En uskalla/halua enää tulla raskaaksi, jos en saakaan mieheni ja hänen sukunsa toivomaa poikaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loukussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

loukussa

Vieras
Mieheni suvulle olisi ilmeisesti hirveän tärkeää, että saisivat pojan sukuun... Lapsenteko on minun ja mieheni harteilla (muut sisarukset ovat tässä asiassa pois laskuista) . Meillä on tyttö. Tiesimme jo odotusaikana saavamme tytön. Mieheni isä teki silloin jo selväksi, ettei tyttö ole yhtä hyvä kuin poika. Samoin mieheni mummo. Myös minun isäni vähän vihjaisi asiasta... Olen ajatellut, että varmaan miehenikin olisi halunnut pojan... mutta toki hän rakastaa tyttöämmekin. Itse halusinkin tytön.

Nyt siskoni sai pojan. Mieheni on alklanut puhumaan toisesta lapsesta... Tytölle puhuu tulevasta pikkuveljestä... AHdistaa. Entä jos tulen raskaaksi ja taas tulee tyttö? ALkaako sama saarna taas joka puolelta ja v-mäinen vihjailu, että te ette sitten poikaa saa... Ja pettyykö mieheni.

Olen ajatellut, etten hanki lisää lapsia. Vain tämän asian takia. Muuten haluaisin...

:(

:hug: Eihän se sinusta ole kiinni kumpia tulee. Ja kyllä niitä lapsia pitäisi pitää samassa arvossa sukupuoleen katsomatta. Uskomatonta, että nykypäivänä vielä pidetään toista paremmassa arvossa...

miun ukko sano ennen kuin alettiin lasta tekee että jos tulee tyttö jätetään se osastolle :laugh: ... (mul 2 tyttöö ennestään) .... mä olin vaan suu auki mutta pian hokasin et leikkii laskee... no poika tuli kuin tulikin ja ikää häl nyt 1.3-v ... isäntä on jo kerinny puhuu et josko hällekkin tehtäs viel ihan biologinen tytär......

Niinkuin täällä joku jo sanoikin, että miehestähän se on kiinni kumpaa sukupuolta lapsesta tulee. Tee tämä ihan selväksi poikaa odottelevalle varsinkin miehen puoliselle suvulle. Mä en sitten tykkää yhtään tuollaisista puheista sukulaisten taholta. Lapsi on rakas, on se sitten tyttö tai poika. Mä en antaisi tuollaisten puheiden vauvahaaveitani polkea... Pidä vain kiinni siitä mikä sinulle/miehellesi on tärkeää - teidän perhe, lapsi/lapset (olivat he sitten tyttöjä tai poikia).

Meillä kaksi ensimmäistä lapsista on tyttöjä ja vaikka anoppilan väki (mies on ainoa lapsi heille) niin odotti poikaa - kyllä nämä tytöt sulattivat sydämet täysin. Tosin sitten kun kolmas lapsi syntyi, se suvun "nimen jatkaja" eli poika. Mua suorastaan suututti se ylimääräinen hösötys. Naapuritkin onnittelivat nimen jatkajasta. Tokaisin yhdelle muorille, että saahan tytötkin pitää nykyisin oman tyttönimensä, jos vain tahtovat! Mua loukkasi tuollainen.

Siis älä missään nimessä ota harteillesi paineita tuollaisista puheista. Ne ovat ihan tyhmiä lauseita. Teidän lapset eivät ole sukua varten, eikä sukulaisilla ole mitään asiaa tuollaisia edes puhua. :hug:

meillä ei suvun painetta, mutta minä en uskalla tulla raskaaksi enää koska en halua tyttöä!
tuntuu todella vastenmieliseltä ajatukselta. meillä 2 poikaa, kolmannen pojan haluaisin, mutta pelottaa että jos se olisikin tyttö..... ei kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
meillä ei suvun painetta, mutta minä en uskalla tulla raskaaksi enää koska en halua tyttöä!
tuntuu todella vastenmieliseltä ajatukselta. meillä 2 poikaa, kolmannen pojan haluaisin, mutta pelottaa että jos se olisikin tyttö..... ei kiitos.

Just joo... Olet oikeastaan aika pelottava äidiksi. Miksi ei tyttöä... Mulla kun molempia ja yhtä rakkaita kaikki.

Yhteistyössä