En voi sietää meidän koiraa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja J-t harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mäykkykasvattaja;23492445:
Lähti vahingossa... eli johdonmukaisesti koulutettu. Ja vielä onko muka väärin, jos koira murisee syödessään lapselle? Eiköhän niitä lapsia pitäisi myös opettaa, etteivät mene koiran ruokakupille? Näin meillä ainakin on tehty. Voi mäykky-parkaa :(

kyllä se on se koira jota pitäs opettaa että se saa syödä vaan jos lupa annetaan ja että lapsikin halutessaan saa viedä sen ruuat.

Alkuperäinen kirjoittaja Mäykkykasvattaja;23492445:
Lähti vahingossa... eli johdonmukaisesti koulutettu. Ja vielä onko muka väärin, jos koira murisee syödessään lapselle? Eiköhän niitä lapsia pitäisi myös opettaa, etteivät mene koiran ruokakupille? Näin meillä ainakin on tehty. Voi mäykky-parkaa :(

Johdonmukaisuus on hiton vaikeeta, jos molemmat ei sitoudu siihen. Mä en esim. hyväksy sitä, että koira tulee sänkyyn, sohvalle, syliin jos ollaan kahvipöydässä jne. Ja tosiaankin ajan koiran joka kerta pois, jos näen em. paikoissa. Mutta mies sitte taas oikein maanittelee koiraa syliinsä sohvalle, viereensä sänkyyn jne. Eli ihan turhaan koitan opettaa KUMPAAKAAN. Eli siis ihan oikeessa olet....paitsi että se entsyymi taitaa puuttua kyllä enemmänkii ukolta.

Koiran ruokakupille ei muksut mene, mutta jos koiralla on esim. puruluu niin tuota meidän nuorinta se tietty kiinnostaa. Ja sitte konttaa lähelle. JA ei tarvi olla ku vähän matkan päässä, ni koira jo ärisee. Ja ärisee silloinkin, jos tyttö on menossa ottamaan omaa leluaa pois koiralta, minkä koira on ensin tytön kädestä vienyt.

[QUOTE="vieras";23492463]kyllä se on se koira jota pitäs opettaa että se saa syödä vaan jos lupa annetaan ja että lapsikin halutessaan saa viedä sen ruuat.[/QUOTE]

Näin mäkin oon lukenut. Että pitäis oikein välillä ottaa koiralta kippa pois kesken syönnin tai puruluu pois kesken kaiken. Että koira tajuaa, että isäntä on se joka antaa ruuan ja ottaa pois.

Alkuperäinen kirjoittaja mäykkyjen omistaja;23492453:
Kokemuksesta voin sano, että mäykyt oppivat hitaahkosti sisäsiisteiksi, mutta meilläkin max 6 kk:ssa ovat olleet täysin sisäsiistejä.

Ei pidä yleistää. Meillä mäykky oli täysin sisäsiisti 4 kk:n ikäisestä saakka. Toisella taisi mennä se 5 kk. Reilusti alle puolivuotiaana kuitenkin.

Koira tarvitsee virikkeitä, jossa se saa käyttää aivoja. Selkeät rajat... Mäyräkoirat osaa olla itsepäisiä, tarvitsee kunnon peruskoulutuksen ( ei helpommasta päästä koulutettava).

Jos näettä vähän vaivaa saatte koirasta ihanan kaverin, aloittakaa lukemalla koirankoulutus kirja tai osallistukaa koirakouluun.

Johdonmukaisuus on hiton vaikeeta, jos molemmat ei sitoudu siihen. Mä en esim. hyväksy sitä, että koira tulee sänkyyn, sohvalle, syliin jos ollaan kahvipöydässä jne. Ja tosiaankin ajan koiran joka kerta pois, jos näen em. paikoissa. Mutta mies sitte taas oikein maanittelee koiraa syliinsä sohvalle, viereensä sänkyyn jne. Eli ihan turhaan koitan opettaa KUMPAAKAAN. Eli siis ihan oikeessa olet....paitsi että se entsyymi taitaa puuttua kyllä enemmänkii ukolta.

Koiran ruokakupille ei muksut mene, mutta jos koiralla on esim. puruluu niin tuota meidän nuorinta se tietty kiinnostaa. Ja sitte konttaa lähelle. JA ei tarvi olla ku vähän matkan päässä, ni koira jo ärisee. Ja ärisee silloinkin, jos tyttö on menossa ottamaan omaa leluaa pois koiralta, minkä koira on ensin tytön kädestä vienyt.

