En voi uskoa että kissasta luopuminen on näin vaikeaa =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "battimanni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Älä nyt hyvä ihminen hyvää kissaa vie piikille. :( Onko minkä ikäinen kaveri?
Meillä on nyt 2 kissaa kuollut lyhyen ajan sisällä ja suru on suuri koko perheellä. 2 kissaa on vielä elossa ja hyvinvoivana mutta huomaa toisesta että se kaipaisi uutta kaveria kun tuo toinen ei leiki sen kanssa. Tässä eläinsuojan sivuilla onkin mennyt jo monta päivää. :)

Sitä miettisin minäkin. Eikö kukaan sinulle tuttu ihminen voisi ottaa kissaa? On ollut ikävä huomata, että ns. kissaihmisenä pitämäni henkilö sanoi kerran ohimennen "kissa kaatoi kukkamaljakon, heitin sen sitten seinää päin". Tosi surullista, että ihmiset ovat mitä ovat, eikä heistä voi aina tietää millaisia todella ovat.

Poika on yli 2 vuotias..
Varmaan monesta naurettavaa mä ulisen täällä jo valmiiksi vaikka kissa ole edes menossa mihinkään vielä pelkkä ajatus saa tunteet pintaan=(
Tuo on niin ihana luonteeltaan ettei ole toista <3

Sitä miettisin minäkin. Eikö kukaan sinulle tuttu ihminen voisi ottaa kissaa? On ollut ikävä huomata, että ns. kissaihmisenä pitämäni henkilö sanoi kerran ohimennen "kissa kaatoi kukkamaljakon, heitin sen sitten seinää päin". Tosi surullista, että ihmiset ovat mitä ovat, eikä heistä voi aina tietää millaisia todella ovat.

Minä olisin heittänyt sen sanojan päin seinää tuossa vaiheessa. :kieh:

Just tälläistä mä mietin et jos joutuu kokemaan=(
Tuon luonne on niin ihana ja on niin kiintynyt lapsiin että pystyykö elämään edes perheessä jos siinä ei ole lapsia ja kuitenkin sitten pitäisi olla isomat lapset kun tuo parkeeraa viereen öisin nukkumaan aivan kiinni..

[QUOTE="battimanni";22069894]Poika on yli 2 vuotias..
Varmaan monesta naurettavaa mä ulisen täällä jo valmiiksi vaikka kissa ole edes menossa mihinkään vielä pelkkä ajatus saa tunteet pintaan=(
Tuo on niin ihana luonteeltaan ettei ole toista <3[/QUOTE]

Kyllähän noihin kiintyy. :heart: Meillä on kanssa aivan ihana kollinlotjake. Eläinsuojasta otettiin pari vuotta sitten ja ei ole tosikaan miten huippuihana se on. (Vaikkakin vähän läski ja laiska.) Mutta on ihan mahtava poika, minun poikaystävä.

en anna eläintä kiertoon, lyijyburana tai piikki on ainoat vaihtoehot. liian liki näin mitä tapahtuu ku luottaa siihe nettä eläin saa uuen hyvän kodin... totuus oli karmea. polisit oli mukana jutussa, eläinrääkkäys ja rääkkäjä, eläimen uus omistaja pääsi ku koira veräjästä:'(

Ei elämän arvoa voi mitata sillä, kuinka pitkä se on. Lyhyt elämä on myös arvokas ja hyvä. Lopetuspäätös on sulle kaikkein vaikein ja raskain, mutta kissalle se on helpoin, se ei joudu kärsimään yhtään. Kissan eteenpäin laittaminen taas on sinulle henkisesti helpompaa, kun voit ajatella että se saa jatkaa elämäänsä. Kun vain tietäisi, että sillä on kaikki hyvin uudessa kodissa/uusissa tulevissa kodeissa. Mä uskon (ehkä olen julma) että kissalle helpoin ratkaisu on lopetus.

Mä olen kanssa lopettamisen kannalla. Parempi hyvä ja lyhyt elämä kuin pitkä elämä huonosti kohdeltuna. Itsellehän se on varmasti rankkaa lopettuttaa kisukatti, mutta se olisi kuitenkin saanut hyvän elämän.

