en uskalla kertoa isälleni ja muille isän puolen sukulaisille että olen raskaana:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
äitille olen ja oman miehen sukulaisille ollaan kerrottu,mut omalle isälleni en uskalla enkä mummulleni:( mulla 3 lasta ennestään ja meille ois vielä 4 toivottu vauva tulossa,mut isä aina katkaisee välit kun ei tykkää et teen lapsia...mummuni aina haukkuu ja huutaa ...viime raskaudessa kerroin vasta kuudennella kuulla että olen raskaana...olisi niin ihanaa että ottaisivat uutisen vastaan iloisena,mut pelkään että saan taas kauheet haukut ym...mut sit mummu hyväksyy kaikki muut et ne saa lapsia...huusi kolmannenkin jälkeen että pidä se pillus nyt kiinni ja ei tartte enään lapsia tehä. inhottavaa..äitini kyllä sano et jättää omaan arvoon sen puheet ym...

Miksi edes kertoisit? Miksi pitää yhteyttä tuollaisiin ihmisiin, jotka eivät osaa käyttäytyä? Vaikka kuinka olisi sukua, niin en haluaisi et lapseni tutustuu tuollaisiin ihmisiin..

Älä kerro, niin yksinkertaista se on. Turhaa alkaa pahoittamaan mieltä tuollaisesta.
Ja kun joskus saavat tietoonsa että teillä on jo neljä lasta ja siitä nousee tuollainen hulabaloo, tee heille hyvin selväksi ettet hyväksy tuollaista käytöstä ja katkaiset sen jälkeen välit. Et tarvitse tuollaisia ihmisiä elämääsi.

no sitä minäkin oon miettiny et miksi olen tekemisissä,mut silti ne on mulle tärkeitä...annakin mennä yleensä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos..mut silti nyt kun raskaana oon niin tuli taas mietiskeltyä asioita... en kyllä oo isän kans paljoa tekemisissä..asuu monen sadan kilsan päässä ja käy 2-4 krt vuodessa meillä.. mummu on kuitenkin mummu mut silti todella inhottava ihminen... niin ekan lapsen sain 18v ja nyt 4 tulossa 23v oon... valittaa aina et en kerkiä kouluja käydä ym..vaan vallan kerkiän vaikka 40v käydä ne"!

[QUOTE="hankey";24126907]Ei sitä tarvitse kertoa, huomaavat aikanaan. Onnea odotukseen.[/QUOTE]

no sitä minäkin että en kerro ollenkaan:D... viimeksi huomas ku olin tosiaan 6 kuulla,niin silloin oli pakko sanoa et raskaana oon ja 3 kk synnytykseen,oli mummulla paskat lentää :D

Ja mummoltasi voisit kysyä, eikö hänelle kotona opetettu aikoinaan käytöstapoja. Sano, että puhut hänen kanssaan vasta sitten, kun osaa keskustella asiallisesti.

Onko mummo itse päässyt käymään kouluja?

Usein ihminen haluaa lapsilleen ja lapsenlapsilleen juuri sitä hyvää elämässä, joka itseltä on jäänyt saamatta, riippumatta siitä mitä nämä oikeasti haluaisivat tai tarvitsisivat.

Mummosukupolven ihmisillä usein lapsia tuli nuorella iällä ja puolivahingossa, ja perheellisenä olikin todella hankalaa päästä enää koulun penkille. Eli ehkä siinä lapsenlapselle osoitetussa nalkutuksessa kipuillaankin oman elämän pieleen menneitä valintoja.

ukkokin sano että antaa olla.. ja kaikki muutkin kun oon valittanu tästä asiasta..mut mun äiti sano et se on ollu aina sellainen ilkeä jopa sille kun odotti meitä...mullekin sano tässä keväällä et älä rupea samanlaiseksi kn äitis...et mulle tulis 5 lasta ja en kuulemma saa lapsiin mitään otetta... vaikka samanlaisia palleroita nuo on kuin muidenkin lapset..aina silti mun lapsia haukkuu:( et kauheita juoksemaan ja huutamaan ym... vaikka serkun lapset on just samanlaisia.

kaiken lisäksi kerkesin jo viime syksystä valehdella mummulle että opiskelen muka aikuiskoulutuskeskuksessa...niin nyt siitä riemu repeääkin jos saa tietää et ootan taas... kun alkaa se valitus et taas koulu jää kesken ym... inhottavaa..ajattelin lauantaina kertoa ihan pokkana ,et tykätköön tai ei niin mulle ihan sama. varsin ajattelin oikein kiusallaan kiusata sitä....ikinä se ei edes mulle soita minä kerran viikossa soitan ja pari krt kuukaudessa käyn siellä...mut tuleepahan sekin nähtyä kuinka kauan on taas taukoa yhteydenpidossa. viimeksi oli vaan n.8kk

no en mä tommoselle mummolle soittelis noin usein... ole ottamati yhteyttä kuulee kyllä että odotat tai sait lapsen jossain vaiheessa..odota koska hän ottaa yhteyttä

Itse en kertoisi ollenkaan. Sitten joskus kun huomaavat raskauden tai kuulevat lapsen syntyneen, he kuitenkin alkaa mäkättää että miksi heille ei kerrottu. Siinä vaiheessa sanoisin, että sitä voi miettiä ihan itsekseen..

Yhteistyössä