En voi lopettaa itkemistä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oopsss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Oopsss

Vieras
Olen itkenyt koko päivän. Saadakseni muuta ajateltava kuin murheeni, lähdin käymään kaverilla kahvilla. Itkun siellä tunnin ja lähdin pois itku silmässä. Sitten kävin asioilla ja itkun sielläkin ... Ihan hirveetä. Nyt oon kotona ja itkettää koko ajan ja yritän ja yritän olla itkemättä, tehdä jotai joka saisi ajatuksia pois vaan vähän väliä itken. Ja tulee ihan kunnon purkauksia, sellasia naama vääntyy ja räkä lentää .... Edellisen kerran itkupäivä oli maanantaina ja sit keskiviikkona itkun kaks puol päivää. Välillä tuntuu et kyl tää tästä mut sit ... Ja kun olis pakko saada asioita hoidettua eikä siit tuu mitään kun itken. Murhetta siis on mutta kukaan ei ole kuollu, huolta kantanut ehkä liikaakin ja stressiä on niin että siitä tull jo fyysisiä oireita (ihottumaa jne). Miten saan hillittyä itseni? Vielä tulossa pari kovaa koitosta jossa pitäs keskustella ja ajatella jne mut pelkään että itken vaan

Mulla on tuore avioero takana ja itketty kyllä kieltämättä on mutta en kyllä tosiaankaan minäkään ihan noissa mitoissa. Kerro ihmeessä mikä sut noin murheelliseksi saa.
Toisaalta itku helpottaa ja saat paineet purettua pois.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä se siitä;22540786:
Mulla on tuore avioero takana ja itketty kyllä kieltämättä on mutta en kyllä tosiaankaan minäkään ihan noissa mitoissa. Kerro ihmeessä mikä sut noin murheelliseksi saa.
Toisaalta itku helpottaa ja saat paineet purettua pois.

Olen kyllä puhunut asiasta miehelleni, ystävälleni ja eräälle ammatti-ihmiselle joka tässä mukana, sis siinä mikä murhetta aiheuttaa. Tosin tänään sain vinkik hakea apua koska en kyennyt puhumaan kunnolla, mutta enmi nä tulevia palaverejakaan pysty lääketokkurassa olemaan. Kyseessä lapsen asiat, isot huolet. Pitäs pysyä jämptinä ja niin pois päin mut oon ihan hajallaan.

Ihan oikeasti nyt ja heti tarttet jonkun lääkkeen, joka auttaa katkaseen sen itkuputken! Ja niistä kaikista mielialalääkkeistä ja rauhottavista ei todellakaan tule sellanen tokkura, joka estäis sua menemästä kokoukseen. Mulla on jatkuvassa käytössä vuoden päivät ollu Sepram (yleisimmin käytetty masennukseen) eikä siitä oo koskaan tullu mitään tokkuraa. Käyttö ei näy ulos päin mitenkään. Diapam laajentaa silmäteriä, mut ei siitäkään tuu tokkuraa. Sitten on monia muita myös, joista en tiedä niin paljoo, että voisin sanoo enempää. Mut apua, nyt ja heti! Sun mieles ei jaksa käsitellä noita isoja asioita, jos et pysty nukkuun.

Akuuteissa kriisitilanteissa (jolta sulla nyt kuulostas) oman terapeuttini neuvot on olleet: yritä elää mahdollisimman normaalia arkee, pidä kiinni rutiineista, järjestä mahdollisimman paljon muuta ajateltavaa itelles, älä roiku netissä lukemassa loputtomiin omiin murheenaiheisiis liittyvää tekstiä!

Yhteistyössä