En uskalla tehdä enää lasta kun saisin kuitenkin taas pojan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ella"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"ella"

Vieras
2 poikaa minulla jo on heillä eri isä eli vika on varmaan minussa kun saan aina poikia, nyt en uskalla enää yrittää sillä pettysin kovasti jos taas tulisi poika. Muita?

[QUOTE="vieras";23107487]Täh?Miks pettyisit? Itsellä 3 tyttöä ja neljäskin saisi olla tyttö, ei haittaisi. Eikä haittais vaikka olis poikakin.[/QUOTE]

Pettyisin koska olen aina halunnut tytön.

MITÄ??? tytön takia pukkaat mukuloita?
Siis onhan se rikkaus, että on molempaa sukupuolta, mutta itse olen vain kiitollinen , että minulla on terveitä lapsia, POIKIA KAIKKI!

[QUOTE="ella";23107495]Pettyisin koska olen aina halunnut tytön.[/QUOTE]

Mistä näitä äitejä tulee...miten joku voi pettyä omaan lapseen en ymmärrä..

[QUOTE="joo";23107503]MITÄ??? tytön takia pukkaat mukuloita?
Siis onhan se rikkaus, että on molempaa sukupuolta, mutta itse olen vain kiitollinen , että minulla on terveitä lapsia, POIKIA KAIKKI![/QUOTE]

siis en mä tämän enempää tee lapsia koska mä en halua enempää poikia.

onkos jäänyt biologian tunnit väliin? ensinnäkin miehen siittiö määrää sukupuolen(ei naisen munasolu) XY=poika XX=tyttö, toinen X kromosomi tulee aina naiselta, mieheltä taas X tai Y.
(tietysti niitä on harvianisia muutoksi sukupuolikromosomeissa kuten em. turnerin syndrooma).

sitten on se uskomus että tyttösiittiöt on hitaampia ja kestävämpi,poika siittiöt nopeampia mutta kuolevat aiemmin, jos siihen on uskomista ajankohdalla(ovulaatioon nähden) on suurempi merkitys kuin sillä kenen miehen kanssa vehtaa. näinollen ennen ovulaatiota tapahtuva yhdyntä toisi varmemmin tytön ja just ovulaation aikaan varmemmin pojan.

se että onko tuo uskomus totta vai ei,sitä en tiedä.

mutta sen ymmärrän jos pojat riittää,koska yleensä pojat on villimpiä,vaatii enemmän kasvatusta kuin tytöt.

Alkuperäinen kirjoittaja En ymmärrä en;23107507:
Mistä näitä äitejä tulee...miten joku voi pettyä omaan lapseen en ymmärrä..

ehkä tää äiti ei ole pettynyt nykyisiin lapsiinsa,mutta haluaisi kovasti tytön, tytön kasvattaminen on erilaista kuin pojan,tytön kanssa voi tehdä enemmän sellasia tyttöjen juttuja(niin itse olen miesvaltaisella alalla töissä en siis halveksu tyttöjen kykyjä,enkä poikien)

mutta mietitäänkö vaikka 6v tyttöä,ihania prnsessa leikkejä,koruja yms.
6vuotiaat pojat taisteluleikkejä gormitteja,spidermania,pyssyjä yms. öö hieman erilaista.

no entäs 15vuotiaat tytöt ja pojat, ei sen pojan kanssa mennä rintaliivei tai meikkei ostaa,vaan pelejä yms. aika erilaista. kyllä mä ymmärrän sen jos tytön kanssa kasvaminen naiselle on helpompaa,kuin pojan.

Hah hah, lievää yleistystä "pojat on villimpiä kuin tytöt"! Mulla on molempia ja voisin toisen tyttäreni perusteella sanoa, että tytöt on 100 kertaa hankalampia, vaativampia, tempperamenttisempia jne. jne. Mutta en sano näin, koska tiedän, että luonne ja persoonallisuus ei määrity sukupuolen mukaan.

