En varmaan ikinä opi ajamaan autolla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "toivoton tapaus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"toivoton tapaus"

Vieras
Tuntuu että en saa korttia ikinä, ajotunteja ei ole jäljellä kuin ehkä 4 ennen ekaa inssiä, josta tiedän (ja toivon) etten läpi pääse.

Koko ajan joutuu autokoulun opettaja jostain sanomaan, ja aina palaute on jotain negatiivista, tuntuu että mikään osa ajossa ei suju.. Tänään taas pörrättiin keskustaa ympäri, ja milloin oli mun liikenteeseen lähtö hidasta ja milloin mitäkin.. :( Tekisi mieli luovuttaa, ollaan sitten ilman korttia.

Eniten hävettää myöntää miehelle että ei onnistu meidän muutto maalle, sen takia että minä en opi ajamaan autolla. Saati uskalla talvella liikenteeseen, liukkankelinradalla ajo meni niin päin persettä kun olla ja voi, toiset autossa olijat hermostutti minua ja keskittyminen ei onnistunut kun koitin verrata suoritustani muiden ajoon.. Ja muutenkin mentiin vähän hujauksessa läpi kun aika alkoi loppua ja oli lähdettävä pois, tuntui etten saanut kuin muutaman kerran yrittää. :(

Älä mene inssiin ennen kuin olet valmis itsenäisesti autoilemaan, ota lisää ajotunteja ja kerro opettajallesi, että et vielä halua inssiin vaan kaipaat lisää opetusta. Siis jos sinusta todella siltä tuntuu itsestäsi, eikä vain sen takia, että opettaja nalkuttaa! :)

Jätä vain rauhassa väliin tuon ajokortin ajo. Tuossa vaiheessa autolla ajon täytyisi jo luonnistua ilman huomattavia virheitä. Jos menet inssiin noin huonoilla taidoilla, et pääse sitä ikipäivänä läpi. Tai jos inssi on helppo ja pääset jollain tuurilla läpi, aiheutat lukuisia vaaratilanteita liikenteessä jatkossa. Kaltaisillesi "nainen ratissa" -kuskeille saa kiristellä hampaita joka helevetin päivä kun työmatkaani ajan. Ja kyllä, olen nainen itsekin, mutta en tyypillinen naiskuski, vaan osaan jopa ajaa sitä autoa, enkä pelkää ajamista. Epävarmat kuskit ovat pahimpia liikenteessä ja aiheuttavat suurimman osan kolareista!

[QUOTE="harmaa";21932116]Vaihda autokoulun opettajaa. kyllä ajamisen oppii jos on hyvä opettaja.[/QUOTE]

Pieni autokoulu, ei ole kuin tuo yksi opettaja. Muuten olisinkin jo vaihtanut, kaikki palaute mitä tulee on negatiivista, jos joku asia menee hyvin niin sitä ei kommentoida mitenkään. Muo ärsyttää jo valmiiksi aina seuraava ajotunti, aluksi odotin ajotunteja innolla ja se oli hauskaa, nyt alkanut vaan ahdistamaan koko ajaminen. Mies käski yks päivä siirtää meidän auton muutaman metrin eteenpäin jotta kaverin auto mahtui taakse, ja mä en uskaltanut kun meinasin että taas tulee joltain sanomista.

Mun mielestä ongelma alkoi vasta kun jouduin pitämään ajamisesta 6 viikon tauon, sen jälkeen olen 2 kertaa ollut ratissa, viime kerralla mentiin pois keskustan alueelta ja ajaminen sujui ihan kohtalaisesti (tai ainakaan ei tullut niin paljoa sanomista, mutta eipä tullut kehujakaan) nyt kun taas keskustassa ajettiin oli koko ajan sellainen olo että ei tästä tule yhtään mitään. Tuntuu että olen yhtä hermostunut koko tunnin ajan, ja ainoa mitä opettajan suusta koko aikana tulee on moitteita tai käsky minne mennään. Ei juttele mitään ylimääräisiä, ja saattaa puhua puhelimessa ajon aikana ja jo tunnin aluksi nyökkää vain moikkaukseksi ja antaa avaimet käteen... Tuntuu kuin ajattelisi että voi ei taas tuo!

[QUOTE="Totuuden torvi";21932144]Jätä vain rauhassa väliin tuon ajokortin ajo. Tuossa vaiheessa autolla ajon täytyisi jo luonnistua ilman huomattavia virheitä. Jos menet inssiin noin huonoilla taidoilla, et pääse sitä ikipäivänä läpi. Tai jos inssi on helppo ja pääset jollain tuurilla läpi, aiheutat lukuisia vaaratilanteita liikenteessä jatkossa. Kaltaisillesi "nainen ratissa" -kuskeille saa kiristellä hampaita joka helevetin päivä kun työmatkaani ajan. Ja kyllä, olen nainen itsekin, mutta en tyypillinen naiskuski, vaan osaan jopa ajaa sitä autoa, enkä pelkää ajamista. Epävarmat kuskit ovat pahimpia liikenteessä ja aiheuttavat suurimman osan kolareista![/QUOTE]

Hei, ei kaikki aina opi asioita samantien kerralla! Vaikka oppis hitaammin, niin kun se on vihdoin opittu, niin sen osaa ihan yhtä lailla, kuin sellainen joka sen olis oppinut kerralla. Ellei jopa paremmin!

Aloitat nyt vaan itsesi preppaamisen ja sen, että sinusta on ihan sama, mitä mieltä ope/inssi/naapurit/perhe on ajostasi. Harjoittelet mitä harjoittelet, eikä inssissä ole mitään max määrää.

Moni sanoo, että kun on kortin saanut ja pääsee itsenäisesti harjoittelemaan, oppii viikossa enemmän kuin koulussa. Tämän voin minäkin allekirjoittaa.

Tsemppiä.

Itse ajoin kortin "wanhalla iällä", 35-vuotiaana. Otin muutaman lisätunnin, koska tiesin että en ole vielä valmis inssiin. Läpi meni sitten ensimmäisellä kerralla. Tsemppiä myös täältä !!

Kyl sää opit ap. Mullakin oli hankalaa ja kerran vaihtui opettajakin ensimmäisen kanssa kun ei tullu mitään. Oon ajanu nyt reilu 10v eikä ikinä kolaria tms. Aivan kelpo kuski musta on tullu. Pyydä lisää tunteja jos tuntuu että turha mennä vielä inssiin.

Kyllä sinä opit, ihan varmasti! Nyt sun täytyy vaan yrittää muuttaa tuota asennetta. Kurja jos opettaja on tuollainen, en ihmettele jos siinä hermostuu.. Mutta yritä nyt ottaa semmonen asenne, että minä kyllä osaan ja näytän sille opettajalle.. Jos viimisillä tunneilla ennen inssiä tuntuu ettet ole siihen vielä valmis, pyydä suosiolla vielä pari lisätuntia. Mullakin meni niin, et alussa meni tosi hyvin, sit vähän ennen inssiä alko tulla pientä paniikkin kun tajus että se on jo ihan kohta, ja vieläkin mulla tulee pieniä virheitä ja mietin oonko siihen valmis ollenkaan. No, se sit meni hyvin, yksi tyhmä virhe vaan tuli jonka takia ei menny läpi, mutta uusinnassa kaikki menikin sitten tosi hyvin ja inssi ei keksiny mitään huomauttamista. Ja kun kortin saa, niin sitten vaan ajamalla ja ajamalla ja ajamalla se varmuus siihen tulee!

Yhteistyössä