En tiedä miten jaksan; raskaana ja miehen kanssa kaikki pielessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä teen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä teen?

Vieras
Nyt on pakko tilittää. Oon salannut tätä koko ajan ja "oikeessa elämässä" en ilkeisi kenellekkään kertoa. Raskaus on puolessa välissä. Se ei ole ongelma, ettei mies jaksa innostua, vaan se miten hän kohtelee minua. Pelkästään tänään olen ollut tyhmä apina, v...un pe..ereikä, v..tu turpa kiinni jne. En jaksa enkä tiedä mitä teen. Itkettää ihan tosi paljon.
En jaksa ja olen umpikujassa. Tunteet ovat pelkästään negatiivisia.

no oletko koettanut puhua miehen kanssa?

jos olet ja tulosta ei ole syntynyt niin alkaisin miettiä miten tahdon elämäni elää ja tärkeimpänä: millaisessa ilmapiirissä tahdon lapseni kasvavan? tahdonko, että lapseni näkee, että äitiä ei tarvitse arvostaa vaan sille voi sanoa kauheuksia tosta noin vaan?

en osaa oikein auttaa, mutta yksinkin pärjää oikein hyvin, jopa paremminkin kun ei ole surullinen ja huonolla mielelläni miehen takia, joka käyttäytyy noin.

Lapsia meillä on kaksi. Heidän aikanaan mies yrittää viestiä mulle aloituksen asioita heidän huomaamattaan, tuskin siinä täysin onnistuen. :( Minusta ei ole lähtemään, yrityksista huolimatta.

OIkeasti väkisin alkaa rasittamaan tuollainen avuttomuus. Herran jestas, sinä olet aikuinen ihminen, käyttäydy sen mukaisesti. Kenenkään ei tarvitse kuunnella tuollaista haukkumista ja ennen kaikkea kenenkään ei kannata lapsilleen antaa tuollaista mallia, että isän on ihan ok nimitellä äitiä pers'reijäksi. Ota itseäsi niskasta kiinni, lopeta tuo itsesäälissä piehtarointi ja hanki oma asunto.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä teen?;22320073:
Lapsia meillä on kaksi. Heidän aikanaan mies yrittää viestiä mulle aloituksen asioita heidän huomaamattaan, tuskin siinä täysin onnistuen. :( Minusta ei ole lähtemään, yrityksista huolimatta.

Miksi haluat olla yhdessä miehen kanssa, joka ei selvästikään sinua yhtään arvosta ja kunnioita? Rakkauden tunteitakaan hän ei taida tuntea tai sitten hänellä on harvinaisen kummallinen tapa osoittaa se. Jos sinä silti rakastat, niin riittääkö se sinulle? Ihmettelen kyllä miten kykynet rakastamaan ihmistä, joka kohtelee sinua huonosti. Lapsilla on hyvä, jos sinulla on hyvä. Oletko puhunut miehesi kanssa miksi käyttäytyy noin? Jos tilanne ei muutu, niin suosittelen eroamaan. Tuollainen on huono parisuhteen ja isän malli lapsille.

Nimimerkki "mitä teen?", mutta mitään ei haluais tehdä. Ehdotan silti, koska vaihtoehtojahan on mm.:

- ammattiavun hakeminen itsellesi: esim. perheneuvola, mielenterveystoimisto tai vaikka joku auttava puhelin, jos et pysty omalla nimelläsi vielä minnekään menemään

- yritys saada mies puhumaan ja vaikka pariterapiaan - tuskinpa onnistuu

- ero

- elämä sellaisen miehen kanssa, joka tekee sun ja lapsiesi elämästä helvettiä - lapset kiittävät sitten aikuisina, tai sitten eivät

...ja tuossa viimeisessäkin vaihtoehdossa se ero luultavasti tulee ennemmin tai myöhemmin, jos suhteen kunto ja arvostuksen taso on nyt tuo.

Tsemppiä.

