää hiekkalaatikolle? Niille puistotädeille siitä kun maksetaan!

Tulee mieleen vaan että:
a) eikö näiden lasten kanssa kukaan aikuinen (kotona, puistossa, pk:ssa?) koskaan leiki/juttele, kun ovat niin minun kimpussani aina ja kerjäävät oiekin huomiota: "katso minua, anna vauhtia..jne"
VAI
b) Olenko heille vain "uutuudenviehätystä", tai vain "uusi puistotäti" heidän silmissään, jota pitää viihdyttää?

Itse en kovin lapsirakas ihminen ole, myönnettäköön, omiani rakastan yli kaiken ja heidän kanssaan tykkään puuhailla, mutta muiden muksuille en jaksaisi viihdyttäjäksi alkaa.

No just tätä mäkin tarkoitin. Ihan sama meno. Mä en myöskään jaksa niitä muita lapsia viihdyttää, varsinkin kun ne tunkee mun lasten leikkeihin ja leluihin ihan surutta. Tuntuu vaan niin tylyltä olla niitä kehumatta ja kommentoimatta kun ne oikein kysyy "eikä olekin hieno kuoppa" tms. Ja kertoo ummet ja lammet ja niitten kanssa pitäis jutella koko ajan. En jaksa.

Meillä pph:lla on varasto tai lukollinen vanerilaatikko puistossa jossa on hiekkaleluja riittävästi ja NIITÄ SAA LAINATA muutkin silloin kun pph:t ovat puistossa. Kun he lähtevät lelut korjataan pois ja leluvarasto lukitaan.
Meidän puistoissa hoitolapset leikkii leikkejään ja muut lapset voivat mennä mukaan. En itsekkään ole lapseni selän takana koko aikaa vaan annan hänen tehdä tuttavuutta toisten kanssa ja keksiä leikkejä itse. Jos olemme kahdestaan puistossa toki silloin leikin lapseni kanssa. Mulla melkein 3v poika.

Meillä pph:lla on varasto tai lukollinen vanerilaatikko puistossa jossa on hiekkaleluja riittävästi ja NIITÄ SAA LAINATA muutkin silloin kun pph:t ovat puistossa. Kun he lähtevät lelut korjataan pois ja leluvarasto lukitaan.
Meidän puistoissa hoitolapset leikkii leikkejään ja muut lapset voivat mennä mukaan. En itsekkään ole lapseni selän takana koko aikaa vaan annan hänen tehdä tuttavuutta toisten kanssa ja keksiä leikkejä itse. Jos olemme kahdestaan puistossa toki silloin leikin lapseni kanssa. Mulla melkein 3v poika.

Jossain vaiheessa kun esikoisen oli vielä pieni taapero, ja kävimme tuossa puistossa, puistotädit tulivat meille sanomaan, että:täällä ei saisi vanhemmat käydä puistotätitoiminta-aikaan, koska muut lapset voivat tuntea olonsa surulliseksi, että kun noilla (minun lapsella) on äiti mukana , mutta niillä toisilla lapsilla taas ei. Tämän vuoksi lopetin tuossa puistossa käymisen pitkäksi aikaa, mutta nyt kun lapsia on jo 2 päätin että minäpä menen, kun verorahoillani olen senkin puiston tänne kustantanut ja meilläpä pitää olla oikeus sitä myös käyttää kun haluamme! Eikä ole nyt (vielä) ainakaan tullut sanomista.

Tiedä sitten oliko siitä kyse? Vaiko siitä ettei puistotäti halunnut että tulemme "kyttäilemään" heidän työtään, kun eivät edes lasten kanssa leiki. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Hiekkaämpäri:

No kiva jos teillä toimii noin. On täälläkin yksi puisto, jossa on leluja puiston puolesta niin ei siinä ole mitään ongelmaa. Leluja kun on niin paljon. Mutta en mä voi MEIDÄN leluja muille lainata, kun sitten meille ei jää mitään! Vai pitäiskö mun aina raahata leluja tarpeeksi niille hoitolapsillekin?

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
No kai ne nyt tavallaan hommansa hoitaa, ei sieltä kukaan ole lopullisesti karkuun päässyt. Mutta mua vaan ärsyttää, kun ne lapset on aina mun ja mun lasten kimpussa! Aina ne tunkee samoihin leikkeihin ja niillekin pitäs tehä kakkua ja lainata lapiota ja sit et saa lapiota takas kun se on ties missä...

Ja tottakai saa olla vapaata leikkiä, mutta vois sentään välillä vilkasta missä ne menee ja mitä tekee.

Kyllä noilla päiväkotiryhmillä on hyvin riittänyt tätejä lapsia vahtimaan vaikka 1-2 onkin lasten kanssa leikkinyt. Jotain 5 tätiä on aina ollut puistossa sen lapsilauman kanssa.

Höh, itse kyllä olen antanut ihan jokaisen leikkipuistossa leikkivän lapsen käyttää meidän hiekkaleluja, kun niitä on paljon ja poika ei kuitenkaan kaikilla leiki. Ja samoin meidän poika on saanut leikkiä muiden leluilla. Jätä hiekkalelut kotiin tai leiki oman pihan hiekkiksellä jollein niitä muut saa käyttää. Ja voithan toki sanoa niille lapsille että eivät saa leluja ottaa jos häiritsee. Tai vielä parempaa, sano niille hoitajille että tuovat omat lelut mukanaan. Turha tuosta on täällä kitistä.

Yhteistyössä