en tajua miten joku kestää vauvan koliikin kun mä en kestä parin illan yli tunnin kestävää huutoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
mikä ihme meidän 4-kuista vaivaa!?!?!?eilen ja tänään illalla huutanu aivan ku sika mitä leikataan...siis niin,ettei kukaan voi edes kuvitella miten hän rääkyy!!nälkä ei ole,maha ei oo kipee (ei kouristele,kakka tullut,eikä muutenkaan mitään norm.poikkeavaa ole saanut),tänään oli lääkärinla-> korvat ok.hampaita ei tunnu,ei näy.toinen vaan rääkyy kun lasketaan sänkyyn...tää omaan sänkyyn nukuttaminen alotettiin yli 2vkoa sitten ja kaikki meni hyvin,huus max puol tuntia ja sylissä rauhottu aina.nyt ei...kuuma hänellä oli,mutta otin yökkärin pois.viimein nukahti isänsä nukuttamana koska luulen,että turhautui vain maidon tuoksuun...

mä en vaan jaksa jos vaikka viikonkin huutaa tollee...nää kaks iltaa oon ihan ok kestäny,ainoastaan tänään tiuskasin miehelle,en vauvalle,enkä vanhemmalle lapselle.vanhempi(2v) siis tänäänkin pystyi nukahtamaan vasta vartin yli kymmenen huudon takia...

olin niin lähellä lähdössä jo sairaalaan vauvan kanssa...mikä sillä voi olla??!ihan itku tulee itellä kun oon muutenkin niin väsyny...ja pelkkä ajatus,että vauvalla olis joku vakavampi juttu,saa itkemään.
päivisin nukkuu myös ihan miten sattuu...puolen tunnin-tunnin pätkiä vaan.tätä menoa mun masennus vaan pahenee,vaikka nyt oon yrittäny vähän nousta ylöspäin.ero varmaan tulee kohta...tönäsin miehen ja sanoin,että "mene siitä!****** jaksan mutta sua en!!" tää johtu siitä,että mies alotti vauvan nukuttamisen 10min jälkeen rupes raivoo,ettei jaksa kuunnella (yleensä meillä se kärsivällisempi).mä yritin tunnin kunnes lykkäsin miehelle ja 5 min meni niin nukahti.

no ihan normaalilta kuulostaa ja voi jatkuu pidempääkin..tai sit olla ohimenevää.sellasta se on,lasten kanssa.eiköhän meistä jokaisella oo enemmän tai vähemmän valvottuja öitä ja väsymystä takana.

joo,mutta nyt on vähän eri kun kyseessä ei oo pariviikkoinen vauva,vaan 4kk.sen ikäsen tarpeet jo tietää ja itkuista tietää mikä vaivaa...nyt suurin huoli on kun MIKÄÄN ei auta,eilen ei edes suppo.että millon sitte tietää lähtee lääkäriin ennen kuin on liian myöhäistä!

enpä osaa sen enempää kommentoida, kuin että meillä lapsi huusi lähes 1v ikään asti illat ja yöt maitoa (heräsi jopa 10-15 kertaa yössä tissille ja nukahti vain tissille) kunnes lopetin imetyksen vajaa 1v iässä ja rauhoittui yöt.

ei rauhotu rinnalle ja nukahda sitten siihen? jos pikkuisella on vaikea nukahtaa ja haluaa olla kainalossa turvassa, jos se omaan sänkyyn nukahtaminen tuntuu hänestä jotenkin turvattomalta ja siksi itkee? :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
et kai sä huvikseen anna särkylääkettä,niinku kokeilumielessä??huh huh

no miksei, jos vauva itkee ja itkee, voi särkylääkettä koittaa helpottaako se pienen oloa. mitäs sitten jos särkkistä ei koita ja lapsella onkin kipuja? kun ei ne osaa sanoakaan että johonkin sattuu..

Mä en tajua miten joku ei kestä tunnin parin huutoa. Joojoo, sietokyvyt ovat erilaisia mutta parhaillaan 9h huutoa ja kitinää kuunnelleena tulee hieman huvittunut olo, kun joku on hermot riekaleina jo parin tunnin huudosta..

Meillä ei huutoon vaikuttanut imetys tms vaan se vaan jossain vaiheessa loppui, tyttö oli vauva-aikana tosi huono nukkuja ja lähempänä 1,5veetä vaan alkoi nukkua kokonaisia öitä. Ei se muuten ikinä tyytymättömänä huutanut, mutta väsyneenä, kun se nukahtaminen oli niin vaikeaa ja jos nukahti, heräili jatkuvasti..

Ohi se joskus menee. Yritä nauttia siitä, että huutoa kestää vain "yli tunti"...

4 kk ikäinen vauva ei halua yksinkertaisesti nukahtaa yksin kylmään sänkyynsä ja huutaa sen takia että haluaa syliin tai viereen nukkumaan. Ei se nyt niin vaikea ole tajuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mä en tajua miten joku ei kestä tunnin parin huutoa. Joojoo, sietokyvyt ovat erilaisia mutta parhaillaan 9h huutoa ja kitinää kuunnelleena tulee hieman huvittunut olo, kun joku on hermot riekaleina jo parin tunnin huudosta..

Meillä ei huutoon vaikuttanut imetys tms vaan se vaan jossain vaiheessa loppui, tyttö oli vauva-aikana tosi huono nukkuja ja lähempänä 1,5veetä vaan alkoi nukkua kokonaisia öitä. Ei se muuten ikinä tyytymättömänä huutanut, mutta väsyneenä, kun se nukahtaminen oli niin vaikeaa ja jos nukahti, heräili jatkuvasti..

Ohi se joskus menee. Yritä nauttia siitä, että huutoa kestää vain "yli tunti"...

Jokaiselle oman lapsen itku on pelottavaa ja riipivää kuunneltavaa- kestää se sitten tunnin tai kymmenen tuntia, joten on kummallista suhtautua äidin huoleen ja väsymykseen aina siten, että "ei tossa mitään.." Jos lapsi itkee vähän ja on tottunut sellaiseen niin tuollainen parin tunnin itku tuntuu sellaiselle äidille pitkältä! Viisasta on kokeilla todellakin särkylääkettä, koska jos itku siihen loppuu niin on helppo päätellä, että jokin vaavilla on kipeänä ja hakea apua siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja jh:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:

Jokaiselle oman lapsen itku on pelottavaa ja riipivää kuunneltavaa- kestää se sitten tunnin tai kymmenen tuntia, joten on kummallista suhtautua äidin huoleen ja väsymykseen aina siten, että "ei tossa mitään.." Jos lapsi itkee vähän ja on tottunut sellaiseen niin tuollainen parin tunnin itku tuntuu sellaiselle äidille pitkältä! Viisasta on kokeilla todellakin särkylääkettä, koska jos itku siihen loppuu niin on helppo päätellä, että jokin vaavilla on kipeänä ja hakea apua siihen.

Ja eiköhän se itkun "kestäminen" tarkoita sitä että se huoli lapsesta on vaan niin suuri. Meidän kuopus itkee todella vähän ja jos hän nyt vetäisi tunnin huudot niin pirulauta mä olisin huolesta sekaisin, en vaan kestäisi sitä pienen tuskaa katsella.

Ja minäkin olen kyllä tunteja putkeen pienen vauvan itkua kuunnellut ja koittanut lohduttaa ja etsiä apua. Sillon häneltä (esikoinen) tosiaan se tunnin itku oli se _vain_.

Yhteistyössä