Voi helvetti näitä "piikki parempi kuin uusi koti" tyyppejä. Mitäpä jos minä tulen ja puukotan teidän lapset kuoliaiksi? Toivottavasti joku pistää teidät vielä ajattelemaan..

Kissalla on oikeus elämään ja uusi koti on 90 % hyvä koti.

[QUOTE="vieras";22070085]Voi helvetti näitä "piikki parempi kuin uusi koti" tyyppejä. Mitäpä jos minä tulen ja puukotan teidän lapset kuoliaiksi? Toivottavasti joku pistää teidät vielä ajattelemaan..

Kissalla on oikeus elämään ja uusi koti on 90 % hyvä koti.[/QUOTE]

No huh huh. Tuohan se nyt on täysin sama asia...!

Parempi eläimellä "sateenkaarisillan alla" kuin eläintenrääkkääjän luona. En tosin itsekään kovin herkästi voisi tehdä päätöstä "piikistä" mutta ennemmin se kuin huono uusi koti.

No, on meitä olemassa niitäkin jotka osaa ja haluaa pitää kissasta huolta. Aika mustavalkoinen kuva se että kissalla on kaksi vaihtoehtoa ja ne ovat kamala uusi koti tai kuolema.

*koskakohan ylläpito saa korjattua tuon virheen että tekstiin tulee kaksi samaa sanaa...

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="battimanni";22069909]Just tälläistä mä mietin et jos joutuu kokemaan=(
Tuon luonne on niin ihana ja on niin kiintynyt lapsiin että pystyykö elämään edes perheessä jos siinä ei ole lapsia ja kuitenkin sitten pitäisi olla isomat lapset kun tuo parkeeraa viereen öisin nukkumaan aivan kiinni..[/QUOTE]

Joo nyyh nyyh.Onhan se hienoa ku rakkaalle lemmikille ei anneta edes mahdollisuutta siihen et sais hyvän ja pysyvän kodin.
En pitäisi sun tilanteessas itseäni kovin hyvänä perheenä kissalle,jos heti eka vaihtoehto on kissan lopettaminen.

Teiltä ei sitä hyvää kotia saanut,joltain muulta sen voi silti saada.

[QUOTE="vieras";22070085]Voi helvetti näitä "piikki parempi kuin uusi koti" tyyppejä. Mitäpä jos minä tulen ja puukotan teidän lapset kuoliaiksi? Toivottavasti joku pistää teidät vielä ajattelemaan..

Kissalla on oikeus elämään ja uusi koti on 90 % hyvä koti.[/QUOTE]

No ohhoh tuota lapsi kommaa.

Mut juu en ymmärrä et miten nää piikkityypit voivat pitää itseään niin korvaamattomina et lemmikille on parempi tuikata piikki ihoon,ku hommata uusia hyvä koti.
Kertoo jo siitä omistajasta sen verran et huono koti on,jos ei saa uutta parempaa etsittyä.Näkisivät edes sen verran vaivaa.

niin sun ei siis tarvii battimanni luopuu siitä kissasta vaan mietit vaan et jos joskus sellanen tilanne?vai?
ite olen eläinrakas ja en varmaan itse tulis kans tollane tunne et mitä jos uus koti on ihan helvettiä sille eläimelle...ajatuski tekee jo ihan kamalan olon.Meillä on yks kollipoika ja vaikka se onkin aika vatipää joskus ni IKINÄ en luopuis jos ei ihan pakko(koputtaa puuta).Me ollaan mietitty sille kaveriakin mut ei nyt tänne kerrostaloon viitti ottaa sit vasta ku päästään tonne omaan taloon.

Mä tiedän kissalleni montakin hyvää kotia, jos joutuisin siitä jostain syystä luopumaan. Mutta jos en tietäisi, en kyllä pistäisi mitään "annetaan kissa" -ilmoa lehteenkään.

