En tiedä pitäisikö välillä itkeä vai nauraa lapsettomille opiskelukavereille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Opiskelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Opiskelija"

Vieras
Valitetaan siitä kun koulu joskus saattaakin alkaa kahdeksalta, että miten sitä jaksaa herätä. Koulussa sitten nuristaan, että väsyttää niin kamalasti. Mä tähän sanoin, että no pitäähän töihinkin sitten välilä heärtä aikaisin. No on kuulemma eri asia kun siitä saa palkkaa. No opiskelijoidenko pitäisi saada nukkua puolillepäivin ja joskus iltapäivällä vasta pitäisi raahautua kouluun. :laugh: :headwall:

Sitten toinen mistä valitetaan on raha kun sitä on niin vähän. No samaan hengenvetoon hehkutetaan tulevaa laivareissua. Tilaillaan netistä laukkuja, vaatteita yms. käydään kosmetologilla yms.

Tässä nyt vain jotakin esimerkkejä jotka saa mussa aikaan sen, että tekisi mieli nauraa tai lyödä päätään seinään.

Opiskelukaverit siis 18-20v. nuoria naisia ja itse olen 31v. yksinhuoltaja. Mä itse joudun heräämään puoli kuudelta, että ehdin koululle ajoissa eikä siinä mikään narina auta vaan herättävä on. Rahoja saa laskea, että saa lapsen ruokittua ja ostettua hänelle tarvittavat vaatteet yms. Yleensä käyn ruokakaupassa niin, että puhelimen laskimella lasken mitä saan ostettua.

Onneksi valmistun reilun kuukauden päästä ja pääsee eroon noista teineistä. Olisi vain kiva nähdä miten nuo narisevat pissikset pärjää lähihoitajan työssä. :D :D

• Tykkää
Reactions: Marakatti
[QUOTE="vieras";28320851]Millainen sinä olit 10 vuotta sitten? Ei tarvi vastata, varmaan ihan erilainen ja ainakin parempi.[/QUOTE]

Ja samalla tavalla yli kolmekymppiset äiditkin valittavat väsymystä perhekerhoissa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;28320890:
Ja samalla tavalla yli kolmekymppiset äiditkin valittavat väsymystä perhekerhoissa :D

Voi olla ja nelikymppiset sanomme, että voi voi noita nuoria äitejä, ne on niin semmoisia ja semmoisia (minä siis olen nelikymppinen, sinä et taida vielä olla :) )

Juu, ohan ne ongelmat tuossa vaiheessa vähän erillaisia, mutta kuuluu asiaan :) Jotenkin ajattelen, että se on ihanaa kun vielä voivat nurista tuollaisesta kahdeksaksi kouluun menosta yms. Haikeudella mietin miten ihanaa se oli kun "ongelmat" olivat tuossa mittasuhteessa. Toisaalta vielä 18v tarvitsisi aika paljon unta joten väsymys voi olla ihan oikeutettuakin (tosin luultavasti aiemmin voisi mennä nukkumaan).

Mietin vaan, että mistä nämä opiskelijat saavat rahansa laukkuihin ja risteilyihin jos eivät töissä käy? Ehkä asuvat vielä kotona tai kotoa lähetetään rahaa... No kyllä hekin vielä haikeudella muistetlevat tuota huoletonta aikaa joskus :)

[QUOTE="vieras";28320897]Voi olla ja nelikymppiset sanomme, että voi voi noita nuoria äitejä, ne on niin semmoisia ja semmoisia (minä siis olen nelikymppinen, sinä et taida vielä olla :) )[/QUOTE]

No enpä ole - mutta yli 30 olemme molemmat ;)

[QUOTE="äide";28320931]Juu, ohan ne ongelmat tuossa vaiheessa vähän erillaisia, mutta kuuluu asiaan :) Jotenkin ajattelen, että se on ihanaa kun vielä voivat nurista tuollaisesta kahdeksaksi kouluun menosta yms. Haikeudella mietin miten ihanaa se oli kun "ongelmat" olivat tuossa mittasuhteessa. Toisaalta vielä 18v tarvitsisi aika paljon unta joten väsymys voi olla ihan oikeutettuakin (tosin luultavasti aiemmin voisi mennä nukkumaan).