Pistä koira syömään luuta paikkaan johon lapset ei pääse. Mut miks sun mies tekee noin? Kyllä meillä jokaiselle koiralle on samat säännöt kaikilta. Ei koira voi muuten tietää mitä saa tehdä ja mitä ei. Ukolle koira mukaan ja johonkin koirakouluun tai pentukurssille!

mun mielestä ongelma on omistajissa. ei koirassa.. koira ei tunne teitä johtajikseen vaan kokee teidät epätasapainoisina olentoina joita se ei osaa kunnioittaa.. te ette vaan osaa. Antakaa koira pois ihmisillä jotka siitä oikeasti välittävät, sen koulutuksesta ja hyvinvoinnista. Ja mitä tulee koiran omistajaan eli mieheesi niin anna se koira pois senkin uhalla että miehesi suuttuu. Miehesi on todella vastuuton koiran omistaja, sinun tässä pitäisi olla hänelle suuttunut että sysää teille koiran hoitamisen ja kouluttamisen vaikka itse on sen hankkinut. aika kuluu ja mitään ei tapahdu suuntaan tai toiseen joten ota sinä ohjat ja anna se koira pois jollekin joka sen oikeasti haluaa.

Joo eläimet toki ovat kivoja ,mutta eläimen omistajuus on eri asia sitä ei pitäisi antaa kelle tahansa. Miehesi ei ota vastuuta tippaakaan joten ei edes ansaitse sitä koiraa. Raha ei ratkaise tässä vaan koiran hyvinvointi..

Sun kannattaisi ensiksi korjata oma asenteesi.
Te olette miehenne kanssa aikuisia ja jos toinen ei olisi alunperinkään halunnut koiraa taloon niin silloin sen olisi pitänyt sanoa se ääneen ja todellakin olla ottamatta sitä koiraa!
Tuliko teille yllätyksenä että mies on paljon töissä ja sulla ei ole aikaa lasten takia hoitaa koiraa? Ja mitä väliä, vaikka miehesi lupasi koiran kouluttaa, luulitko oikeasti että vaikka sä asut saman katon alla niin sun ei sitä olisi tarvinnut tehdä?
Ja mitäs sitten kun lapset käyttäytyy huonosti, pitäähän nekin kasvattaa vaikka kuinka väsynyt/kiire olisi.
Siis koira parka. Se on viaton tuossa tilanteessa, se ei valinnut tulla perheeseen missä sille ei ole aikaa, sitä ei kouluteta ja "emäntä" vihaa sitä. Etsikää koiralle HYVÄ uusi koti ja älkää enää ottako koiraa tulevaisuudessa.

mun mielestä ongelma on omistajissa. ei koirassa.. koira ei tunne teitä johtajikseen vaan kokee teidät epätasapainoisina olentoina joita se ei osaa kunnioittaa.. te ette vaan osaa. Antakaa koira pois ihmisillä jotka siitä oikeasti välittävät, sen koulutuksesta ja hyvinvoinnista. Ja mitä tulee koiran omistajaan eli mieheesi niin anna se koira pois senkin uhalla että miehesi suuttuu. Miehesi on todella vastuuton koiran omistaja, sinun tässä pitäisi olla hänelle suuttunut että sysää teille koiran hoitamisen ja kouluttamisen vaikka itse on sen hankkinut. aika kuluu ja mitään ei tapahdu suuntaan tai toiseen joten ota sinä ohjat ja anna se koira pois jollekin joka sen oikeasti haluaa.

Joo eläimet toki ovat kivoja ,mutta eläimen omistajuus on eri asia sitä ei pitäisi antaa kelle tahansa. Miehesi ei ota vastuuta tippaakaan joten ei edes ansaitse sitä koiraa. Raha ei ratkaise tässä vaan koiran hyvinvointi..

Oot ihan oikeessa. Sen verran oon vielä antanu myöden, että josko tuo otus leikattasi, jos se siitä rauhoittuu. Jos ei ja varsinkin jos alkaa tosissaan osoittamaan mieltään ku vauva syntyy, niin sitten annan sen pois, halus mies tai ei. Mä en voi/halua pitää koiraa kodissa, missä se pilataan ihan täysin vaan siksi, ettei kumpikaan osaa kouluttaa