Jos te piikkien vastustajat ihmettelijät vaikka itse kuolisitte, niin teille olisi varmaan aivan sama vaikka teidän lapset päätyisivät pedofiileille.

[QUOTE="harmaa";22070161]Joo nyyh nyyh.Onhan se hienoa ku rakkaalle lemmikille ei anneta edes mahdollisuutta siihen et sais hyvän ja pysyvän kodin.
En pitäisi sun tilanteessas itseäni kovin hyvänä perheenä kissalle,jos heti eka vaihtoehto on kissan lopettaminen.

Teiltä ei sitä hyvää kotia saanut,joltain muulta sen voi silti saada.[/QUOTE]

fakta on se että kissoja on tarjolla enemmän kuin tarpeeksi, jos annat kisun jollekkin jota et tunne niin siinä on aina riksi että kisu ei saa hyvää kotia..

[QUOTE="neith";22070221]fakta on se että kissoja on tarjolla enemmän kuin tarpeeksi, jos annat kisun jollekkin jota et tunne niin siinä on aina riksi että kisu ei saa hyvää kotia..[/QUOTE]

Pointti onkin siinä et ottaa ja hommaa hyvän kodin niin ei tarvii murehtia.

anna kissa eläinsuojeluyhdistykselle. sieltä ei eläintä anneta ihan kenelle tahansa, ja niistä "joutuu" maksamaan luovutusmaksun (tämäkin antaa jo osviittaa, että uusi omistaja on valmis sitoutumaan eläimeen). itse toimin tilapäiskotina eläinsuojeluyhdistyksellä, ja kissasta kiinnostuneet haastatellaan aina. poikkeuksetta nämä eläintä haluavat ovat olleet ihania ihmisiä, ja he ilmoittelevat minulle vieläkin mitä kissoille kuuluu. kukaan ei ole niin kaikkivoipa ja ihana, ettäkö piikki olisi parempi ratkaisu kuin uusi koti. kaikki, ja painotan _kaikki_ tilapäiskotikissat ovat sopeutuneet hienosti ensin minun kotiini ja sen jälkeen vielä uuden omistajan kotiinkin.

niin sun ei siis tarvii battimanni luopuu siitä kissasta vaan mietit vaan et jos joskus sellanen tilanne?vai?
ite olen eläinrakas ja en varmaan itse tulis kans tollane tunne et mitä jos uus koti on ihan helvettiä sille eläimelle...ajatuski tekee jo ihan kamalan olon.Meillä on yks kollipoika ja vaikka se onkin aika vatipää joskus ni IKINÄ en luopuis jos ei ihan pakko(koputtaa puuta).Me ollaan mietitty sille kaveriakin mut ei nyt tänne kerrostaloon viitti ottaa sit vasta ku päästään tonne omaan taloon.

Jos raskaus jatkuu mun on luovuttava tuosta,ei ole vaihtoehdoja.
kissa nukkuu niin lähellä lapsia jo nyt ettei sitä saa mitenkään pysymään heidän vierestään pois.
se että jos vauva tulee en pysty mitenkään olemaan silmät selässä ettei tuo kissa ikinä ehtisi parkeerata vauvan viereen maate..

[QUOTE="battimanni";22070295]Jos raskaus jatkuu mun on luovuttava tuosta,ei ole vaihtoehdoja.
kissa nukkuu niin lähellä lapsia jo nyt ettei sitä saa mitenkään pysymään heidän vierestään pois.
se että jos vauva tulee en pysty mitenkään olemaan silmät selässä ettei tuo kissa ikinä ehtisi parkeerata vauvan viereen maate..[/QUOTE]

ja miksi et pidä makuuhuoneen ovea kiinni? tai hanki kissaverkkoa? eihän tuo nyt mikään oikea ongelma edes ole. mun kissalla ei ole asiaa makkariin ollenkaan, ja hyvin menee.

Meillä kissa viettää yön pesuhuoneessa. On lämmintä ja pedit, pissapaikat ja vesikipot siellä. Meille on ensikuussa myös syntymässä uusi perheenjäsen, mutta en näe kissaa ja vauvaa ongelmana.

Yhteistyössä