En vihaa mummoja mutta ...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The Rollaattors world tour 2010
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja The Rollaattors world tour 2010:
Eikä tämä ollut ainutkertaista. No kaupassa taas kerran päästin edelleni kaksi pikkupoikaa pikkuostoksineen, taisi olla pojilla jäätelöt ja namit, niin takana alkoi mummo mutista ja tuhista että kun päästetään jonon ohi ja jäkä käkä kun muilla olis kiire...(ilmeisesti mummo halusi pian pelaamaan hedelmäpeliä)
No tässä tapauksessa mummo oli periaatteessa kyllä ihan oikeassa. Kun päästit pojat ohitsesi, se ei ollut pois pelkästään sinulta vaan kaikilta takanasi jonossa olleilta. Eihän toki pieni jätskiostos kenenkään maata kaada mutta periaatteessa kuitenkin näin.

Paitsi jos pojat olivat esim. suoraan ap:n takana jonossa?
Kyllä he olivat ja säälin että jos ne jädet sulaa kun itsellä oli paljon kamaa.
Ok, eli poikien päästäminen ei ollut pois keneltäkään muulta kuin sinulta. Hienosti toimittu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja The Rollaattors world tour 2010:
Eikä tämä ollut ainutkertaista. No kaupassa taas kerran päästin edelleni kaksi pikkupoikaa pikkuostoksineen, taisi olla pojilla jäätelöt ja namit, niin takana alkoi mummo mutista ja tuhista että kun päästetään jonon ohi ja jäkä käkä kun muilla olis kiire...(ilmeisesti mummo halusi pian pelaamaan hedelmäpeliä)
No tässä tapauksessa mummo oli periaatteessa kyllä ihan oikeassa. Kun päästit pojat ohitsesi, se ei ollut pois pelkästään sinulta vaan kaikilta takanasi jonossa olleilta. Eihän toki pieni jätskiostos kenenkään maata kaada mutta periaatteessa kuitenkin näin.

Paitsi jos pojat olivat esim. suoraan ap:n takana jonossa?
Kyllä he olivat ja säälin että jos ne jädet sulaa kun itsellä oli paljon kamaa.
Ok, eli poikien päästäminen ei ollut pois keneltäkään muulta kuin sinulta. Hienosti toimittu.
No ei sen takana mua perseeseen tökkineen mummon mielestä... ;D

No ei sen takana mua perseeseen tökkineen mummon mielestä... ;D
Mummo ei tainnut oikein tajuta mitä siinä tapahtui :D

Jos niiltä kysytöäään niin mä luulen että niillä pitäis olla omat kaupat, kassat, automaatit, junat ja bussit ettei me muut häirittäis...joskus vaan sorry vaan tuntuu siltä kun tuollaisiin aika usein törmää...

lapseni olivat ehka 1 ja 3v. olin kaupassa kun 3v sai paahansa haluat ties mita. hirvea huuto ja meteli. mina parhaani mukaan pitelin pinnaani huutava uhmis kasikynkassa. kunnes paikalle porhaltaa n. 8kymppinen pariskunta jotka pitivat minulle puhuttelun siita kuinka lapselle voi kylla joskus ostaa jotain kivaa eika aina vaan kieltaa kaikkea. olin etta aha.

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
lapseni olivat ehka 1 ja 3v. olin kaupassa kun 3v sai paahansa haluat ties mita. hirvea huuto ja meteli. mina parhaani mukaan pitelin pinnaani huutava uhmis kasikynkassa. kunnes paikalle porhaltaa n. 8kymppinen pariskunta jotka pitivat minulle puhuttelun siita kuinka lapselle voi kylla joskus ostaa jotain kivaa eika aina vaan kieltaa kaikkea. olin etta aha.

Noitahan riittää. Pitänee ottaa taktiikaksi sanoa, että mummo tai pappa on sitten hyvä ja ostaa.

Mua kans ihmetyttää et miksi niiden pitää olla joka paikassa heti aamulla jo jonottamassa. Pe...eikös eläkeläisellä ole muuta tekemistäku notkua kauppojen ovilla pahojaaan tekemässä