Mietin vaan, että mistä nämä opiskelijat saavat rahansa laukkuihin ja risteilyihin jos eivät töissä käy? Ehkä asuvat vielä kotona tai kotoa lähetetään rahaa... No kyllä hekin vielä haikeudella muistetlevat tuota huoletonta aikaa joskus :)[/QUOTE]

No ehkä ne käy töissä? Aika monihan käy opiskelujen ohessa.

Voi, muistan niin hyvin tuoa ajan.... Yhteentoista menin joskus töihin ja kiukuttelin ihan kamalasti poikakaverille, kun piti lähtee viemään se jonnekin n. 9 aikaan ja jouduin heräämään niin aikaiseen!
Nyt neljän lapsen (yksi uniongelmainen) tuo nukkuminen ja väsymys on saanut ihan uudet mittasuhteet.....jos saa nukkua 6h katkotonta unta niin huippua! Nuorempana olisin kuollu noin vähällä unimäärällä!
Opiskeluaikana rahaa riitti aina baariin ja vaatteisiin, ruoka tai lääkkeet saatto jäädä ostamatta :) semmosta se on...

Nooh, ovat nuoria ja lapsettomia. Eivät ehkä tajua vielä miten helppoa heidän elämä vielä on.

Mä olen ollut työelämässä 19v. lähtien. Eli yli 20v. ajan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Aloittajaa taitaa vituttaa, että ne "teinit" ei ole erehtyneet sikiämään vielä ja väärälle miehelle ja ovat nyt vapaita nuoria elämään hetken aikaa ilman vastuita. :) Niin makaa kuin petaa, katkeruus ei kaunista ketään.

terv. 36-vuotias, jota vieläkin vituttaa herätä seiskalta...

Kaikki valittavat elämäntilanteestaan riippumatta. Aina joku asia on omasta mielestä huonosti.

Tällä palstalla onkin huvittavaa, että väsyneet äidit lynkataan täysin, jos uskaltavat valittaa, vaikka heillä oikeasti on aihetta siihen. Nyt puolustellaan kilvan näitä teinejä. Heillä siis on täysi oikeus valittaa palstalogiikan mukaan, mutta äideillä ei.

Mulla oli koko opiskeluaikana vain kahdessa jaksossa kahdeksalta alkava kurssi. Olin aina ihan puolikuollut. Nykyään en juuri koskaan nuku yli seitsemän. Aika on tehnyt tehtävänsä. Muistaakseni on ihan tutkittu juttu, että teini-ikäisen aivot tarvitsevat juuri unen loppusykliä tiettyihin kehitystarpeisiinsa. Eli on tavallaan ihan tervettä olla teininä aamulla pitkään nukkuja. Meidän yhteiskuntamme vain ei toimi niin.

Kaikki valittavat elämäntilanteestaan riippumatta. Aina joku asia on omasta mielestä huonosti.

Tällä palstalla onkin huvittavaa, että väsyneet äidit lynkataan täysin, jos uskaltavat valittaa, vaikka heillä oikeasti on aihetta siihen. Nyt puolustellaan kilvan näitä teinejä. Heillä siis on täysi oikeus valittaa palstalogiikan mukaan, mutta äideillä ei.

No minusta kenellä tahansa väsyneellä on oikeus valittaa, jos se helpottaa tai jos haluaa muuten puhua asiasta...

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Eiköhän tuo liity niiden opiskelukavereiden IKÄÄN eikä siihen onko heillä lapsia vai ei. Mikset samantien vertaa vaikka hiusväriin, jos sattuisit olemaan esim. luokan ainoa ei-tummatukkainen niin voisit otsikoida "En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa TUMMATUKKAISILLE opiskelukavereille"...

