En todellakaan haluaisi olla samanlainen kuin äitini, mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Elisabet"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Elisabet"

Vieras
joissain asioissa näköjään olen. Äidilläni on melkein aina ollut itseään nuorempi mies. Isoin ikäero 25 vuotta, tällä hetkellä hänellä on mies, joka on melkein parikyt vuotta nuorempi. Isäni on äitiäni 12 vuotta nuorempi, kyllä!

Minua on häirinnyt, että minusta kiinnostuvat ovat itseäni reilusti nuorempia miehiä. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä nuoremmat kiinnostuvat. Tältä ainakin tuntuu. Haluaisin kyllä oman ikäisen miehen kaikista mieluiten, mutta en ole tavannut, taitaa olla melkein kaikki varattuja.

Vähän aikaa sitten tapasin itseäni kymmenen vuotta nuoremman miehen. Hän oli selvinpäin ja minä hieman humalassa ja kyllä kiinnitin huomiota häneen, koska oli niin hyvännäköinen. Mutta heti tajusin siinä tilanteessa, että on liian nuori, enkä siksi edes ajatellut, että meidän välillä voisi olla jotain.

Myöhemmin hän kuitenkin tuli luokseni juttelemaan ja sitten pyysi "treffeille". Vaihdettiin numeroita ja hän otti minuun yhteyttä. Vasta myöhemmin tuli esille minkä ikäisiä olemme. Hän luuli minua nuoremmaksi ja minä häntä hieman vanhemmaksi.

Mutta tässä sitä ollaan, itse olen päälle kolmekymppinen ja hän päälle kaksikymppinen. Mietin nyt oliko tämä väistämätöntä, että jossain vaiheessa tulen olemaan kuin äitini. Vaikka miten monta vuotta annoin pakkeja nuoremmille miehille niin minullakin on joku ominaisuus, että viehätyn nuoremmista miehistä? Kuulostaa melkein jopa ällöttävälle, mutta tässä tilanteessani en edes halua ajatella järjellä. Olen ollut jo kauan sinkkuna kun en vaan tapaa vanhempaa tai omanikäistä miestä joka kiinnostaisi.

Kaikillahan meillä on erilaisia mieltymyksiä, mutta mitä pahaa on kymmenen vuoden ikäerossa? Esim. Madonnalla on nykyisin aina reilu parikymppisiä miehiä. Ehkä jotkut paheksuu, muttei taida Madonna välittää muiden puheista ja mielipiteistä paskaakaan.

Se on niillä nuorilla miehillä vain ohimenevä vaihe, kun kiinnostaa se vanha akka. Jos ovat siis normaaleita ja saisivat nuorempiakin. Joten älä kanna huolta, useimmat ovat vain panon perässä.

Se on niillä nuorilla miehillä vain ohimenevä vaihe, kun kiinnostaa se vanha akka. Jos ovat siis normaaleita ja saisivat nuorempiakin. Joten älä kanna huolta, useimmat ovat vain panon perässä.

Jännä juttu sitten, että äidilläni ovat kaikki suhteet ollut pitempiaikaisia ja jättäjänä on ollut äitini. Kyllähän vanhempienikin suhde kesti pitkään, naimisiin menivät ja lapsia saivat.

Ajatteleeko ihmiset, että 20v nainen on parempi kuin 30v nainen? Aika kamalaa jos niin. Parikymppiset miehet ovat hieman lapsellisempia kuin vanhemmat, mutta se on ihan normaalia. Itse haluaisin saman ikäisen miehen siksi, että olisimme ikään kuin samalla aaltopituudella, enkä haluaisi ihmettelyä muilta ison ikäeron suhteen.

Mutta sovimme kyllä miesystäväni kanssa ihan hyvin yhteen. Viihdytään toistemme seurassa ja hän tulee toimeen tosi hyvin lapseni kanssa. Tiedostan kyllä, että monet ajattelee kapeakatseisesti, nuori mies haluaa vain seksiä. Minun kanssani ei seksin vuoksi kannata edes olla ja mies on hyvännäköinen, hauska ja fiksu, saisi varmaan kenet tahansa. Ei ole kuitenkaan aiemmin tavannut ketään kiinnostavaa, jonka kanssa kemiat kohtaa. Ja hänen mielestään ikäeromme ei tule edes mieleen, eikä sillä ole mitään merkitystä.

Nyt lähdin puolustuskannalle, mutta hieman laittoi ärsyttämään tuo "vanha akka" kommentti. Minäkö vanha? Ehkä viidenkymmenen vuoden päästä.

Yhteistyössä