En tiennyt ennen lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja veeras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

veeras

Vieras
että elämä olisi henkisesti niin raskasta. Joutuu tekemään päätöksiä jotka vaikuttavat lapsiin.

Sosiaalinen elämä on vaikeaa. Ei ehkä kaikille eikä itsellenikään olisi, jos olisin saanut elää vähemmillä muutoilla paikasta paikkaan.

Mutta kaava on tämä. Lapseni saavat kavereita ja katselen heitä aikani. Sitten alkaa tulla mitta täyteen. Yksien kanssa niin, että he tappelivat meidän pihalla ja olivat aamusta iltaan hajottamassa paikkoja, ja heidän äiti sanoi, että heidän kaikki lapset on aina otettava, eli esim. minun esikoinen ei saa hakea vain heidän esikoista joka on samanikäinen. No alkoi mitta täyttyä niin minulla kuin meidän esikoisellakin, ja kun vastavuoroisesti heillä ei voinut olla, emme halunneet heitä enää meillekään. Tästä alkoi ilkivalta ja kiusanteko ja taloudelliset vahingot meillle isohkot. kiusaavat myös lapsiamme kun näkevät.

No toinen tapaus. Lapsille pelaa tosi hyvin yhteen, vaikka vielä pieniä (eivät koulussa) ja annan vapaasti olla missä haluavat. mUtta alkaa tulla kaava, että jos lapseni käy leikkimässä heillä sisällä, he pyytävät sitten meiille oman lapsensa hoitoon, mikä alkoi olla todella rasittavaa. (omissakin lapsissakin juuri se on rasittavaa, etttä heitä on katseltava, vaikka ei jaksaisi aina, eli en halua lisää sellaisia, että ei saa heittää pihalle vaikka ei enää jaksaisikaan. En halua hoitaa säännöllisesti vieraita lapsia. Piste.) Lisäksi lapsen kaverin pomotus alkoi lisääntyä. Joten halusin että ovat pääasiassa ulkona, mutta nyt tästä ovat varmaankin loukkaantuneet.

Äh. Viihdymme perheenä ilman sosiaalista riesaa muista. On aina tekemistä ja meillä on parillinen määrä, me vanhemmat pari, ja meidän lapset pari.

Kunhan purin tuntojani. Joskus auttaa selkiyttämään ajatuksia. sukulaistenkaan kanssa emme ole läheisiä. Asuvat kaukana. OLisin varmaan läheinen, jos asuisimme lähellä. Tämä muuttaminen on henkisesti vaikeaa, koska ehkä yrittää tutustua "vääriin" ihmisiin liian nopeasti.

Hmmm.

Jotenkin sekavaa,en nyt ehkä ihan kaikkea ymmärrä tästä tekstistäsi...

Mutta lapsille on tosi tärkeää,että heillä on kavereita. Itse ainakin yritän muistaa tämän,vaikka kuinka välillä ottaisi päähän kun kotona vilistää puoli tusinaa tenavaa. Ja siis itselläni on kaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
luettu on mut en tieda mita sanoa....ei oo kaynyt omalle kohdalle....

sepä se, niin arvelinkin. Olisi helppoa jos asuisin lapsuuden paikkakunnalla ja olisin koko äitiyden ajan saanut seurata naapureita ja tietäisin milllainen perhe kysessä. En edes päästäisi lähellekään jos eivät ok.

Mutta kun olemme muuttaneet siinä vaiheessa kun lapset jo aikas isoja, joten on vaikeaa.

Alkuperäinen kirjoittaja veeras:
Mutta kaava on tämä. Lapseni saavat kavereita ja katselen heitä aikani. Sitten alkaa tulla mitta täyteen. Yksien kanssa niin, että he tappelivat meidän pihalla ja olivat aamusta iltaan hajottamassa paikkoja, ja heidän äiti sanoi, että heidän kaikki lapset on aina otettava, eli esim. minun esikoinen ei saa hakea vain heidän esikoista joka on samanikäinen. No alkoi mitta täyttyä niin minulla kuin meidän esikoisellakin, ja kun vastavuoroisesti heillä ei voinut olla, emme halunneet heitä enää meillekään. Tästä alkoi ilkivalta ja kiusanteko ja taloudelliset vahingot meillle isohkot. kiusaavat myös lapsiamme kun näkevät.

Jaksoin lukea ja ymmärrän hyvin. Omat lapseni ovat vielä ihan pieniä, mutta murehdin itsekin jo vastaavista asioista. Tuo lainaamani kohta nimenomaan alkoi minua mietityttämään. On aivan järkyttävää, miten toisen omaisuutta nykyään on jotenkin "oikeus" tuhota. Jos pyörä unohtuu pihalle, niin jotkut kuvittelevat, että silloin sen saa ottaa ja tuhota. Varsinkin jos tuo tapahtuu ns. kaverien toimesta, on se vielä käsittämättömämpää. Oletteko muuten saaneet korvauksia noista tuhoamisista? ja kiusaminen on todella pelottavaa. Omaan käsitysmaailmaani sellainen ei mahdu ollenkaan, varsinkaan se, että vanhemmat eivät pysty/halua tehdä asialle mitään...

