En tunne kohtua !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MySweetBaby
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MySweetBaby

Jäsen
04.01.2012
110
0
16
Kuopio
Olen esikoista odottava nuori nainen. Nyt on menossa rv 14+3, mutta minulla ei ole minkäänlaista vatsan kasvua havaittavissa, enkä pysty edes selällään tuntemaan suurentunutta kohtua?! Onkohan tämä ihan normaalia? :( Olin viimeksi ultrassa rv 12+2, jolloin sikiö vastasi kokoa rv 11+5. Syke näkyi ja kuului myös myöhemmin. Minua pelottaa valtavasti että pikkuiseni on kuollut kohtuun. :(

Ensimmäistä odottaessa kohtu ei välttämättä lähde niin nopeasti kasvuun kuin usemman lapsen synnyttäneellä. Kohtu on ns. vielä "uutuuden jäykkä" Mutta oman mielenrauhasi takia soita neuvolaan ja pyydä päästä kuuntelemaan sydänäänet jos ei ultraa ole lähi aikoina tiedossa.

Mulla viikkoja 19+2, enkä siltikään itse tunne kohtua tai en ole varma missä sen yläreuna menee... Oli viimeeksi yllätys neuvolassa rv 16 kun terkka sanoi sen yläreunan olevan jo tuossa navan alapuolella.

Viimeksi muokattu:
Täällä menossa 15+6 ja ihmettelen tuota kun sanotaan että kohdun tuntee parhaiten makuuasennossa, kun itse tunnen sen nimenomaan seisaallaan, makuulla painellessa tuntuu vielä ihan pehmeältä. Enkä kyllä mitään ääriviivoja osaa erottaa, sellaisen epämääräisen kovan kohdan vaan :) Mahakaan ei ole vielä juurikaan kasvanut, esikoista siis odotan.

Yhteistyössä