Ps: Kypsä aikuinen ymmärtää että eri ikäryhmien ihmisillä on erilainen elämänkokemus ja huolenaiheet sekä prioriteetit. Kypsä aikuinen ei silti nosta itseään jalustalle vaan muistaa että samanlainen on todennäköisesti ollut aikoinaan itsekin, ja vaikkei olisikaan niin ymmärtäisi että lapset on lapsia ja nuoret nuoria.

Opiskelen aikuisryhmässä, keski- ikä meillä on öbaut 40-v.
Voi kamala sitä nurkumista, valitusta ja joka asian kyseenalaistamista ;) Saati sitten kahdeksaksi koululle tulo, siitä ei tykkää kukaan :D

[QUOTE="Opiskelija";28320841]Valitetaan siitä kun koulu joskus saattaakin alkaa kahdeksalta, että miten sitä jaksaa herätä. Koulussa sitten nuristaan, että väsyttää niin kamalasti. Mä tähän sanoin, että no pitäähän töihinkin sitten välilä heärtä aikaisin. No on kuulemma eri asia kun siitä saa palkkaa. No opiskelijoidenko pitäisi saada nukkua puolillepäivin ja joskus iltapäivällä vasta pitäisi raahautua kouluun. :laugh: :headwall:

Sitten toinen mistä valitetaan on raha kun sitä on niin vähän. No samaan hengenvetoon hehkutetaan tulevaa laivareissua. Tilaillaan netistä laukkuja, vaatteita yms. käydään kosmetologilla yms.

Tässä nyt vain jotakin esimerkkejä jotka saa mussa aikaan sen, että tekisi mieli nauraa tai lyödä päätään seinään.

Opiskelukaverit siis 18-20v. nuoria naisia ja itse olen 31v. yksinhuoltaja. Mä itse joudun heräämään puoli kuudelta, että ehdin koululle ajoissa eikä siinä mikään narina auta vaan herättävä on. Rahoja saa laskea, että saa lapsen ruokittua ja ostettua hänelle tarvittavat vaatteet yms. Yleensä käyn ruokakaupassa niin, että puhelimen laskimella lasken mitä saan ostettua.

Onneksi valmistun reilun kuukauden päästä ja pääsee eroon noista teineistä. Olisi vain kiva nähdä miten nuo narisevat pissikset pärjää lähihoitajan työssä. :D :D[/QUOTE]

typerä aloitus. yh-opiskelijan tulot ihan toista luokkaa kuin lapsettoman tai ydinperheellisen, jonka joutuu elättää mies. sinä saat toimeentulotuet ym

Mun eräs tuttava 26v vertaa ihan tosissaan lasta ja kissaa keskenään. Että joutuu hänkin ajattelemaan miten saa kissoille hoitajan, ja joutuu ottamaan kissan mukaan kun tulee kotikotiin kylään. Ja että kissakin joskus huutaa ja valvottaa yöllä....

Vertailu on tosiaan tyhmää, kissat on kivoja ja ihania ja sööttejä, toisin kuin lapset. Kissoja otetaan koska sellainen oikeasti halutaan, lapsia tehdään vaan kun muutkin niin tekee tai kun järki häviää lisääntymishormoneille. Ja kissa on suht omatoiminen jo luovutusiässä, kun taas ihmislasta joutuu syöttämään, vaipottamaan ja pesemään vähintään sen viitisen vuotta. Vähän sama siis kuin vertaisi jotain ihanaa harrastusta pakkotyöhön - molemmissa on samoja piirteitä, mutta ne ovat kuitenkin ihan eri asioita.

[QUOTE="nuuh";28321098]Köyhä, masentunut opiskeljia=urbaanilegenda. Kaikki on kuullut mutta kukaan ei ole nähnyt.[/QUOTE]

Omassa lähielämässäni seuraan paria tällaista. Valitettavasti. Eivätkä muuten ole mitään valittajia vaan oikeasti yrittävät ihan hemmetisti. Vanhemmilla vaan ei ole avustaa latinlatia, johtuisiko tilanne siitä, entiedä..

Yhteistyössä