Jaksuja!

kilpää naapuri. pistä rajat. emmä ainakaan tollasta kattois. kukaan naapurin akka tai ukko ei tule mulle tai mun lapsille kertomaan kenen kanssa ne saa leikkiä ja ketä saa meille tulla. ja helvetti jos päästävät lapsensa kylään niin en minä ole velvollinen heidän lapsiaan hoitamaan. törkeetä. etkö sä osaa sanoa vastaan vai mikä oli homman nimi?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Jaksoin lukea ja ymmärrän hyvin. Omat lapseni ovat vielä ihan pieniä, mutta murehdin itsekin jo vastaavista asioista. Tuo lainaamani kohta nimenomaan alkoi minua mietityttämään. On aivan järkyttävää, miten toisen omaisuutta nykyään on jotenkin "oikeus" tuhota. Jos pyörä unohtuu pihalle, niin jotkut kuvittelevat, että silloin sen saa ottaa ja tuhota. Varsinkin jos tuo tapahtuu ns. kaverien toimesta, on se vielä käsittämättömämpää. Oletteko muuten saaneet korvauksia noista tuhoamisista? ja kiusaminen on todella pelottavaa. Omaan käsitysmaailmaani sellainen ei mahdu ollenkaan, varsinkaan se, että vanhemmat eivät pysty/halua tehdä asialle mitään...

Jaksuja!

heittelivät autoon kiviä, mmm. mutta eivät ole tarjonneet korvausta, ja mies ei halunnut naapurisovun nimissä tehdä rikosilmoitusta. varastelivat tavaroita jne.

Alkuperäinen kirjoittaja emo:
kilpää naapuri. pistä rajat. emmä ainakaan tollasta kattois. kukaan naapurin akka tai ukko ei tule mulle tai mun lapsille kertomaan kenen kanssa ne saa leikkiä ja ketä saa meille tulla. ja helvetti jos päästävät lapsensa kylään niin en minä ole velvollinen heidän lapsiaan hoitamaan. törkeetä. etkö sä osaa sanoa vastaan vai mikä oli homman nimi?

joo, tuo eka perhe on hulluja. Odottavat aivan käsittämättömiä juttuja toisitla. aina valitus joka asiasta. KOulussa jos saa jotain hyvää, nin valittavat, jos ei saa makeaa, valittavat. Koskaan ei voi mielytttää. mItään eivät tee muille, mutta toisten pitäisi ilmaiseksi hoitaa heidän lapset ja palvella heitä.

Alkuperäinen kirjoittaja emo:

joo, tuo eka perhe on hulluja. Odottavat aivan käsittämättömiä juttuja toisitla. aina valitus joka asiasta. KOulussa jos saa jotain hyvää, nin valittavat, jos ei saa makeaa, valittavat. Koskaan ei voi mielytttää. mItään eivät tee muille, mutta toisten pitäisi ilmaiseksi hoitaa heidän lapset ja palvella heitä.

ja ilmeisesti en osaa sanoa vastaan. Tosin toi kiusanteko alkoi, kun meille ei voinut enää tulla. Pitäisi ilmeisesti aiemmin sanoa vastaan.

toisessa siis nämä kauhukakarat jotka tuhoavat omaisuuttanne, rikosilmoitus ehdottomasti jos vanhemmat eivät suostu kerta korvaamaan, mitä naapurisopua te pelkäätte, eihän sellaista olekaan ainakaan naapurienne puolelta jos kerta tietoisesti antavat lapsien tuhota autoanne sun muuta. Mun lapsuudenkodin naapurissa oli kaksi samanmoista perhettä, tiedettiin kyllä aina kuka on puhkonut pyöränkumet ja hajottanut pihalta omaisuutta, meilläkin tämä tuhoaminen alkoi kun äitini kielsi meitä leikkimästä näiden poikien kanssa sen jälkeen kun nämä pojat olivat murtaneet veljeni nenän jääkiekkomailalla tahallaan. mutta jos kiinni saatte teoista niin rikosilmoitus joka helkutin kerta, eiköhän sossukin ala pikkuhiljaa kiinnostua tästä perheestä sitten.

Tää toinen perhe ilmeisesti ajatteli että voisitte vuorotella lapsenvahtina olemisessa, ehkäpä siellä on aika väsynyt äiti, mut jos et halua kyseistä järjestelyä niin sanot vaan aina jos meinaa omansa tuoda hoitoon, että teillä on kohta muuta menoa tai teille tulee vieraita, tai muuta vastaavaa jos et henno suoraan sanoa että ei käy.

Yhteistyössä