Alkuperäinen kirjoittaja minusta tulee ihannemummo:
Parkkeeraan aina rollaattorini kaikkien tielle.
Valitan ja purnaan kaupassa ja ajelen kotiäitien kantapäille kauppakärryillä ja tuhisen vaan kun mulkaisevat.
Ajoitan kauppakäyntini aina aikaan jolloin työstäväsyneet äiti-ihmiset tulevat kiireissään kitisevien lastensa kanssa ja kovaan ääneen käsken kasvattamaan kiukuttelevat muksut tavoille.
Jos äiti kieltäytyy ostamasta lapselle karkkia niin toki kuulutan että pitää lapsenkin jotain saada kun itselles ostit tupakkiaskin.
Kerrostalossa asun ehdottomasti.
Voi sitä kyttäyksen määrää.
Vihko on valmiina mihin sitten kirjoitan kaikki asiat jotka vähänkään tuntuvat epämääräisiltä.
Edessä on ihan loistava tulevaisuus joten eikun eläkepäiviä odotellessa =)

unohdit lisätä tämän: matkustan aina ruuhka-aikoina ratikoissa ja busseissa kuin se suinkin on mahdollista ja hakkaan kävelykepillä selkään kanssamatkustajia jos eivät liiku tarpeeksi liukkaasti ja jos satun kulkemaan muina aikoina, jos puolityhjässä bussissa joku onneton on mennyt vanhuspaikalle menen ajamaan hänet pois vaikka muita istumapaikkoja olisi vieressä riittämiin

Alkuperäinen kirjoittaja ev:

No ihan oikeassa olivat:) Joskus voi antaa periksi, ei se lapsi siitä pilalle mene!

Alkuperäinen kirjoittaja siepati:
Mua kans ihmetyttää et miksi niiden pitää olla joka paikassa heti aamulla jo jonottamassa. Pe...eikös eläkeläisellä ole muuta tekemistäku notkua kauppojen ovilla pahojaaan tekemässä

No vanhemmalla iällä yleensä herätään jo aikaisin aamulla ja kivahan se on hoitaa heti aamusta asiat:)

Juu, sokoksella eräs vanha rouva turkki päällä etuili kun oli 2 pientä lasta minulla. Aika inhottavaa. Lasten kanssa kun on aina kiire takaisin kotiin syömään tai päiväunille tai vaan haluaa hoitaa asiat nopeasti, lasten takia.

Tuntui tosi kurjalta. Eivätkö he muista millaista on hoitaa pieniä lapsia? Ruokahuolto jne tärkeää ja liikkuminen hidasta lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Juu, sokoksella eräs vanha rouva turkki päällä etuili kun oli 2 pientä lasta minulla. Aika inhottavaa. Lasten kanssa kun on aina kiire takaisin kotiin syömään tai päiväunille tai vaan haluaa hoitaa asiat nopeasti, lasten takia.

Tuntui tosi kurjalta. Eivätkö he muista millaista on hoitaa pieniä lapsia? Ruokahuolto jne tärkeää ja liikkuminen hidasta lasten kanssa.

a) kaikilla maailman naisilla ei ole lapsia ja b) kaikki maailman naiset eivät pidä lapsista ja c) kaikki eivät ole sulaa vahaa jonkun ventovieraan lapsien edessä.
En myöskään tarkoita sitä että etuilu olisi oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:

a) kaikilla maailman naisilla ei ole lapsia ja b) kaikki maailman naiset eivät pidä lapsista ja c) kaikki eivät ole sulaa vahaa jonkun ventovieraan lapsien edessä.
En myöskään tarkoita sitä että etuilu olisi oikein.

Eihän tässä lapsista pitämisestä ollut kyse, vaan siitä sivisytneestä käytöksestä, että omalla vuorollaan jokainen menee kassalle eikä kiilaa eteen. Rattaita kun on tosi helpppo etuilla. Kävelee vain eteen.

Toinen juttu se, etä asiakaspalvelijat myös antavat aina etusijan vanhemmalle pienten lasten ohitse tosi helposti.

Joku aika sitten täällä oli ketju jossa ihmeteltiin kun minäkin parin muun hoitajan lisäksi purimme tänne turhautumista työhömme vanhainkodilla.
Jospa te tähän ketjuun vastanneet ymmärrätte paremmin miksi minullakin on alanvaihto mielessä? En kertakaikkiaan enää jaksa tätä työtä, en halua olla se paska-astia mihin saa kaataa kaiken paskan mitä on elämä mukanaan kenellekin tarjonnut.