Puhutaan sitten vaikka mun omasta masennuksesta tai miehen jonkin asteisesta narsismista jos syitä etsitään. Minusta ei valitettavasti ole ollut lähtemään. Tarvitsisin aika paljon vielä lisää päättäväisyyttä, voimaa ja tukea sen tehdäkseni.
Puhua olen yrittänyt, alkaa tuntumaan että se(kin) tie on jo läpi katsottu.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä teen?;22319966:
Nyt on pakko tilittää. Oon salannut tätä koko ajan ja "oikeessa elämässä" en ilkeisi kenellekkään kertoa. Raskaus on puolessa välissä. Se ei ole ongelma, ettei mies jaksa innostua, vaan se miten hän kohtelee minua. Pelkästään tänään olen ollut tyhmä apina, v...un pe..ereikä, v..tu turpa kiinni jne. En jaksa enkä tiedä mitä teen. Itkettää ihan tosi paljon.
En jaksa ja olen umpikujassa. Tunteet ovat pelkästään negatiivisia.

Hmm. Mulla oli tai ainakin tuntui olevan mieheni kanssa asiat ihan ok ennen kuin sitten tuli ilmi, että olen tullut raskaaksi. Tästä tietysti miehelle kerroin ihan ensitilassa, kuten asiaan kuuluu... Tuntui, että mies jotenkin säikähti ja siitähän se alamäki sitten alkoi. Mies ei ollut innostunut asiasta kuultuaan, eikä ole vieläkään. Puolessa välissä raskautta olen myöskin. Tällä hetkellä asutaan erillään, pidetään kyllä yhteyttä. Mies on kyllä halunnut kuulla, että kaikki on ok yms. yms., mutta meidän välit itsessään onkin sitten jokseenkin... erikoiset.

Mutta joo. Tuohon sinun mieheesi; aika mielenkiintoiselta kuulostaa tuo käyttäytyminen. Onko hänellä ollut tapana aiemmin käyttäytyä vastaavasti, vai onko tuollainen käytös ilmaantunut vasta raskauden myötä? Voisko miehelläsi olla jotain ohimenevää stressiä? Kauanko tuota on nyt kaiken kaikkiaan jatkunut?

Jos kovin hankalaksi menee, niin anteeksi vain, mutta minusta olisi parempi lähteä lätkimään. Miksi ihmeessä kiduttaa itseään huonossa suhteessa? Siinä kärsii itse ihan valtavasti, ja kyllähän se lapseenkin vaikuttaa. Kyllä lapsi huomaa, että vanhempien väleissä on joku pielessä, jos tuollainen siis jatkuu vielä sittenkin, kun lapsi on syntynyt.

Muista ajatella itseäsi ja ennen kaikkea tulevaa lastasi. Teidän parhaasta on kysymys, joten valinnat sitten sen mukaan. :)

Voi ei, kuulostaapa kyllä kurjalta tilanteelta. Ehdottomasti jotakin olisi tehtävä. Joko saatava miehen kanssa välit niin sanotusti uuteen uskoon, tai sitten kokeiltava jotain radikaalimpia ratkaisuja. Eihän tilanne voi tuollaisenakaan jatkua, mikä on selvää. Jos sinulla on/ollut edes jonkinasteista masennusta, niin tuollainen käytös mieheltä on omiaan lisäämään/pahentamaan sitä.

Edellistä siteeraten totean, että miksi ihmeessä kiduttaa itseään huonossa suhteessa. Oma jaksamisesihan tuossa koetukselle joutuu, varsinkin, jos lapsikin on tulossa. Ymmärsin, että teillä on kaksi lasta jo ennestään. (?) On mahdollista, että hekin kärsivät tilanteesta. Ja tietysti kannattaa miettiä tulevaisuutta; mitäs sitten, kun uusi tulokas syntyy?

