En voisi ikinä ostaa vaatteita kirpparilta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kammoksujalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kammoksujalainen

Vieras
Onko muita samanlaisia? Äitini valitti, kun kävin teininä kirpparilla, että kamalia vanhat vaatteet ja ei tykänny, että niitä käytin. Nyt vanhemmiten olen alkanut kokea samoin. En voisi ikinä pukea lastani kirpparivaatteisiin, jos en tiedä kenellä lapsella ja millaisessa perheessä lapset on aiemmin olleet. Mua ei haittaa tuttavalta saadut käytetyt vaatteet, vaan otan ne ilolla vastaan. Mutta, mutta, että ostaisin ventovieraalta vaatteita niin ei onnistu. Mites te muut? Tuntuu ettei ne pesemälläkään lähde puhtaiksi ja aina miettisin, minkälaisissa tilanteissa vaatteet on olleet käytössä.

Minä ostan varmaan enemmän käytettyjä kuin uusia, osittain sen vuoksi, että kaupoissa on todella huonot valikoimat ja minun on vaikea löytää pieniä kokoja. Minua ei kammota yhtään. Ei kai sinuakaan kammota esimerkiksi hotellissa kun et tiedä kenellä lakanat tai pyyhkeet ovat olleet aiemmin? Tai ravintolassa kun et tiedä kuka on juonut samasta lasista aiemmin? Minusta se on vähän sama asia. Kyllähän sen näkee jo ostaessa, että onko vaate hyväkuntoinen ja hyvin hoidettu. Jos se ei ole, jätän sen ostamatta.

[QUOTE="vierailija";26746569]Outoa. Pesee ne kunnolla niin ihan ok. Et sinä voi tietää missä ne uudet ovat maanneet,varaston lattialla rottien seassa.[/QUOTE]

Ja onhan niitäkin joku voinut jo sovitella...ties minkämoisessa tilanteessa :D

Onko muita samanlaisia? Äitini valitti, kun kävin teininä kirpparilla, että kamalia vanhat vaatteet ja ei tykänny, että niitä käytin. Nyt vanhemmiten olen alkanut kokea samoin. En voisi ikinä pukea lastani kirpparivaatteisiin, jos en tiedä kenellä lapsella ja millaisessa perheessä lapset on aiemmin olleet. Mua ei haittaa tuttavalta saadut käytetyt vaatteet, vaan otan ne ilolla vastaan. Mutta, mutta, että ostaisin ventovieraalta vaatteita niin ei onnistu. Mites te muut? Tuntuu ettei ne pesemälläkään lähde puhtaiksi ja aina miettisin, minkälaisissa tilanteissa vaatteet on olleet käytössä.

Ostan enimmäkseen ulkoilmakirppiksiltä, jossa tuotteen omistaja on itse myymässä. katson että on siisti perhe, suomalainen, normaali.

tosin lapset eivät enää kelpuuta kirppistuotteita.
Ehkä sitten isompana kun ymmärtävät että maapallon luonnonvarat ja vesivarat eivät vaan tule riittämään kertakäyttökulttuuria.
mutta onhan pyykkikoneet keksitty.

Juu ei oo tullu ikinä mielee ostaa
HYI!
Kyll rahaa pitäis uusiin olla vaikka "ekologista ja kierrätys" on varmaa juu kirppiskaman kans.
Mut onneks ei o tarvinnu käydä

Mmm... joo, onhan ne vaatteet saattaneet joutua kosketuksiin ties minkä kanssa. Samoin kuin uimahallin/kylpylän vesi, puistonpenkit, julkisten kulkuneuvojen penkit, yleiset wc-istuimet, sairaalan kaikista mahdollisista pinnoista ja instrumenteista puhumattakaan. Ja silti vaan elossa ollaan. Vaatteet sentään voi pestä toisin kuin sen bussinpenkin jota lapsi nyplää käsillään, ja vaatteet tuskin ovat olleet kenenkään ruumiinaukoissa kuten monet sairaalainstrumentit (joita tietysti käytetään vain oikeaan tarpeeseen mikä on vähän eri asia).

Mut joo, mikä niissä vaatteissa voisi olla niin kamalaa...? Että niissä olisi joskus ollut jotain eritettä, vai...?

• Tykkää
Reactions: Myry vaan
En nyt lukenut muita kommentteja, mutta oletko todellakin sitä mieltä että esim vauvanvaatteet pitää heittää roskiin käytön jälkeen jos lähipiirissä ei vauvoja ole? Mä en oo yhtään huolissaan kirpparitavaran epähygieenisyydestä, enemmän olen huolissani väriaineista, homeensuoja-aineista, rypistymisenestoaineista yms säilöntäaineista mitä käytetään uusissa vaatteissa, kun ne pitää pysyä freesseinä laivamatkalla kiinasta suomeen. Ikinä en pukisi pesemätöntä uuttaa vaatetta lapselleni, kirpparivaatteen voin pukea ilman pesuakin.

[QUOTE="vieras";26746630]Mä en halua ostaa kirpparivaatteita. Hajua vaikea saada pois, ja pelkään et niissä on koinmunia tms.[/QUOTE]

Kirpparilta saa myös vaatteita, jotka ei haise.

Kyllähän mä lastenvaatteita sieltä ihan hyvillä mielin ostin, mutta nyt en halua teinille ja itselleni kyllä ostaa. Olen yrittänyt kyllä, mutta niissä on sitten kellastuneita kainaloita ja rasvatahraa yms. Yök.
Sitä paitsi ostan semmoista perusvaatetta, millä on pitkä käyttöikä. Joten mieluummin ostan sen kaupasta sitten.

[QUOTE="Tyttöjen äiti";26746727]En osta minäkään mitään kirppiksiltä. Myyn kyllä.[/QUOTE]

Lähinnä siksi etten jaksa etsiä ja kaivella siellä. Yleensä menen kauppaan ostamaan jotain tiettyä ja sieltä helpommin löytää etsimänsä.

Mmm... joo, onhan ne vaatteet saattaneet joutua kosketuksiin ties minkä kanssa. Samoin kuin uimahallin/kylpylän vesi, puistonpenkit, julkisten kulkuneuvojen penkit, yleiset wc-istuimet, sairaalan kaikista mahdollisista pinnoista ja instrumenteista puhumattakaan. Ja silti vaan elossa ollaan. Vaatteet sentään voi pestä toisin kuin sen bussinpenkin jota lapsi nyplää käsillään, ja vaatteet tuskin ovat olleet kenenkään ruumiinaukoissa kuten monet sairaalainstrumentit (joita tietysti käytetään vain oikeaan tarpeeseen mikä on vähän eri asia).

Mut joo, mikä niissä vaatteissa voisi olla niin kamalaa...? Että niissä olisi joskus ollut jotain eritettä, vai...?

Samaa mietin minä. Kun tämä maailma ei muutenkaan ole steriili – onneksi.

[QUOTE="hmmm";26746612]Ostan enimmäkseen ulkoilmakirppiksiltä, jossa tuotteen omistaja on itse myymässä. katson että on siisti perhe, suomalainen, normaali.[/QUOTE]

facepalm!!

Yhteistyössä