Kun menin töihin vanhainkotiin, kuvittelin että vastassa on herttaisia mummoja ja kiitollisia pappoja kun menen, autan, hoivaan, pidän huolta, parannan heidän elämänlaatuaan..
Paskat!
N. 50% vanhainkodin asukkaista on aivan ihania herttaisia mummuja ja pappoja joiden luona käyn lomallakin pojan kanssa pyörähtämässä, ihan vain piristämässä heitä kun tiedän kuinka ilostuvat nähdessään lapsia.
Se toiset 50% onkin sitten kaikkea ihan muuta!
Saan päivittäin kuunnella tietyiltä asiakkailta niin rumaa kielenkäyttöä ettei ihan heti uskoisi kyse olevan eläkeläisistä!
Saan myöskin kokea jatkuvasti niin henkistä kuin fyysistä väkivaltaa, minua on haukuttu kaikin mahdollisin tavoin, mm. huoraksi, kakaraksi (30v olen), äpäräksi, lumpuksi, mitättömäksi läskiksi, tyhmäksi, idiootiksi, vajaaälyiseksi yms.
Minua on lyöty, potkittu, raavittu, syljetty päin, heitetty tavaroilla, yritetty purra yms.
Joka aamu tiettyjen asukkaiden ovea avatessani olen varpaillani koska en tiedä mitä tänään on vastassa.. menen silti hymyillen, otan haukut vastaan, kuuntelen miten kamala kampaus minulla tänä aamuna on ja edelleenkin olen yhtä läski kuin ennenkin.
Kylvetän, autan pukeutumisessa, hoidan haavat, laitan papiliotit, lakkaan kynnet ja tarjoilen aamupalan kuunnellen kokoajan sitä miten typerä minäkin olen, miten tätä ammattia voisi harjoittaa ihan kuka tahansa kun tässä ei järkeä eikä osaamista tarvita, -jos osaa itsensä pestä ja ruokkia niin osaa toisenkin..

Että näin meillä töissä, ihanassa vanhainkodissa.. työ ei ole lähelläkään sitä mitä varten luulin opiskelleeni.. äitiysloman jälkeen puhaltaa uudet tuulet, vanhuspuolelle en enää palaa.
Piste. Ja huutomerkki!

Kerran yks pappa etuili kassajonossa todella röyhkeästi!!

Elin ottamassa ostoksia kärryistä laittamassa niitä siihen hihnalle, niin yks pappa heitti oman wc-paperi pakettinsa monen metrin päästä siihen mun ostoksien eteen siihen hihnalle!! Ja en edes tajua miten se paketti osui ja uppos ihan hihnalle.. kai se on ollu aikoinaan koripalloilija..
no, mä menin ihan hämilleen että mitä tapahtui ja huuli pyöreenä kattoin sitä ukkoa ku se tallusteli sit mun eteen siihen kassalle ja naureskeli et: "Pääsinpäs ensin kassalle"
Ja olin siihen aikaan sen verran ujo etten saanu suutani auki ja sanonu suorat sanat!!
Muutkin ihmiset kattoi sitä äijää päätä pyöritellen..

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna:
Ei ketään houkuttelis vaihtaa mun kans paikkaa? =)
Onko ketään muita vanhustenhoitajia nyt paikalla? Onko samankaltaisia kokemuksia alan ihmisiltä?

Kysynpähän vaan että kuka tollasessa paikassa jaksais uurastaa itse eläkeikään asti Ja tulisko sen jälkeen itsestä samanlainen asiakas kun olis saanut tota kuraa niskaan koko työuransa?

Onhan osa mummuista ja papoista täysiä perkeleitä niin kuin osa muistakin ihmisryhmistä.
Mun isoäiti asuu palvelutalossa ja mun tytöt on ihan ihastuneita paikan vanhuksiin. Kun mennään isomummulle, tytöt häviää samantien istumaan mummujen luo käytävälle, juttelemaan ja oleskelemaan.
Ja ennen kuin kukaan vinkuu että häiriköivät siellä niin itse sain mummuilta ja papoilta ryöpyn niskaani kun kielsin tyttöjä esittämästä nykytanssia vanhuksille :D Kuulemma lasten pitää antaa tanssia kun vielä voivat.. :D
Heillä on enemmän tuttuja ko. laitoksessa kuin isomummulla joka sentään asuu siellä.
Hauskoja vanhuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna:
Ei ketään houkuttelis vaihtaa mun kans paikkaa? =)
Onko ketään muita vanhustenhoitajia nyt paikalla? Onko samankaltaisia kokemuksia alan ihmisiltä?

että käyttävät hirveää kieltä ...asiakaspalvelussa itsekin työtä tekevänä suorastaan pelkään vanhuksia :D paskimmat asiakkaat ever

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
No itse asiassa kun olen jonottanut pissanäytteeni kanssa, minulle on sanottu että ei olisi tarvinnut jonottaa, sen olisi voinut vaan jättää.
Mutta muuten mummot on välillä todella rasittavia.

Joo, tietääkseni näytteen saa jättää jonottelematta, sitä varten se purkki annetaan etukäteen. On sanottu, että käyt vaan jättämässä purkin labran pöydälle, yleensä siihen on kirjoitettu nimet ja kaikki etukäteen kanteen.

Yhteistyössä