En voisi ikinä ostaa vaatteita kirpparilta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kammoksujalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Sirkkeli";26746739]Kyllähän mä lastenvaatteita sieltä ihan hyvillä mielin ostin, mutta nyt en halua teinille ja itselleni kyllä ostaa. Olen yrittänyt kyllä, mutta niissä on sitten kellastuneita kainaloita ja rasvatahraa yms. Yök.
Sitä paitsi ostan semmoista perusvaatetta, millä on pitkä käyttöikä. Joten mieluummin ostan sen kaupasta sitten.[/QUOTE]

Et sä voi olla tuota mieltä. Siis että KAIKISSA kirppisvaatteissa on kellastuneet kainalot, rasvatahraa tms.

No eikä ole. Mä juuri vein omia vaatteitani puoli kaapillista myyntiin eikä YHDESSÄKÄÄN ollut rasvatahraa tai mitään muutakaan tahraa, reikiä, kellastumaa kanalossa tai misään muuallakaan.

En ole koskaan ostanut kirpputorilta vaatteita, jotenkin ne kaikki haisevat oudon likaiselle ja tunkkaiselle.

Tätäkään en käsitä. Missä vaiheessa se mystinen haju niihin vaatteisiin tulee?

Jos mä nyt menen kaapista hakemaan jonkun vaatteen ja vien sen tunnin päästä kirppikselle ja sen joku sieltä ostaa tunnin kuluttua tästä, niin MISSÄ KOHTAA siihen tarttuu se haju?

Tuleeko se meiltä? Mun autosta? Vai mistä?

Toki tiedän että on ihan oikeasti olemassa kirppiksiä joissa haisee...esim. sellaiset vanhat maalaistalot, joista on tehty kirppis. Turussakin on semmoinen haiseva kirppis. Mutta kai sitä nyt on muitakin vaihtoehtoja? 99% mun tietämistäni kirppiksistä on sellaisia joissa ei haise mikään.

Toki joitakin poikkeuksia on sitten niiden loosien suhteen...joku joka itse asuu vanhassa talossa ja tuo vaatteensa myyntiin...hänen vaatteensa haisevat vanhalle talolle. Mutta jos siellä on 200 loosia joista YHDESSÄ on haisevia vaatteita, niin kannattaako siksi jättää koko kirppiskierros väliin?

Painotan, että mulla on ihan sama ostaako joku kirppikselät vai ei. Ei sieltä edes kaikille vaatteita riittäisi, jos ihan kaikki kirppistelisivät. Joten on siis hyvä että osa ihmisistä ostaa myös uutena.
Mutta mä en käsitä näitä väittämiä, mitä kirppisvaatteista liikkuu.

Tämä tietää vaan meille muille kirppisostajille, että on paremmat mahdollisuudet saada parempaa vaatetta ja oikeita löytöjä, kun kaikki eivät halua ostaa näitä vaatteita.
En siis pistä ollenkaan pahaksi vaikka monet sanoisivat että ei voi ostaa kirppisvaatteita,.

Tosi hyvä juttu meidän muden kannalta :)

Jos kirppari haisee tai siellä olevat tuotteet haisee, se kertoo aika paljon koko puljusta ja ite en tykkää ostaa likaisista paikoista..

Mutta nykyään kirpparit on tosi siistejä ja vaatteet myös, miks ihmeessä jättäisin sen hyödyntämättä?Joten kyllä, ostan paljonkin vaatteita kirppikseltä.

Mua taas pelottaa pistää uutta vaatetta päälle. Kaiken maailman kemikaaleja täynnä. Myyjätkin käsittelevät niitä hansikkain ja ihmettelen miten joku uskaltaa laittaa uuden vaatteen pesemättä päälle.

Meillä sängyt ja patjatkin on käytettynä hankittuja. Tosin patjat on kaikki tutuilta eli en ehkä ainakaan aikuisten isoa patjaa uskaltaisi ihan kirpparilta ostaa.

Meilläkin oli aiemmin kerrossänky joka oli kirpparilta ostettu mutta me tarvittiin sitte lapsille toisentyyppinen sänkysysteemi ja sitä ei käytettynä löytynyt niin ostettiin uusi. Ja meillä itsellä on 180cm leveä sänky kun kuopus nukkuu myös siinä ja sen levyisiä ei myöskään tullu käytettynä vastaan niin ostettiin uusi. Patjoja en kyllä oo koskaan ostanu käytettynä ne on ollu aina uusia.

Ite mieluusti ostan kirppiseltä, mutta en toki mitään pesemättömiä, tahraisia tai muuten epäilyttävän oloisia/kuntoisia vaatteita. Eikä tosiaan sitä voi tietää mikä haisuli pöpöinen hikikainalo niitä vaatekauppojen uusia vaatteitakin on sovitellut, mä kyllä pesen uudetkin vaatteet aina heti, en kylläkään tuon takia, vaan just että niissä on niin paljon kemikaalijäämiä. Oon joskus saanut kirkkaanvihreistä uusista työhousuista niin pahan allergiareaktion, ettei viitti ottaa riskejä.

Mitä sitten jos vaate haisee "kirppikselle", tai ei tiedä mitä eritteitä vaatteissa on.. Sen takia ne voi kotona(ainakin vauvanvaatteet) nakata 60asteen pesuun ja käyttää vaikka sitä vanishin hygienia-tahranpoistoainetta, jos hysteria iskee kaikesta huolimatta.

[QUOTE="hmmm";26746612]Ostan enimmäkseen ulkoilmakirppiksiltä, jossa tuotteen omistaja on itse myymässä. katson että on siisti perhe, suomalainen, normaali.

tosin lapset eivät enää kelpuuta kirppistuotteita.
Ehkä sitten isompana kun ymmärtävät että maapallon luonnonvarat ja vesivarat eivät vaan tule riittämään kertakäyttökulttuuria.
mutta onhan pyykkikoneet keksitty.[/QUOTE]

Mitähän väliä sillä on onko myyjä suomalainen?!?
Tekeehän ulkomaalaiset melkein kaikki lastenvaatteet kauppoihin niin miten voit niitä ostaa?

"Eivät lähde puhtaaksi pesemälläkään"... siis ostatko likaisia vaatteita? Itse ostan puhtaita hyväkuntoisia, uudenveroisia ja jopa uusia (laput kiinni). Omat uutena ostetut näyttävät samalta parin pesun jälkeen kuin ne kirpparin hyväkuntoiset. Valikoimaa tosiaan on laidasta laitaan, ja paljon on toki myynnissä sellaistakin, jonka itse luokittelisin roskiskamaksi. Meillä on paljon vaatteita, joten jää vielä sen verran hyväkuntoista vaatetta, että vien uudelleenkin kirpparille ja menevät kuin kuumille kiville :) Mutta samaa mieltä muiden kanssa... hyvä, että jotkut ostavat uusia :)

Aiemmin tykkäsin ostaa kirppikseltä, nytkin mutta tosi harvoin. Toisesta kodista tuli meille tulijaisina turkiskuoriaisia, ihan järjetön työ päästä eroon joten nykyään kaikki käytetty kiertää puulämmitteisen saunan kautta (joka ei ole oma eikä edes lähellä niin oma vaivansa siellä vierailla).

Yhteistyössä