Alkuun voisi kokeilla jotain kunnollista juttutuokiota miehen kanssa. Eri asia tietysti, tuleeko siitä mitään. Mikäli mies on kovinkin narsistinen persoona, niin silloin sen juttutuokion kanssa on ihan yhtä tyhjän kanssa. Voisi ajatella jotain parisuhdeterapiaakin, mutta tässäkin on taas se mutta; nimittäin se, oletteko molemmat halukkaita sinne lähtemään. Entäpä puolestaan joku väliaikainen asumusero? Päättäisitte esimerkiksi tietyn ajan, jonka asuisitte erillään. Tuon aikana molemmat voisivat tahoillaan pohtia sekä itseään että kumppania. Sen aikana miettisitte sitten, että mitä tässä nyt oikein halutaan ja mitä taas ei haluta. Väliaikaisuuden jälkeen olisi sitten ratkaisujen vuoro. Sitten on tietysti se eroaminen isolla E:llä. Aina se ei ole helppoa, ei tunnu helpolta eikä myöskään hyvältä tai mukavalta ajatukselta, mutta joskus se on ehdottomasti paras ratkaisu kaikkien kannalta.

Paljon jaksamista sinulle, nyt rohkeasti vain toimiin!

Itse olin masentunut, olin sairastanut sitä jo vuosia ja roikuin suhteessa jossa mies ei arvostanut minua pätkääkään, hän oli narsistinen. Masentuneena jotenkin kuvittelinkin että kaikki vika on minussa jne. Etten tulisi pärjäämään yksin ja mies on kaikki mitä mulla on.
Mutta viimein uskalsin erota ja siitä alkoi toipumiseni ja parannuin, pystyin jättämään masennuslääkkeet jne.

Tietenkään sinun kohdallasi ei ehkä olisi näin, mutta halusin vaan kertoa..

no oletko koettanut puhua miehen kanssa?

jos olet ja tulosta ei ole syntynyt niin alkaisin miettiä miten tahdon elämäni elää ja tärkeimpänä: millaisessa ilmapiirissä tahdon lapseni kasvavan? tahdonko, että lapseni näkee, että äitiä ei tarvitse arvostaa vaan sille voi sanoa kauheuksia tosta noin vaan?

en osaa oikein auttaa, mutta yksinkin pärjää oikein hyvin, jopa paremminkin kun ei ole surullinen ja huonolla mielelläni miehen takia, joka käyttäytyy noin.

Peesi. Et olisi ensimmäinen ihminen maailmassa, joka saa lapsen yksin. Minä selvisin kunnialla, kun olin 19v. Lapsesta tuli kunnon kansalainen. Toisiin, jos vertailin, niin joutuivat stressaamaan, kun puoliso teki tai ei tehnyt sitä ja tätä. Itse vaan tein kaiken itse, kun ei vaihtoehtojakaan ollut ja hyvin sujui, vaikka toki raskastakin oli välillä :)

Voisitko ajatella ja saada vahvuutta ja rohkeutta siitä, että sinun on otettava se ero suojellaksesi lapsiasi? Tiedät, että heidän ei tarvitse kasvaa enää kauan ennen kuin miehesi alkaa kohdella heitä samoin kun sinua. Senkö haluat lapsillesi?

He myös vaistoavat vaikeutenne ja alkavat itsekin oireilla pian, pitävät itseään jopa syyllisenä teidän tilanteeseenne. Heillä olisi oikeus lapsuuteen, turvalliseen kasvuympäristöön ja kasvurauhaan. Sitä noiden sanojen ja asenteiden seasta on turha etsiä.

Jos miehenne nimittely ja toiminta on jatkuvaa, se on mielestäni ls-asia. Ei kukaan lapsi voi perheessä, jossa vanhempien parisuhde on tuolla tolalla. Lopputulemana on levottomuutta, häiriökäyttäytymistä, itsetuhoisuutta, liukumista jengeihin jne.

Kiitos kannustavista vastauksista.
Ehkä uskon, että hän vielä muuttuu. Ehkä uskon, että hän on oikeassa. Ehkä minussa todella on yhtä paljon vikaa. Ehkä en ole riittävästi sitä tai tätä. Ehkä olen masentunut enkä näe totuutta tai jaksa reagoida.

Lasten kuullessa hän ei sano noita kauheuksia ääneen, mutta valitettavasti pelkään jo oireita lapsissamme.
Eilen illalla saatiin juteltua. Kerroin miten pahalta tuntuu varsinkin lasten vuoksi. Päätin seurata vielä kerran, jos tilanne paranee. Jos vauvan synnyttyä niin ei käy tai ole käynyt, ero on ainoa vaihtoehto. :(

Yhteistyössä