[QUOTE="annina";23492564]Sun kannattaisi ensiksi korjata oma asenteesi.
Te olette miehenne kanssa aikuisia ja jos toinen ei olisi alunperinkään halunnut koiraa taloon niin silloin sen olisi pitänyt sanoa se ääneen ja todellakin olla ottamatta sitä koiraa!
Tuliko teille yllätyksenä että mies on paljon töissä ja sulla ei ole aikaa lasten takia hoitaa koiraa? Ja mitä väliä, vaikka miehesi lupasi koiran kouluttaa, luulitko oikeasti että vaikka sä asut saman katon alla niin sun ei sitä olisi tarvinnut tehdä?
Ja mitäs sitten kun lapset käyttäytyy huonosti, pitäähän nekin kasvattaa vaikka kuinka väsynyt/kiire olisi.
Siis koira parka. Se on viaton tuossa tilanteessa, se ei valinnut tulla perheeseen missä sille ei ole aikaa, sitä ei kouluteta ja "emäntä" vihaa sitä. Etsikää koiralle HYVÄ uusi koti ja älkää enää ottako koiraa tulevaisuudessa.[/QUOTE]

Jossain viestissä jo kirjoitinkin, että minä oon se joka tuota edes yrittää kouluttaa, mutta mies tekee tyhjäksi kaiken antamalla koiran tehä just päinvastoin. Mulla on loppunut jo into ja energia hakata päätäni seinään.

[QUOTE="Hau";23492502]Ei pidä yleistää. Meillä mäykky oli täysin sisäsiisti 4 kk:n ikäisestä saakka. Toisella taisi mennä se 5 kk. Reilusti alle puolivuotiaana kuitenkin.[/QUOTE]

Puhuinkin omasta kokemuksesta enkä yleistäen. Omat russelit olleet sisäsiistejä jo 3-kuisena, joihin verraten omat mäykkyni olleet selkeästi hitaahkoja siis.

Jossain viestissä jo kirjoitinkin, että minä oon se joka tuota edes yrittää kouluttaa, mutta mies tekee tyhjäksi kaiken antamalla koiran tehä just päinvastoin. Mulla on loppunut jo into ja energia hakata päätäni seinään.

No hakkaa vaihteeksi vaikka sen miehesi päätä seinään, jos ei muuten tajua.
Lemmikin ottamisessa pitää miettiä ihan samat asiat kuin lasten tekemisessä. Eikä perheessä voi yksi ihminen siitä kokonaan vastuuta ottaa, kuten ei lapsistakaan.
Mitä jos miehesi "nollaisi" samalla tavalla kaiken kasvatuksen mitä teet lasten kanssa?
Älä jää odottamaan miten tilanne kehittyy kun vauva syntyy.
Tehkää(tai tee)edes nyt vastuullisesti ja antakaa koira hyvään kotiin missä uusi omistaja pääsee kouluttamaan ja ottamaan koiran nyt perheenjäseneksi. Jokainen päivä teillä on koiralle turhaa kärsimystä, kuten varmaan jo itsekin tajuat.

[QUOTE="annina";23492690]No hakkaa vaihteeksi vaikka sen miehesi päätä seinään, jos ei muuten tajua.
Lemmikin ottamisessa pitää miettiä ihan samat asiat kuin lasten tekemisessä. Eikä perheessä voi yksi ihminen siitä kokonaan vastuuta ottaa, kuten ei lapsistakaan.
Mitä jos miehesi "nollaisi" samalla tavalla kaiken kasvatuksen mitä teet lasten kanssa?
Älä jää odottamaan miten tilanne kehittyy kun vauva syntyy.
Tehkää(tai tee)edes nyt vastuullisesti ja antakaa koira hyvään kotiin missä uusi omistaja pääsee kouluttamaan ja ottamaan koiran nyt perheenjäseneksi. Jokainen päivä teillä on koiralle turhaa kärsimystä, kuten varmaan jo itsekin tajuat.[/QUOTE]

Juu tajuan kyllä. Mietin joka päivä sitä, että vois sitä koiralla parempi koti olla. Pitää ottaa asia taas kerran puheeksi, jos sais tuon miehen tajuamaan, että kaikille parempi jos koira saa uuden kodin. Poika varmaan ikävoi hetken, mutta jäähän meille sitte kuitenkin noi kissat vielä kavereiksi.

Mun mielestä ei kannataisi luottaa siihen leikkaamisen, vaan koulutus ja koiran kanssa oleminen on se asia mitä se koira haluaa, myöskin tasapainoiset omistajat. Te ette vaan pysty/jaksa/osaa tarjota kunnon kotia koiralle mitä se ansaitsee! Antakaa se pois nyt heti, mitä turhaan odottelemaan, tuskin sitä motivaatiota kouluttaa enää tulee jos kumpiki on yhtä epäkiinnostunut siitä. Ihan oikeasti pitkität vaan asiaa. Leikakus ei muuta sitä seikkaa että te ette aio sitä kouluttaa tai olla sen kanssa oikeasti, teidä tässä pitäisi muuttua eniten niin koira muuttuu sen myötä varmasti. LEikkaus ei ole ratkaisu minun mielestäni tässä tapauksessa.

Yhteistyössä