en uskalla kertoa mummulleni ja isälleni että olen raskaana:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viikolla 13
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viikolla 13

Vieras
mulla jo 3 lasta ennestään ja aina kun olen iloisena sanonut että meille tulee vauva niin olen saanut kauheat haukut ja isäni on lopettanut aina n.puoleksivuodeksi-vuodeksi yhteydenpidon ...ja kohta ollaan taas niinku mitään ei ois ollutkaan..noh nyt toivoimme vielö neljännen lapsen ja sit on lapset tehty. haluaisin niin sanoa että olen raskaana mutta en uskalla kun tiedän mitä sieltä tulee... hävettää jo miehenkin puolesta kun mulla tuollaset sukulaiset isäni puolelta. pitäskö vaan sanoa ja sit antaa niiden olla. ei kai minnun sitä tarvitse sitten taas aikanaan anteeksi pyydellä? aivan lapsellista... mummuni on ehkä siitä enenmmän suuttunut kun minun vanhin poika asuu muualla isänsä luona ja käy meillä säännöllisesti. huusi mulle että enään ei lapsia tehdä kun pojan isälleen annoit. no se halusi. todella vaikeeta:(

[QUOTE="halinalle";24520092]Jos niitä lapsia on jo 3 kappaletta, niin ei se huomaa mitään jos kuvioihin tulee yks uusi kullannuppu :)[/QUOTE]

Eli älä kerro 8)

no mummu viimestään viikonloppuna ihmettelee kun oon lopettanu tupakanpoltonkin ja me joudutaan meneen sinne... ja isä tulee myös...helevetti kuulostan niin lapselliseltakin..mulla jo mahakin pömpöttää ainakin ite huomaan..ja mummu on semmonen kyylänoita että varmaan huomaa:( ja sit en jaksa kuunnella ja hävettää....

Meillä 3 lasta. Yhdestäkään raskaudesta en ole huudellut kylillä. Ihmiset on huomannu aikanaan. Se kun on vaan semmonen juttu, ettei joka perheessä pidetä soveliaana siitä puhua. Tiedän ihmisiä jotka eivät ole vanhempien ihmisten seurassa silloin kun vatsa näkyy....

[QUOTE="mä";24520147]Meillä 3 lasta. Yhdestäkään raskaudesta en ole huudellut kylillä. Ihmiset on huomannu aikanaan. Se kun on vaan semmonen juttu, ettei joka perheessä pidetä soveliaana siitä puhua. Tiedän ihmisiä jotka eivät ole vanhempien ihmisten seurassa silloin kun vatsa näkyy....[/QUOTE]

Niin mäkin tiedän, mut ne on kaikki romaneita...

Äidit ja mummot yleensä vaistoaa noi jutut. Mut ehdotan silti ettet itse ota asiaa puheeksi, vaan odotat että mummosi tai isäsi puhuu asiasta. Tietääkö sun lapset raskaudesta?

[QUOTE="vieras";24520270]Äidit ja mummot yleensä vaistoaa noi jutut. Mut ehdotan silti ettet itse ota asiaa puheeksi, vaan odotat että mummosi tai isäsi puhuu asiasta. Tietääkö sun lapset raskaudesta?[/QUOTE]

tietää..ja se mua pelottaakin kun tuo 5v huutelee siis ihan kaikille että meille tulee vauva ja itekki mitetin et miten se muistaa kelle ei oo sanonu sitä.... tuohon ylempään viitaten,olen ihan tavallinen ...en siis romani. meillä vaan mummu ja isä jotenki aina mua haukkuu ym ja sanoo liianki suoraan asiat. muut jos vauvoja saa niin heti ollaan onnittelemassa ja soittamassa koko kylälle:(

Mä en kertois tuollaisille ihmisille. Pitäisin ihan omana tietonani. En ajatellut esim esikoisen mummille kertoa raskaudestani vaikka on meidän kanssa tekemisissä, koska tiedän hänen suhtautuvan negatiivisesti. Huomaa sitten kun huomaa.

Tuo on sitten ärsyttävää käytöstä läheisiltä. Ymmärrän tavallaan tunteesi. Viidettä lasta odottaessani mä tunsin kovin epävarmuutta juuri ympäristön mielipiteen takia. Mulla jotenkin latistui vähän onnellisuus alkuraskaudesta, kun mietin liikaa mitä läheiset nyt meinaa, kun taas on tulossa. Terveydenhoitaja olikin sitten neuvolassa ihana ja sano, et nyt pois tuommoiset ajatukset ja nautit iloisesta asiasta. Keskity sinäkin omaan perheeseen ja nauti odotuksestasi. Mitäpä se muille kuuluu, kun aikuisia ihmisiä kerran ollaan. Onnellista odotusta!

Tuo on sitten ärsyttävää käytöstä läheisiltä. Ymmärrän tavallaan tunteesi. Viidettä lasta odottaessani mä tunsin kovin epävarmuutta juuri ympäristön mielipiteen takia. Mulla jotenkin latistui vähän onnellisuus alkuraskaudesta, kun mietin liikaa mitä läheiset nyt meinaa, kun taas on tulossa. Terveydenhoitaja olikin sitten neuvolassa ihana ja sano, et nyt pois tuommoiset ajatukset ja nautit iloisesta asiasta. Keskity sinäkin omaan perheeseen ja nauti odotuksestasi. Mitäpä se muille kuuluu, kun aikuisia ihmisiä kerran ollaan. Onnellista odotusta!

kiitos sinulle kivasta vastauksesta:) isälle: olen 24v.

Yhteistyössä