Ja ap, anteeksi, mutta :laugh: "tunnun AINA saavan vaan poikia" , aika heitto kahden lapsen jälkeen :)

mutta sen ymmärrän jos pojat riittää,koska yleensä pojat on villimpiä,vaatii enemmän kasvatusta kuin tytöt.

olisin myös halunnut tästä neljännestä tytön, mutta meille tulee neljäs poika.. minä en sitä voi päättää..yhtä rakas on kuitenkin.. en alkanut siis odottamaan tyttöä vaan lasta..
mut täytyy myöntää et haaveilin tytöstä,kunnes selvis että tää on poika myös. eikä siinä ole mitään kummaa kun on jo 3 poikaa.. ja kohta neljä.. ja viidettä en edes lähde tekemään vaikka se vois olla tyttö..mutta tuskimpa.

sulla on kuitenkin 2 eri miehen kanssa nämä 2 lasta että sulla on tosi hyvät mahdollisuudet saada vielä tyttö. :)

Hah hah, lievää yleistystä "pojat on villimpiä kuin tytöt"! Mulla on molempia ja voisin toisen tyttäreni perusteella sanoa, että tytöt on 100 kertaa hankalampia, vaativampia, tempperamenttisempia jne. jne. Mutta en sano näin, koska tiedän, että luonne ja persoonallisuus ei määrity sukupuolen mukaan.

Ja ap, anteeksi, mutta :laugh: "tunnun AINA saavan vaan poikia" , aika heitto kahden lapsen jälkeen :)

Mistä tää tähän pomppas?! Ei onnistunu mun lainaus oikein vissiin... :ashamed:

No kyllä tämä lapsiluku tämän asian takia tähän jää sillä vaikka rakastan poikiani niin en silti kolmatta poikaa halua, pettymys jos kolmannen pojan saisin olisi liian suuri.

mä oon miettiny sitä että jos miehet määrää sukupuolen niin onko mitään mahiksii että naisen keho kohtelisi toista sukupuolta paremmin ku toista. siis siittiöasteella? onko mitään tutkimusta siitä tehty?

mulla on 4 lasta, kahen eri miehen kanssa. molempien isien suvussa on enemmän miehiä kuin naisia. meidän suvussa on enemmän naisia. mun kaikki lapset ovat tyttöjä.

Tästä aiheesta ei paljon kirjoitellakaan, on tabu ja harva uskaltaa myöntää että on toiveita lapsen sukupuolen suhteen. Uusimmassa Vauva-lehdessähän oli tästä.

Mulle on tulossa todennäköisesti poika. Silti uskallan sanoa että kyllä mä tytönkin joskus haluaisin, mitä kauheaa siinä on?

Mulla on 2 poikaa ja 1 tyttö. Tytön kanssa kaikki on ollu aina helpompaa kuin poikien kanssa ja joka raskaudessa oon toivonu tyttöä. Silti nää pojatkin on yhtä rakkaita kuin tuo tyttö, en sitä sano. Enkä voi sanoa ees pettyneeni pojista vaikka tyttöä toivoinkin. SIlti se oman tytön saamisen toive on mulla ollu sisimmässä aina. Onneksi mulla on yksi prinsessa :)

Mä en tartte tyttölasta että voisin mennä meikkejä ostelemaan :D

Mitä tyttöjen kanssa niin erilaista voi tehdä, ei ymmärrä. Jos 6v tyttö tykkää koruista ja poika legoista, miten se äidin tekemisiin liittyy...? Vai leikkiikä äidit ylensä eskareiden kanssa?

Meillä on voinut poikien kanssa tehdä monipuolisesti vähän kaikkea. On pojista paljon muuhunkin kuin taisteluun ja riehumiseen, paitsi jos haluaa nähdä pojat vain sellaisina pikkuriiviöinä.

mulla on 3 poikaa ja kaikki yhtä rakkaita. kolmosesta vähä haaveilin tyttöä, mut pojan sain ja kiitollinen siitä :) ei voisi enää ees kuvitella et se olis tyttö.

[QUOTE="jjj";23107698]Ja molemmila lapsilla varmaan eri isät kun pystyt noin vaan itkemään että et saa tyttöä? Vaihda miestä[/QUOTE]

Niin on molemmilla lapsilla eri isät ja nuorimman pojan isän kanssa aion jatkaa elämääni eli en vaihda miestä.

Yhteistyössä